Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen og jeg har nylig flyttet til samme by etter 2 år med avstandsforhold. Så for meg et forhold der vi kunne henge 3-5 ganger i uka, blant annet spise middag, se på tv og noen ganger overnatte om det passet. Vi ser hverandre 1-2 ganger i uken nå. Spurte om vi skulle henge i dag og da svarte han at vi kunne henge i helgen. Jeg blir litt forvirret av han noen ganger. Han er verdens søteste og snilleste når vi er sammen, og tror ikke han mener noe vondt med det. Forstår likevel ikke hvorfor han ikke har lyst til å møte meg oftere. Vi hadde i tillegg den beste sexen vi har hatt i helgen. Hadde håpet at det ga han litt ekstra lyst til å møte meg igjen...

Jeg har sagt det til han tidligere at jeg ønsker å møte han oftere, men det er akkurat som at det blir glemt. Ellers har jeg ingenting å klage på. Han er en veldig bra fyr, og jeg vet at han liker meg. 

Er det slik at de fleste menn ikke har behov for å møte kjæresten så ofte? Tips til hvordan jeg kan få han til å møte meg oftere?

Anonymkode: 4aa73...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var starten på slutten for oss, da han ville treffe meg mindre og mindre. Han fikk et større behov for alenetid og avstand, mens for meg ble det motsatt. 

• Liker 5
Skrevet

Oj, hadde fått klaus om jeg skal møte en kjæreste 5 ganger i uka - jeg har da andre ting jeg har lyst å gjøre + behov for alenetid også

Anonymkode: 4f583...299

• Liker 2
Skrevet

Bare tull. Min erfaring er at når han virkelig er interessert, vil han møte deg HVER DAG. 

Ja, det er viktig med alenetid, vennetid og diverse, men hallo...Det er bare tirsdag i dag! Dere er i samme by og han ikke foreslår å møtes på onsdag eller torsdag heller!? Jeg ville dumpet han big time! 

Anonymkode: 17ba4...821

• Liker 8
Skrevet

Det å ikke flytte sammen når begge havner i samme by og har vært kjærester i 2 år, allerede der synes jeg det høres veldig merkelig ut. Han er nok ikke så veldig interessert i deg.

Anonymkode: 54cd0...518

• Liker 8
Skrevet

Åh, så vondt :( Jeg tenker at med nylig avskaffet langdistanse så burde dere kanskje hatt en liten sånn.. nyforelsket periode? Endelig i samme by! Da jeg var nyforelsket så avtalte daten og jeg å møtes i helgen for 3. date. Men så var det liksom så altfor lenge til helgen så vi rakk to møter til før den planlagte daten😅

Jeg bare tenker... "trenger ikke møtes nå for vi skal jo møtes i helgen" er ikke den energien jeg hadde likt fra kjæresten min, i alle fall. Så skjønner at du ble lei deg.

Anonymkode: 87193...7e1

• Liker 3
Skrevet

Han har vel andre planer? Kompiser, trening, slappe av alene?

Anonymkode: 1338a...8aa

Skrevet

Jeg er veldig introvert av meg og var (er) helt lik kjæresten din. Av samme grunn fungerte ikke forholdene mine over lang tid. Jeg kunne være hodestups forelsket, men hadde behov for mye alenetid også. I dag innser jeg at behovet for avstand skyldest mye min egen usikkerhet. At jeg skulle fremstå som kjedelig eller utilstrekkelig om vi hang for ofte. De gangene vi møtes ga jeg 100%.

Heldigvis klarte jeg å bryte barrieren og flytte sammen med mannen i mitt liv til slutt. Vi fikk ganske raskt to barn og da var det nok å ta tak og slutt på tiden med selvsentrering😅

Det jeg uansett ville frem til er at han kan godt både være kjempeforelsket og elske deg selv om han trenger avstand/alenetid. Han er rett og slett bare introvert og/eller hypersensitiv. Trenger mye tid for seg selv for å bygge opp energi.

Anonymkode: ef644...cbb

• Liker 1
Skrevet

Da jeg og kjæresten bodde i samme by skaffet han seg først egen leilighet så han kunne være med «gutta», endte med at han bodde i min hybel hele uka. Det er nyforelskelse. Synes det er rart gjort av typen din…. Og trist for deg :( sånn skal det ikke være!

Anonymkode: 999c2...8bd

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det er så veldig rart å ikke ville treffes hele tiden. Man har jo et liv utenom kjæresten, skal man møtes nesten hver dag så blir det lite tid til annet. 1-2 ganger i uka er litt lite da synes jeg, hvis det blir sånn hver uke. Tre ville vært passe.

Men synes at det er litt rart at dere ikke flyttet sammen? Kanskje dere har andre grunner til det.

Anonymkode: 82955...5b1

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg kommer litt sent til festen her, men vil bare slenge inn en kommentar:) Folk er ulike og noens kopp fylles bare fortere enn andres. Kjæresten min er sånn, han synes det er greit med 2, kanskje 3 dager sammen i løpet av uka. Som regel prøver vi på å møtes en kveld midt i uka til å se på tv.
I helgen pleier vi å være sammen enten fredag og lørdag eller lørdag + søndag. For meg er det ypperlig, men andre ville sikkert syntes det var lite.

Noe av det er fordi han driver med fotball på kveldstid et par ganger i uka, og han må jo ha en åpning i uka til å være med venner eller bare slappe av i fred. Vi begge liker å glede oss til å møte hverandre, og når vi ikke sees hver dag blir det jo desto bedre å møtes, synes vi.
Jeg trives godt med opplegget vårt, jeg, for jeg er introvert og trives også utmerket hjemme alene. Trenger den tiden til å bare surre i fred:) Skal legge til at vi tilbringer mye tid på telefon med hverandre, og for kjæresten min er det veldig fint. Han synes for mye nærhet kan være overveldende, men han trenger samtidig kontakten vår. Vi møtes litt oftere enn i starten, og familie og venner er involvert, så føler uansett at forholdet går fremover.

Tror ikke det hjelper med tips til hvordan han kan ville møtes oftere, men dere kan jo prate om forventningene dere har og se om dere ikke kan møtes på halvveien? Er ikke noen fasit på dette, mener nå jeg. Ingen regel som sier at han er lite interessert om han ikke møter deg så og så ofte. Men du kjenner han best, så det må jo du vurdere. 

Anonymkode: 538e3...c83

• Liker 1
Skrevet

Tja, når jeg er skikkelig forelsket vil jeg jo helst være sammen med typen så mye jeg har mulighet for. Iallfall mer enn 1-2 ganger i uken. Jeg prioriterer kjærestetid i min hverdag. Og likevel får jeg jo tid til andre ting, som trening, venner og alenetid. Men vi er jo forskjellig, det kan jo tenkes at han har stort behov for alenetid? 

Anonymkode: 6107f...c38

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 21.48):

Oj, hadde fått klaus om jeg skal møte en kjæreste 5 ganger i uka - jeg har da andre ting jeg har lyst å gjøre + behov for alenetid også

Anonymkode: 4f583...299

Kan ikke flytte sammen noen gang da eller?

Skrevet

Du bør snakke med han om ditt behov for å treffes. Det er den eneste måten å få han til å se deg mer.
Om det er optimalt for han å ses 1 gang per uke, og for deg 5, så er 3 ganger kanskje en mellomting. Dersom han ikke vil vie mer tid til deg, så må du gjøre opp om dette er forholdet for deg. 

Er du i tillegg usikker på han, TS? Synes å lese dette litt mellom linjene. Altså litt usikker på hans interesse i deg?

Ja, og hvorfor flyttet dere ikke sammen?

Anonymkode: 58ecd...875

Skrevet

Ingen vits å treffe noen mer enn et par ganger i uka. Holder i massevis. Viktig å ha tid til andre ting som trening, venner, hobbyer, jobb, sosialisering osv. 

Er litt desp å skal være sammen med han hele tiden. Sier egentlig bare at du ikke har så mye andre ting i livet og at du legger all selvverd og glede i å være sammen med han. Det er egentlig oppskriften på at han dumper deg for en mer interessant dame 🙂

Anonymkode: a2c95...e0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...