AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Hei! Mannen og jeg vil ha barn. Vi er klare til å begynne å prøve ganske snart og vi har venner rundt oss som har fått eller ønsker å få barn, men det hadde vært perfekt å kunne hatt venner med barn i samme alder. Andre som har prøvd å "time" når man får barn? Hvor stor aldersforskjell tror dere er maksimum sånn at de fremdeles vil kunne leke fint med hverandre? Anonymkode: ffda6...def
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Tanken er nok fristende, men man har ingen garanti for at det vil funke i praksis Jeg tenker at det vil medføre unødvendig mye stress, særlig om man ikke lykkes i den perioden man ha avtalt. For meg som har opplevd å ikke bli lett gravid, så er det Ikke noe jeg kunne tenkt meg å gjøre. Det er stressende nok når man bare er to om prøvingen. Anonymkode: adb94...87a 13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg har ikke prøvd det selv, men det påvirker jo ikke svaret: dere aner ikke om verken dere eller vennene får barn på 1. prøveperiode eller først om 1-2 år (begge deler har skjedd mange i mim omgangskrets), så jeg ville ikke tenkt for mye om det. Prøv når det passer for dere (vær evnt åpen om at dere prøver så andre venner blir mer fristet til å starte prøvingen selv). Jeg er selv enebarn og har hatt mye glede av barn i familien og vennefamiliers barn, særlig de med kun 1 års forskjell , men også de som var litt eldre enn meg. Anonymkode: bb001...643 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 På mitt første barn hadde jeg tre venninner som var gravid og fikk barn ca samtidig som meg og på mitt andre barn hadde jeg fire venninner som fikk barn samtidig. Også er det to som har fått barn midt i mellom der. I tillegg kom til tantebarn på cirka samme tid som mine barn. Det var ikke planlagt og ikke noe vi prøvde på i forkant, men det blir jo fort sånn når man er på samme sted i livet og jevnaldrende! Vi er i 30 åra og det er naturlig at det blir mye barn nå. Vi har også et par venner og familiemedlemmer som har barn som er 1-3 år eldre enn vårt eldste barn og de leker også fint sammen, så man må ikke være født helt på samme tid for å bli gode lekekamerater Det jevner seg ut fort ut Anonymkode: 0323e...030 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg og to venninner gjorde det. De ble begge gravide et par måneder før meg, og så mistet begge i uke 12, bare med et par ukers mellomrom. Det var faktisk skikkelig kleint resten av mitt svangerskap. Begge var veldig opptatt av min baby, men jeg følte jeg ikke burde gni det inn med å være for glad, selv om ingen av dem på noen måte ga uttrykk for at jeg burde være «hensynsfull». Begge har fått barn etterpå, men deres eldste er et par-tre år yngre enn min så ikke noe å leke med dessverre. Anonymkode: d70a5...d13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 God tanke, men vanskelig i praksis. Setter mye press på en allerede potensielt stressende situasjon. Anonymkode: 8f1e6...ef7 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg fikk barn helt samtidig som ei veldig god veninne. Barna vokste opp sammen, og hadde mye glede av hverandre de første årene. Da de begynte på skolen ble vennskapet i veldig ubalanse og min veninnes barn hadde stor makt over mitt barn. Det ble vanskelig å se på det som skjedde uten at min veninne irettesatte sitt barn. Hun lo og feide det bort... Disse barna er nå voksne og har null kontakt i dag. Mitt barn har etterhvert forstått spillet til sin tidligere venn, og har fått helt avsky. Min veninne og jeg har også dessverre fått mye mindre kontakt. Så, ikke alltid det blir vennskap for livet, selv om foreldrene ønsker det. Anonymkode: 0b67e...c52 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 Det kan det jo gjøre, men det er sjeldent sånt skjer som planlagt. Anonymkode: bbeaf...ce4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 For meg som har brukt tre år på å bli gravid uten å lykkes enda så vil jeg si det er bra du er optimist 😂 Anonymkode: b4df3...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 Ikke gøy når man får ma og venninnene får barn på datoen man hadde termin og brukte navn som er nesten identisk med det vi hadde tenkt. Jeg planla ikke mer etter det, et par ma/sa til så fikk mine to barn komme når de kom uavhengig av andre. Anonymkode: a9745...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #11 Skrevet 20. oktober 2021 Stress om de får det til på første forsøk, og du må prøve i 5 år. Anonymkode: 5a0f1...af0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 Ingen vet hvor lang tid det tar å bli gravid og det kan være veldig kjipt å være den som må vente flere år mens de andre ble gravide med en gang. I tillegg er det ingen garanti at barna blir venner selv om de voksne er det. Jeg og mine to beste venninner fikk vårt første barn samme år og de omgås ikke annet enn via oss. De går på ulike skoler og møtes ikke i hverdagen. Når jeg og venninnene mine treffes sitter barna høflig sammen og spiller dataspill eller ser en film og de har det jo gøy, men det er samtidig tydelig at de gjør det for vår skyld og ikke sin egen. Anonymkode: e4ce3...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 Ser ikke problemet med å prøve, det er jo hyggelig å ha hverandre. Har som andre her opplevd flere som har klart å time det, men også de som har opplevd SA/MA. Uansett om man timer eller ikke kan jo slikt skje, så at det skal være et argument ser jeg ikke. Selv ble jeg langtidsprøver. Men har likevel ingenting i mot de som prøver dette. Eller de som prøver å treffe en spesiell måned. Og alt det der. Synes det er alt for mange bitre og negative mennesker på prøverforumet, det illustrerer også svarene i denne tråden. Anonymkode: f7891...598
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg og en venninne har fått like mange barn, men annen hver med to års mellomrom ca. Og ulikt kjønn hver gang. Så en skulle jo da tro at de ikke hadde noe felles? Men nei, de har faktisk lekt godt i lag helt til tidlig ungdomsår 🤷♀️ (Besøk, ferier, turer) Uten at noen av mine barn (dessverre) leker noe særlig med motsatt kjønn til vanlig.. Så selv om det er koselig å ha barn som er like gamle, så vil det ikke si at barna er garantert å bli venner - og det er heller ikke sikkert at barn i ulik alder IKKE blir venner 👍 Anonymkode: e0038...fca
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 Vi var 3 venninner som var åpne om at vi prøvde å få barn. Mine to venninner opplevde å miste to ganger. Det siste svangerskapet holdt heldigvis hele veien for de. Jeg var faktisk like langt på vei som en av de da jeg ble gravid, men jeg mistet i uke 10. Det var litt rart, for det er jo ingenting noen kan gjøre med sånt. Det var måneder hvor jeg måtte melde meg ut av gruppechat og babyprat. Samtidig var det lockdown grunnet Corona, så det gikk lang tid mellom hver gang vi så hverandre. Jeg ble gravid igjen, men ønsket ikke å dele nyheten før nærmere 12 uker. Da fødte min ene venninne. Så det var et litt rart år for oss. Men vi har heldigvis alle fått barn innen 10 måneder nå. Anonymkode: e711e...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #16 Skrevet 20. oktober 2021 Man kan ikke detaljstyre sånt, tenker jeg. Noen blir lett gravide, andre bruker mer tid. Når det er sagt så ble jeg gravid på første forsøk samme måned som venninna mi fortalte at hun var gravid. Det var sånn halvveis planlagt, i den forstand at jeg tenkte at det hadde vært fint å gå gravide sammen, men jeg visste jo at jeg ikke hadde noen garanti for at det gikk kjapt. Vi hadde også jevngamle barn fra før av, så for oss var det en praktisk og hyggelig løsning. Men vennskapet vårt handler om mye annet enn barna, så det hadde gått fint om de ikke var jevngamle også. Anonymkode: 531ed...7a6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #17 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tanken er nok fristende, men man har ingen garanti for at det vil funke i praksis Jeg tenker at det vil medføre unødvendig mye stress, særlig om man ikke lykkes i den perioden man ha avtalt. For meg som har opplevd å ikke bli lett gravid, så er det Ikke noe jeg kunne tenkt meg å gjøre. Det er stressende nok når man bare er to om prøvingen. Anonymkode: adb94...87a Dette. Det er superkoselig når det tilfeldigvis klaffer, det er IKKE moro hvis den ene parten viser seg å ha fertilitetsutfordringer. Ikke særlig stas når du trodde dere skulle få første samtidig men så rekker venninnen din å få både et og to barn før du lykkes med ditt første☹ Anonymkode: 3c836...1f6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 Vi er tre veninner som har fått 2 barn hver, og de fekk vi i samme kalender år. Uten å ha planlagt noe. Vi var visst bare på samme plass i livet, og ønsket barn Anonymkode: 85047...223
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 Så sure folk var her da. Tror ts vet at det ikke er noen garanti for at det klaffer på 1. forsøk. Jeg og søsteren min gjorde dette, det gikk og det var veldig koselig å gå gravid sammen, og ha gjevngamle barn☺️ Anonymkode: 10b77...85f 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #20 Skrevet 20. oktober 2021 Vi var prøvere i 7 måneder uten at noe skjedde, så ble venninna mi gravid i deres første prøveperiode, ble litt lei meg, men glad på hennes vegne. 3 uker etterpå fikk jeg også positiv test😃 Det var utrolig fint å gå gravide sammen, vi forsto hverandres plager så godt! Da ungene var baby var det tungt fordi venninna mi hadde en rolig sovebaby og vår sov dårlig og gråt mye. Men vi hadde mange fine trilleturer og besøk sammen😃 Anonymkode: 65332...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå