AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Og hvor mange har eget rom med alt dette opplegget ( platespiller, plater, store høytalere) Hvor mye kompromier gjør dere i forhold til innredning? Anonymkode: d053c...479
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Har surround til TVen. Lydplanke med separat sub og to høyttalere. De er jo ikke pene, men er plassert så diskré som mulig. Det går helt fint men de kunne gjerne vært en annen farge enn svart😅 Anonymkode: aeaca...bc0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Vi har en sonos arc 5, og sonos sub. Helt fantastisk flott lyd Anonymkode: 66b38...e42
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 Kun en vanlig tv her og slik skal det forbli. Store høytalere og anlegg er stygt og skal ikke inn i stua her. Det forbinder jeg med ungkarsleiligheter. Anonymkode: 99956...fd2 10
RedPimpernell Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Ja, har et par skikkelig høyttalere i stua. Det er jo her jeg kan sitte i sofaen og nyte musikk. Må jo også ha skikkelig lyd for å høre konsert, film osv på tv, så plassering av høyttalere styrer jo litt hvordan stua innredes. Høyttalere kan også være et fint møbler, mine er i lyst tre og matcher parketten. :-) Kona har plassert blomster og bilder på toppen av dem, så alt i alt er de passe diskré. 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Vi har, vi er begge glad i film, serier og musikk. Så vi har 82 tommer tv, 7.2 anlegg og platespiller i stua Anonymkode: 04b82...351 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Kun lydplanke og sub. Også en sonos og noen blåtann-høytalere. Det er mer enn nok 😅 Anonymkode: 43447...29d
Gjest Linny111 Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 Typen har musikkrom med masse greier hvor han spiller inn musikk og platespiller med skikkelige høytalere i stua.
AliceNextDoor Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg brukte litt tid på å finne høytalere som passet inn i stuen uten å ta for mye plass eller virke malplasserte. Stereoanlegget mitt har jeg arvet av mamma og pappa da de flyttet, og selv om det er gammelt så har det veldig god lyd som fungerer godt til mitt bruk. Jeg bruker hovedsaklig CD og LP, og jeg spiller musikk hele tiden. Kan bruke Spotify eller YouTube om jeg bruker Chromebook'n med kabel, men anlegget i seg selv er for gammelt til å ha verken blåtann eller wifi. Det har heller ikke inngang for HDMI, derfor har jeg ofte tenkt på å bytte det ut i noe mer moderne. Samtidig synes jeg anlegget er pent å se på, jeg forbinder det litt med stue. Så får andre mene hva de vil om det er gammeldags eller hva enn, for meg er det viktige lyden og musikken det gir i stuen. Klar og fin, varm lyd uten for mye støy og bråk. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 Det hadde vi lenge - altså, jeg har jo da respekt for mannens hobby og interesser også. Pluss, at jeg liker selv å høre på musikk. Mange damer kommenterte med at det ville de aldri tillate i sitt hjem, noe jeg egentlig ikke skjønner helt, har ikke man vært to om å kjøpe og innrede. Men, da vi flyttet til rekkehus med kjellerstue, så ble største tv og anlegg flyttet dit. Så nå har vi ikke høytalere i stua. Vi har ganske store høytalere altså, sånn type over en meter høye. Anonymkode: 2bb63...119 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 Har anlegg i stua, og høytalere til 150000. Anonymkode: 4f5e2...b39
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 Trenger ikke gigantiske høyttalere for å få god lyd. Anonymkode: f2b4f...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #13 Skrevet 21. oktober 2021 I stua: Sonos Arc lydplanke under TV. Sonos sub (hvit) og to små Sonos Play:1 som bakhøyttalere (skjult blant planter). Veldig diskret anlegg som låter knallbra. I hjemmekinoen: Høyttalere foran, på siden, bak og i taket (7.2.4). Kjekt å ha skikkelig kinobilde (130") og -lyd uten å ta over stua. Anonymkode: 178e6...063
umAxa Skrevet 21. oktober 2021 #14 Skrevet 21. oktober 2021 Av ren nysgjerrighet har jeg et spørsmål til dere kvinner, men menn kan også svare: Hva er det som gjør høyttalere så lite kone-vennlig for dere? Her er premissene: Hørselen er en sans på lik linje med smak og hvem liker ikke en delikat hjemmelaget middag som både lukter og smaker godt. En stor, høy og ofte dyr høyttaler leverer slike positive sanseinntrykk for hørselen og nytes til musikk og serier. Å ha et solid anlegg betyr ikke at fæl musikk spilles av på høy volum 24/7. Det sier noe om mannen dere er med, ikke høyttaleren. De største forbryterne er ofte gulvhøyttalere, men disse trenger ikke å se ut som store firkantede kasser. Grunnen til at det finnes over et dusin aktører som selger hundrevis av ulike høyttalere i forskjellige former, farger, overflater osv. er fordi de skal være stue vennlig for innredning og behagelig for øynene, på lik linje med vaser, kommoder, pidestaller osv. Så hvorfor er det en kjent fenomen at i en sosial sone som ofte er stuen, at høyttaleren skal ikke være der og det er kvinner/koner som har de sterke meninger på det? 1
pia mater Skrevet 21. oktober 2021 #15 Skrevet 21. oktober 2021 Blir endelig stor stue på oss om ikke så lenge så nå blir det eget vinylhjørne! Så får vi finne noe hyllesystem og høytalere som passer inn etter hvert. 2
Mooza Skrevet 21. oktober 2021 #16 Skrevet 21. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 12.11): Og hvor mange har eget rom med alt dette opplegget ( platespiller, plater, store høytalere) Hvor mye kompromier gjør dere i forhold til innredning? Anonymkode: d053c...479 haha,...jeg skjønner hvor du vil. Nei, jeg måtte bare gjøre det klinkende klart at enorme harry svære høytalere var ikke velkommen inn i stua. Jeg hater høy lyd. Jeg kan ha klar lyd, men det finnes høytalere som faktisk er mindre brautende og som har fin lyd. Men det var en kamp, jeg skal innrømme det. Vi har ei kjellerstue med egen inngang som ble til bar. Der har alle enorme høytalere og andre "singel gutte-mann ting" endt opp. Mannen min ville ha en svært prosjektor i stua. Jeg satte foten ned for det også. Aldri! Ba han om å gå på jobb og spørre menn der hvem som hadde en prosjektor i stua, og hva deres samboer hadde sagt. Noe han faktisk gjorde, og kom slukøret hjem. Så den henger nå på jobben hans, og den andre enorme tv-skjermen er nede i baren/kjellerstua hans. Det har ikke vært et tema på mange år nå... Endret 21. oktober 2021 av Mooza 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #17 Skrevet 21. oktober 2021 2 hours ago, Mooza said: haha,...jeg skjønner hvor du vil. Nei, jeg måtte bare gjøre det klinkende klart at enorme harry svære høytalere var ikke velkommen inn i stua. Jeg hater høy lyd. Jeg kan ha klar lyd, men det finnes høytalere som faktisk er mindre brautende og som har fin lyd. Men det var en kamp, jeg skal innrømme det. Vi har ei kjellerstue med egen inngang som ble til bar. Der har alle enorme høytalere og andre "singel gutte-mann ting" endt opp. Mannen min ville ha en svært prosjektor i stua. Jeg satte foten ned for det også. Aldri! Ba han om å gå på jobb og spørre menn der hvem som hadde en prosjektor i stua, og hva deres samboer hadde sagt. Noe han faktisk gjorde, og kom slukøret hjem. Så den henger nå på jobben hans, og den andre enorme tv-skjermen er nede i baren/kjellerstua hans. Det har ikke vært et tema på mange år nå... men da lurer jeg på en ting. Hvilken stua brukes mest? Og hvor er mannen din som oftest å finne? for det er en ting jeg ikke skjønner. Å ha beste lydanlegg og beste tv nede i kjelleren. Da ender man jo opp å bruke kjellerstua mye mer enn faktiske stua, som blir pen rom forbeholdt bare gjestene, og det er sjeldent? Virker ikke helt riktig det heller. Anonymkode: 2bb63...119 5
FantasDick Skrevet 21. oktober 2021 #18 Skrevet 21. oktober 2021 Vi har 7.2 og 75" i stua. Det er like viktig for meg som for mannen. 4
Mooza Skrevet 21. oktober 2021 #19 Skrevet 21. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): men da lurer jeg på en ting. Hvilken stua brukes mest? Og hvor er mannen din som oftest å finne? for det er en ting jeg ikke skjønner. Å ha beste lydanlegg og beste tv nede i kjelleren. Da ender man jo opp å bruke kjellerstua mye mer enn faktiske stua, som blir pen rom forbeholdt bare gjestene, og det er sjeldent? Virker ikke helt riktig det heller. Anonymkode: 2bb63...119 Vi har gode høytalere i stua. Men vi har ikke de gamle megamonstrene som tar enormt med plass. Det er svært mye god lyd å finne i mindre høytalere. Vi lever ikke på 90- tallet lenger. Så er det heller ikke slik at stua er en plass der vi skal sitte konstant med høy lyd og se på film/høre på musikk med høy lyd. Det er en plass for familien, der vi skal snakke, se på nyheter, strikke, spille andre spill osv osv. Det er ikke en mannehule. Jeg liker musikk, men det er jo ingen i familien som setter på full høyde i stua med sin musikksmak. Jeg vil ha minst mulig tv i stua. Jeg hater at den stjeler for mye oppmerksomhet. DER har vi derimot kommet til et komprimiss. Hadde det vært opp til meg så hadde vi gjerne ikke hatt tv i stua.... Endret 21. oktober 2021 av Mooza 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #20 Skrevet 21. oktober 2021 Det er vel ikke fullt anlegg, men vi har høytalere. Her står det musikk på hele døgnet når vi er våkne, og TVen er også koblet til høytalerne. Vi ser mye film og vil ha bedre lyd enn TVen i seg selv gir. Drømmen er en egen TV stue med surround, men det har vi ikke plass til her. Anonymkode: 72124...b80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå