Gå til innhold

samboer ser ned på andre som ikke tar høyere utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han studerer juss, og jeg er går ingeniør. Men jeg har aldri i mitt liv definert folks personlighet eller ragn ut i fra hva de studerer eller er utdanna som. Det er jo ikke min business  i det hele tatt. Ja, kan spørre om hva folk studerer eller jobber med, men det er fordi det er interessant å høre på hva folk jobber med, og noen ganger forteller de en god historie fra jobb. Min kjæreste, han kategoriserer folk med det samme. Det her går meg sykt på nervene.

Han kan finne på å si "Å herregud. h*n er jo så jævlig intelligent. Hvorfor gidder h*n å jobbe med det der??" Eller "Jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle velge å studere det? man er jo tett om man velger slikt". Jeg synes det er arroganse, og selvopptatthet, når man henger med folk ut ifra deres jobb eller utdanning. Hva er det med folk som tenker sånn, hvorfor har de denne tankegangen? Jeg var så skolelei at jeg vurderte å bli bonde på VGs, og da fikk jeg faen meg høre det. "Du har så høyt snitt, og dette er hva du ønsker å waste livet ditt på?"

Anonymkode: 4fe16...a3e

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ingeniørutdanning fordi jeg hadde realfag på Vgs, og fant ut at jeg ville bli det underveis på Vgs. 

Skrevet

Alle har noen rare fakter, og formeninger om andres liv. Om dette er hans éne ting, så hadde jeg bare ignorert det :P. Er selvfølgelig ikke noe han har noe med, men så lenge han har sosial intelligens nok til å kun «bli frustrert» over det når han sammen med deg - så.. jaja :P det kunne vært verre tenker jeg 😂

Du kan jo bare si det som det er; vi trenger smarte folk i alle yrker. Heller en intelligent elektriker enn en som feilkobler hele huset og lager ei brannbombe. :) 

• Liker 12
Skrevet
Snurrepurre skrev (1 minutt siden):