Gå til innhold

Renault Zoe som ikke lenger produserer varmluft - hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 2014 Renault Zoe elbil. Nylig vært på serive og eu-kontroll, alt gikk greit, godkjent.

Men nå som det er blitt kaldere, vil jeg jo bruke varmeapparatet. Men har merket at det kun kommer kald luft. Har prøvd å trykke på diverse knapper, men kommer kun kaldt ut.

På service bytter de bl.a. kupefilter, har dette noe med det å gjøre? Kan de ha gjort noe feil?

Eller er det jeg som gjør noe feil? Er tredje høst og vinter jeg har denne bilen nå, og har aldri vært noe problem å få det varmt og godt inni bilen på kort tid før....

Er det noe jeg kan gjøre selv, eller må det fikses på verksted? Det blir sikkert dyrt?

Anonymkode: 22aac...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du bør gjøre er å sjekke om det er nok kjølevæske, kan være en luftboble i kjølesystemet som gjør at det ikke sirkulerer riktig.

Anonymkode: f9e96...512

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det første du bør gjøre er å sjekke om det er nok kjølevæske, kan være en luftboble i kjølesystemet som gjør at det ikke sirkulerer riktig.

Etterfyller de ikke kjølevæske på service? Ble usikker nå kjente jeg,, men tusen takk for tips. Siden viftesystemet (?) fungerer, håper jeg det ikke er noe stort som må fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se at den ikke står i noe ecomode, da produserer den nok ikke varme for å spare strøm. 

lese instruksjonsboken kan gjerne også hjelpe. 

Anonymkode: cf672...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etterfyller de ikke kjølevæske på service? Ble usikker nå kjente jeg,, men tusen takk for tips. Siden viftesystemet (?) fungerer, håper jeg det ikke er noe stort som må fikses?

Glem det, ser nå at det er elbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du ikke må ha den inn på et verksted? Kan være vannpumpe som er gåen el ikke virker som den skal også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Se at den ikke står i noe ecomode, da produserer den nok ikke varme for å spare strøm. 

lese instruksjonsboken kan gjerne også hjelpe. 

Anonymkode: cf672...eaf

Takk, men har stått i ecomodus hele tiden og varme har blitt produsert før i den modusen. Men kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du skrudd av aircondition (A/C)?

Anonymkode: a070f...043

Jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohnonotagain skrev (9 timer siden):

Spørs om du ikke må ha den inn på et verksted? Kan være vannpumpe som er gåen el ikke virker som den skal også.

Hvor mye koster å få fikset det evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo skaffe deg en ordentlig bil, som klarer å lage varme (fra motoren)

Anonymkode: 7a7dc...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer lowlife trollet over og send bilen tilbake til verkstedet. Det er vanskelig å drive med diagnose av slikt på avstand, og hvis feilen oppstod rett etter en nylig service, kan du be samme verksted om å undersøke dette. Jeg har sett mange verkstedfeil; de kan ha glemt å koble opp en slange, dyltet bort i sikringen, skvist noe, koblet fra noe - alt mulig rart.

Anonymkode: 7a7dc...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...