AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Forbanna drittkjerring som absolutt skal holde kontakt med eksen hans, de har ikke barn sammen og grunnen til at det ble slutt var at hun var utro. Men hun er såååå trivelig! Tror svigermor ikke aksepterer meg når hun tviholder på eksen hans, særlig nå som vi har barn sammen. Blir så sint og såret! Er så ferdig med å prøve å få et godt forhold til henne. Måtte bare få det ut. Anonymkode: 8d55e...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Skjønner deg godt. Kan du ikke be mannen din prate med henne om dette? Må da være litt ubehagelig for han også?😅 Anonymkode: abe58...92b 7
Populært innlegg Vimsepims Skrevet 19. oktober 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 19. oktober 2021 Altså, å omtale svigermor som en forbanna drittkjærring er jo ikke spesielt hyggelig. Fremstilt på den måten så kan det jo være mulig at eksen hans er ganske trivelig, i hvertfall sammenlignet med deg. 104
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Hvorfor i alle dager bryr du deg? Anonymkode: 1aa32...3ab 20
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Du bestemmer da ikke over hvem andre skal omgås? Det du kan reagere på er om svigermor er urimelig mot deg, men det å omgås hvem man vil er ikke blant de tingene som er urimelig. Det som er urimelig er om at det er gjennomgangstema at "Trine- Lise er såååå perfekt, skulle ønske hun var min svigerdatter og ikke deg" Anonymkode: 60f97...486 40
Fireflies Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Vanskelig å kunne gi noe råd når det kun er "Kontakt med eksen" og ikke noe mer. Men hvis det plager deg såpass så snakk med mannen din først og fremst. Et forhold mellom dere blir nok ikke bedre når ordene du bruker er "forbanna drittkjerring" selv om du er såret. 12
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Hvorfor skal ikke de ha kontakt, hvis de trives sammen? Jeg hadde kontakt med hele min svigerfamilie etter det ble slutt. Jeg kjente dem jo kjempegodt. Det har selvsagt glidd litt ut etter jeg traff mannen min, fikk barn og flyttet. Hva er du egentlig redd for? Og svigermor er drittkjerring fordi? Anonymkode: 824c4...fe9 19
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 Har du prøvd å skape en god relasjon til svigermor da? Eller kommer sjalusien i veien? Jeg har en eks svigermor som jeg har god kontakt med, selv om eks har funnet seg ny. Jeg har også god kontakt med min eks sviger datter, selv om sønnen min har ny kjæreste. Vi blir jo glad i disse menneskene, og det kan ikke være sånn at en skal bryte kontakten tvert om et forhold tar slutt. Anonymkode: 48052...d9d 14
Helene Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg skjønner TS. Hvorfor holde kontakten? Min sambo har 2 barn fra forrige forhold. For oss, meg er det normalt å forholde seg til mammaen. Vi har ingen problemer med det. Men, da eks kona fylte 50 inviterte hun hele sin ekssvigerfamilie. Altså, mine svigers. De kom. De reiste 90 mil for å være i hennes bursdag. De sov hos oss, og sambo var sjåfør for dem den kvelden. Dette såret meg veldig. Det hører med til historien, de ble skilt pga hennes utroskap. Dette var før min tid. 4
Crazydoglady Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 Helene skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner TS. Hvorfor holde kontakten? Min sambo har 2 barn fra forrige forhold. For oss, meg er det normalt å forholde seg til mammaen. Vi har ingen problemer med det. Men, da eks kona fylte 50 inviterte hun hele sin ekssvigerfamilie. Altså, mine svigers. De kom. De reiste 90 mil for å være i hennes bursdag. De sov hos oss, og sambo var sjåfør for dem den kvelden. Dette såret meg veldig. Det hører med til historien, de ble skilt pga hennes utroskap. Dette var før min tid. Hvorfor ikke? Bare fordi at to som er sammen går fra hverandre, så skal alle relasjoner som er bygd opp rundt dette ryke selv om deres relasjon ikke har noe med hvem som gjorde hva eller hvem som var skyld i bruddet? 20
Crazydoglady Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forbanna drittkjerring som absolutt skal holde kontakt med eksen hans, de har ikke barn sammen og grunnen til at det ble slutt var at hun var utro. Men hun er såååå trivelig! Tror svigermor ikke aksepterer meg når hun tviholder på eksen hans, særlig nå som vi har barn sammen. Blir så sint og såret! Er så ferdig med å prøve å få et godt forhold til henne. Måtte bare få det ut. Anonymkode: 8d55e...ce9 Det der er ditt problem og ikke hennes. De har en relasjon, ingenting galt med det og det har ingenting med deg å gjøre. Endret 19. oktober 2021 av Crazydoglady 14
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 Det er kanskje grunnen til at det ble slutt😏 Han fant en som viste seg å være skremmende lik sin egen mor😏 Anonymkode: b0945...921 6
Helene Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 Mine svigers er kjempehyggelige. Jeg kommer godt over ens med begge. Men det sårer meg at de fortsatt har god kontakt ned ekskonen. Greit nok. Det er mammaen til barna. Eksempel, min søster skilte seg. De hadde 1 barn sammen. De fikk ting til å fungere. Et barn elsker jo begge foreldre. Men familiene på hver sin side. Skal vi være bestevenner? Sånn etterpå? Jeg tenker, familien har valgt. Eks konen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 Vimsepims skrev (6 timer siden): Altså, å omtale svigermor som en forbanna drittkjærring er jo ikke spesielt hyggelig. Fremstilt på den måten så kan det jo være mulig at eksen hans er ganske trivelig, i hvertfall sammenlignet med deg. Herregud for en teit kommentar. Evner du ikke å forstå at folk kan ha behov for en utblåsning på et anonymt forum og at den utblåsningen ikke er representativ for hvordan de oppfører seg ellers i livet? Da er du stokk. Det er mange stokker her inne. Anonymkode: bc759...ebe 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 3 hours ago, Helene said: Mine svigers er kjempehyggelige. Jeg kommer godt over ens med begge. Men det sårer meg at de fortsatt har god kontakt ned ekskonen. Greit nok. Det er mammaen til barna. Eksempel, min søster skilte seg. De hadde 1 barn sammen. De fikk ting til å fungere. Et barn elsker jo begge foreldre. Men familiene på hver sin side. Skal vi være bestevenner? Sånn etterpå? Jeg tenker, familien har valgt. Eks konen. Da er du altfor snever og egoistisk i tankegangen din, og det er du som blir taperen hvis du tenker ekskona eller meg. Familien rundt ble ikke skilt fra din manns ekskone, det var det din mann som ble. Om de ønsker å opprettholde et godt og nært forhold til hun som er mor til deres barnebarn er det flott og en stor berikelse for barna. At du som ny kone ikke liker det er ikke et moment de bør ta hensyn til, pg du må jobbe med din egen holdning og tanker. Anonymkode: 0f997...690 19
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #16 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg kan bare fortelle om meg selv. Jeg var en del av min manns familie i 12 år, og så ungene til eksmannens søsken vokse opp. I tillegg tilbrakte vi mye tid sammen. Da vi ble skilt, fikk jeg et nært forhold til hans mor, og siden jeg har fått mye støtte ift min egen familie, har jeg «adoptert» henne litt. Jeg aksepterer dere som blir såret og lei dere over kontakt. Samtidig er jeg ingen trussel. Jeg vil ikke ha eksen, og vi omgås alle, mye pga barna. Anonymkode: 5c990...594 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #17 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg skjønner deg, TS. Jeg har også hatt kjempefin svigerfamilie, men skiller man seg så skiller man seg fra familien også. Jeg trenger ikke ha kontakt med de selv om de er mine barns familie. Min eksmann sørger for at mine barn har kontakt med hans familie, jeg sørger for at mine barn har kontakt med min familie. Anonymkode: 6e38b...858 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skal ikke de ha kontakt, hvis de trives sammen? Jeg hadde kontakt med hele min svigerfamilie etter det ble slutt. Jeg kjente dem jo kjempegodt. Det har selvsagt glidd litt ut etter jeg traff mannen min, fikk barn og flyttet. Hva er du egentlig redd for? Og svigermor er drittkjerring fordi? Anonymkode: 824c4...fe9 Det skled ut etter du fikk ny mann? Hvorfor? Du kjente de vel like godt selv om du traff en ny mann? Eller var det greit å ha kontakt så lenge du var singel? Anonymkode: 6e38b...858 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det skled ut etter du fikk ny mann? Hvorfor? Du kjente de vel like godt selv om du traff en ny mann? Eller var det greit å ha kontakt så lenge du var singel? Anonymkode: 6e38b...858 Ikke meg du siterte, men hun flyttet. Av egen erfaring vet jeg at det lett sklir ut når man flytter. Anonymkode: a84ad...a32 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #20 Skrevet 20. oktober 2021 Sitat Jeg har også hatt kjempefin svigerfamilie, men skiller man seg så skiller man seg fra familien også Jeg er litt uenig i dette. Jeg synes det er urettferdig å mene at hele familien må dumpe en person man er glad i, bare fordi en selv har gjort det. Det er jo at på til en selv som inviterte personen inn i familien i første omgang. Som «pårørende» har man ingen makt over hvem som kommer inn, men man bør da ha litt makt over hvilke relasjoner man beholder. Man kan ikke bestemme hvem andre skal være venner med. Hvis man gjennom mange år for eksempel blir bestevenn med en svigerinne, skal man da kutte henne ut bare fordi det blir slutt mellom broren din og henne? Er ikke den relasjonen verd noe i seg selv? Skal man kaste et nært vennskap over mange år på båten fordi det kan såre ny kjæreste? Gode venner og relasjoner vokser ikke på trær for alle. For meg ville det i alle fall være en enorm sorg å miste en av mine nærmeste. Jeg synes ikke det er riktig å forvente at familien skal kutte ut noen dem har blitt glade i. Noen ganger vil det jo være vanskelig/umulig å bevare den gode relasjonen etter et brudd, men hvis de ønsker å ha en relasjon så må de få lov. Det er vanskelig dette her. Selv om jeg skjønner at det er krevende for ny kjæreste at familien fortsatt har kontakt med eksen - så synes jeg heller ikke vi skal glemme hvor tøft det kan være for en familie å bli «fratatt» noen dem er veldig glade i. Anonymkode: a0e95...19e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå