Gå til innhold

Er det in å se eksotisk ut? Altså se ut som en blanding av ulike etnisiteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F eks etnisk norske kvinner som prøver å se ut som søreuropeere. 

Anonymkode: b3aa3...cfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett noen som gjør det, så tror ikke det

Anonymkode: 63176...7fe

• Liker 2
Skrevet

Jeg er halvt Norsk med sør amerikansk mor og får høre av jenter er så sjalu på fargen din.

Ei tok tanninga litt vel langt helt blond og til slutt mørkere enn meg. som så litt rart ut må jeg innrømme men jau jau eksotisk antar jeg.

Anonymkode: 51163...5f8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

F eks etnisk norske kvinner som prøver å se ut som søreuropeere. 

Anonymkode: b3aa3...cfe

Hvorfor tenker du at det er in? Kan ikke si jeg har sett noe av det jeg iallefall.

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke hva du snakker om. Hva gjør man når man skal se ut som en søreuropeer?

Anonymkode: cc023...43d

• Liker 4
Skrevet

Nei. Det er bare noen som har fått oppheng i å tro det bare fordi noen farger håret eller no sånt. 

Anonymkode: 5db7a...011

• Liker 2
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du har dette fra, men jeg har ikke lagt merke til det.

Anonymkode: cf637...264

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er jo nettopp det Kardashians holder på med, de regnes jo som nåtidens trendsettere så det vil jeg si. De har bla operert og injisert seg til lepper som skal ligne typiske trekk blant afrikanske kvinner, øyefasong operert til å ligne mer asiatiske trekk (mandelfasong, foxeyes), kroppsfasong som er operert langt mer formfull enn deres naturlige (caucasian) utgangspunkt osv osv

Anonymkode: 3c80d...cff

• Liker 3
Skrevet

Tror overfladisk og falsk er på vei ut.Trenden nå er å være seg selv.

Anonymkode: 5ba1a...d31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tror overfladisk og falsk er på vei ut.Trenden nå er å være seg selv.

Anonymkode: 5ba1a...d31

🤣🤣🤣😂🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, det er jo nettopp det Kardashians holder på med, de regnes jo som nåtidens trendsettere så det vil jeg si. De har bla operert og injisert seg til lepper som skal ligne typiske trekk blant afrikanske kvinner, øyefasong operert til å ligne mer asiatiske trekk (mandelfasong, foxeyes), kroppsfasong som er operert langt mer formfull enn deres naturlige (caucasian) utgangspunkt osv osv

Kardashians er ut og tacky så det rekker. Nå er det helt andre idealer som gjelder.

Anonymkode: f3e10...345

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Kardashians er vel mer eller mindre på vei ut. 

Anonymkode: 7bf51...389

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kardashians er vel mer eller mindre på vei ut. 

Jasså hvordan forklarer du den enorme veksten av folk som fyller leppene, opererer rumpa og tar trådløft hvis Kardashians helt har mistet «makta»? Man må gjerne ønske at alle gjennomskuer galskapen det er å skulle se opp til disse gjennom-opererte figurene, men sannheten er at det fortsatt er mange som anser dem for å være estetiske ideal. 

Videre så ser man at det ikke lengre er trendy/populært/in å være pinnerett, superslank blondine (av typen Paris Hilton, Kate Moss) slik det var på 90-tallet/tidlig 2000. Trender går i sykluser og amerikanske trender har utvilsomt en sterk innflytelse på hva som er populært også her i Norge. Etter black lives matters har mange blitt særlig bevisst på hvor mange undertrykkende mote/skjønnhets-trender som tidligere har regjert, det er nok også en grunn til at man streber etter representasjon og hyllest av flere folkegrupper. 

At nye trender som tar utgangspunkt i multikulturelle skjønnheter oppstår er etter min mening en naturlig konsekvens av at vi lever i stadig mer mangfoldige samfunn

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jasså hvordan forklarer du den enorme veksten av folk som fyller leppene, opererer rumpa og tar trådløft hvis Kardashians helt har mistet «makta»? Man må gjerne ønske at alle gjennomskuer galskapen det er å skulle se opp til disse gjennom-opererte figurene, men sannheten er at det fortsatt er mange som anser dem for å være estetiske ideal. 

Videre så ser man at det ikke lengre er trendy/populært/in å være pinnerett, superslank blondine (av typen Paris Hilton, Kate Moss) slik det var på 90-tallet/tidlig 2000. Trender går i sykluser og amerikanske trender har utvilsomt en sterk innflytelse på hva som er populært også her i Norge. Etter black lives matters har mange blitt særlig bevisst på hvor mange undertrykkende mote/skjønnhets-trender som tidligere har regjert, det er nok også en grunn til at man streber etter representasjon og hyllest av flere folkegrupper. 

At nye trender som tar utgangspunkt i multikulturelle skjønnheter oppstår er etter min mening en naturlig konsekvens av at vi lever i stadig mer mangfoldige samfunn

Befriende å se at noen her svarer saklig og etterrettelig heller enn å gi en kort kommentar som ikke skiller mellom debattantens ønskeverden og den faktiske verden.

Anonymkode: ec977...6f2

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sier ikke at de ikke har makt lengre, men at de er på vei ut. Dette er ikke forbildene til den oppvoksende generasjonen. De som digga Kardashians er på god vei inn i tjueårene. Som du selv sier, trender går i sykluser, og denne er på vei ut.

• Liker 1
Skrevet

Du er inne på noe, men det er nyttig å se litt bredere på denne tendensen. Ja, det er in hos mange influensere med store lepper, store rumper, mørkere hud og stiluttrykk fra andre befolkningsgrupper enn den hvite, nord-europeiske som har vært normen for skjønnhet i flere tiår. 

Men det handler ikke om at disse jentene prøver bevisst å se "eksotiske" ut (ikke for å være frekk, men mistenker at disse ikke er smarte nok til å kontekstualisere uttrykket, de shopper bare det som er poppis). Det handler om at andre etnisiteters skjønnhetsideal endelig har blitt mainstream og ettertraktet. Mørkhudete modeller blir oftere brukt for i branding, vestlige fangireler over K-pop; det er større representasjon rett og slett. 

Anonymkode: 7745f...01d

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er populært blant noen, spesielt blant en del tenåringsjenter i enkelte miljøer. Jeg husker at jeg selv ønsket og forsøkte å se mer eksotisk ut en stund i tenårene. Jeg hang med ungdommer som hadde bakgrunn fra mange forskjellige land. 

Anonymkode: f3265...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det er populært blant noen, spesielt blant en del tenåringsjenter i enkelte miljøer. Jeg husker at jeg selv ønsket og forsøkte å se mer eksotisk ut en stund i tenårene. Jeg hang med ungdommer som hadde bakgrunn fra mange forskjellige land. 

Dette var forresten 20+ år siden

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for rasistisk innhold.

Vintermorgen, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...