Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på 3D ultralyd i neste uke og er 24 uker på vei da, er det noe spesielt jeg bør be de om å se etter eller filme fra en bra vinkel osv? 
gleder meg så og er så redd for å gå glipp av noe som kan være artig å minnes tilbake om❤️ 

Anonymkode: 5a7fe...8d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Hei!
jeg tenker at de som utfører undersøkelsen vet hva de skal gjøre for å få best mulige bilder ☺️ Når jeg googler hvilken uke ta 3D i, kommer det opp at det anbefales etter uke 24 fordi da er fosteret mer utviklet og bildene blir finere. Jo lenger på vei man er, jo mer «fett» har barnet så ansiktet blir rundere. Dersom du har mulighet til å flytte timen, vil jeg kanskje vurdere det 💕 De anbefaler mellom uke 27 og 32. 

Spennende med 3D forresten, førstegangsgravid selv og gleder meg selv. Jeg prøver å ha is i magen, og har booket time når jeg er 28+5 💕

Skrevet
Isabel94 skrev (1 time siden):

Hei!
jeg tenker at de som utfører undersøkelsen vet hva de skal gjøre for å få best mulige bilder ☺️ Når jeg googler hvilken uke ta 3D i, kommer det opp at det anbefales etter uke 24 fordi da er fosteret mer utviklet og bildene blir finere. Jo lenger på vei man er, jo mer «fett» har barnet så ansiktet blir rundere. Dersom du har mulighet til å flytte timen, vil jeg kanskje vurdere det 💕 De anbefaler mellom uke 27 og 32. 

Spennende med 3D forresten, førstegangsgravid selv og gleder meg selv. Jeg prøver å ha is i magen, og har booket time når jeg er 28+5 💕

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal på 3D ultralyd i neste uke og er 24 uker på vei da, er det noe spesielt jeg bør be de om å se etter eller filme fra en bra vinkel osv? 
gleder meg så og er så redd for å gå glipp av noe som kan være artig å minnes tilbake om❤️ 

Hva er disse timene for? Kun å ha bilder av barnet?

Anonymkode: ba662...3e6

Skrevet

Du får som regel en medisinsk vurdering også - at de går gjennom det samme som på ordinær ultralyd. Men ja, vil nok si største grunnen til at man velger å betale for dette er for å se mer ansiktstrekk og «knytte seg mer til menneske som er inni der». Nå er jeg førstegangsgravid, så vet ikke hva andre tenker rundt dette, men vet noen synes 3D er unødvendig - da barnet naturligvis endrer seg fort på utsiden av magen, og ikke sikkert barnet ligner på ultralydbilde. Likevel tenker jeg det er fint/spennende å kunne se øyne, nese, munn som man ikke gjør på den ordinære ultralyden 💕 Som førstegangsgravid er det veldig fascinerende at barnet allerede er så utviklet inni magen, så synes det er spennende å få se ansiktsstruktur 😎

Skrevet

Jeg tok 3D ultralyd i uke 26 og fødte tilfeldigvis prematurt noen dager senere. Det var slående hvor lik barnet var på seg selv fra bildene noen dager før, men hudfargen og hvor tynn barnet var i virkeligheten hadde jeg ikke sett for meg. En prematur i uke 26 er nemlig helt rød i huden, radmager og ser rimelig skral ut😢 Men det er ikke det som fremkommer på ultralyden såklart😄 

Anonymkode: d02f6...433

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...