Gå til innhold

Trening og prøving

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leser at «moderat trening» kan være positivt når man prøver. Men er det noen som vet hva man legger i det? Det kan jo være veldig forskjellig fra person til person 😅

Jeg trener vanligvis ca 4 dager i uka. Håndball og løping. Regner med at  løping/jogging er ok, men hva med håndball i dagene rundt og på EL?
Kanskje et dumt spørsmål, men er det dumt med mye hopp og sprett og «slag» på kroppen, kan man hindre egget i å klare å feste seg? 😆

Anonymkode: d7483...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håndball og annen form for trening går helt fint å fortsette med🥰 Det meste kan du fortsette med til langt uti svangerskapet, men akkurat aktiviteter som innebærer at man risikerer slag mot magen kan være greit å slutte med/moderere etter hvert som gravid. 

Før man blir gravid har det ingenting å si for EL og eventuell befruktning! Egget er godt beskyttet langt inni kroppen din (i egglederne), og blir ikke påvirket av noe «skade» en håndball klarer å gjøre på deg :) 

Jeg trente mye tung styrke før jeg be gravid og har vært heldig å kunne fortsette med det frem til nå (halvveis) og håper jeg kan fortsette hele veien. Det er viktig med fysisk aktivitet, og spesielt som gravid har det mange positive fordeler. Det er derfor viktig å ikke være redd for å fortsette med det du holdt med fra før og som gir deg glede, for det skal så mye til for at normal trening/idrett påvirker fruktbarhet/graviditet. Lytt til kroppens signaler og kos deg med treningen💛

Anonymkode: 17ca2...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...