Gå til innhold

Til dere som ikke ble igangsatt: I hvilken uke fødte du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter baby nr.2 snart. Er i uke 36+3 nå.
Har de siste ukene kjent litt stikkende smerter i underlivet fra tid til annen. Babyen ligger med hodet godt ned sa legen da hun tok ul i går. Kan ikke huske det var slike smerteri forrige graviditet, da lå baby i tverrleie og jeg hadde da planlagt ks i uke 38. Pga en medisinsk tilstand blir det også ks denne gangen, mest sannsynlig i uke 38 det også. Er bare livredd for at disse stikkende smertene kan være starten på en fødsel som går i gang av seg selv…

Fastlegen mente jeg sikkert kom til å gå til uke 40-41 om ikke ks var planlagt, men jeg fortalte da ikke om disse smertene. Noen som har erfaring med at fødselen startet slik?

Er også konisert for et par år tilbake, men livmorhalsen er målt av gynekolog og hun sa ikke at noe var galt der. 

Anonymkode: cece3...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

35+4, min fødsel startet lignende 

Skrevet

Jeg er 39+1. også her ligger hodet langt ned i bekkene(likt 4-5 uker tilbake), så har hatt stikking i flere uker. Ikke noe tegn til å føde her enda i hvert fall. Stikkingen er bare nerver i klem for min del

Anonymkode: 75360...a23

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde stikkinger og nedpress i underlivet i mange uker før jeg fødte med nr 2 (hadde ikke det med første) :) Baby lå langt nede tidlig og jeg følte jeg kom til å føde når som helst fra uke 34 og utover. Fødte i uke 39. 

Anonymkode: 8d357...98b

• Liker 1
Skrevet

Har bare ett barn, men jeg fødte 41+4. 

Anonymkode: 2c71a...ca0

Skrevet

38+5

Anonymkode: 836af...926

Skrevet

Han kom en uke før termin. Det var første svangerskap.

I det andre hadde jeg det som deg, med stikkende smerter i ukevis og jeg var overbevist om at han ville komme tidligere enn førstemann. Der visste jeg at jeg ville bli igangsatt på termindato om han ikke kom av seg selv innen da, og det gjorde han heller ikke, så det var tydelig at smertene ikke hadde noe med nært forestående fødsel å gjøre.

Skrevet

TS her. Takk for svar. I dag har jeg ikke kjent noe stikking heldigvis. Var hos jordmor og hun sa det kunne skyldes at barnets hode trykket på noen nerver, som nevnt her i tråden. 

Anonymkode: cece3...be4

Skrevet

40+3

Anonymkode: 74adf...e8b

Skrevet

28+3 og 39+2 😎

Anonymkode: fdf14...7f1

Skrevet

40+5 😊

Anonymkode: 297fa...01b

Skrevet

Førstegangsfødende, fødte uke 41+0, altså fire dager over termin. To dager før planlagt igangsettelse, fordi jeg likte ikke tanken på å gå over. Hadde lest for mange skrekkhistorier på nettet. 

Anonymkode: 698e8...26e

Skrevet

39+3

Anonymkode: 4ab97...ff9

Skrevet

Første: 41+6

Andre: 41+3

Skrevet

40+3

Anonymkode: e6b86...9e2

Skrevet

I uke 51, rett før julaften.

Anonymkode: 880b1...c5d

• Liker 2
Skrevet

Førstegangsfødende, uke 37+3. 

Anonymkode: 39168...64d

Skrevet

Fødte dagen før med førstemann. Og en uke over med andre. Med andre så hadde jeg den typen smerter i sikkert en måned før fødsel 🙈 var forberedt på at fødsel skulle skje tidligere siden førstemann kom dagen før termin, så gikk vel å leita etter tegn i tillegg

Anonymkode: 12f08...b9f

Skrevet

Stikkingen er nerver i klem fordi hodet er nede. Det er helt grusomt og veldig vanlig lenge før fødsel.

Anonymkode: 8263d...94e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...