AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Hei. Har noen feriedager til gode. Får jeg tilleggene mine om jeg tar ut ferie en lørdag feks? Eller en kveldsvakt? Anonymkode: 3801a...637
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 Nei. Man får ikke lønn når man tar ferie. Anonymkode: 9c484...98c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Man får ikke lønn når man tar ferie. Anonymkode: 9c484...98c Det gjør man selvfølgelig, etter som man får feriepenger. Og man blir ikke trukket en dagslønn for å ta en feriedag. Men du mister nok helgetilleggene. Anonymkode: 392c2...453
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det gjør man selvfølgelig, etter som man får feriepenger. Og man blir ikke trukket en dagslønn for å ta en feriedag. Men du mister nok helgetilleggene. Anonymkode: 392c2...453 Feriepenger er ikke lønn, det er en avsetning fra fjorårets lønn. Og jo, man blir trukket i lønn når man tar ferie. Det vanlige er at man får utbetalt feriepenger opptjent i fjor på lønnsutbetalingen i juni. Ansatte med fastlønn blir da som regel trukket for fem uker ferie på samme lønnsutbetaling. Timelønnede får utbetalt opparbeidede timer + feriepenger. De får da ikke utbetalt lønn de dagene de tar ferie, og tilleggene får de heller ikke. Anonymkode: 9c484...98c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå