Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen god erfaring med laser mot pigmentflekker? Evt noe annet som faktisk har fungert?

Er så lei av å bruke sminke for å jevne ut. Har svært lys, nordisk hud med mye pigmentflekker og røde merker etter kviser. Har jeg én kvise så forblir det et rødt merke der for evig og alltid. Pigmentflekkene kom særlig i graviditeter. 

Anonymkode: 17950...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har noen god erfaring med laser mot pigmentflekker? Evt noe annet som faktisk har fungert?

Er så lei av å bruke sminke for å jevne ut. Har svært lys, nordisk hud med mye pigmentflekker og røde merker etter kviser. Har jeg én kvise så forblir det et rødt merke der for evig og alltid. Pigmentflekkene kom særlig i graviditeter. 

Glemte å si at jeg har prøve alt av serum/essenser/kremer uten noe effekt. C-vitaminserum/niacinemide/div syrer..

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Glemte å si at jeg har prøve alt av serum/essenser/kremer uten noe effekt. C-vitaminserum/niacinemide/div syrer..

Jeg skal prøve laser mot arr og små flekker med blod, etter hva jeg har lest så fungerer laser ekstremt godt mot pigmentflekker, de blir først mørkere, for så å omtrent forsvinne helt. Mens jeg googlet fant jeg bilder og det ser virkelig veldig bra ut. Har selv et par små flekker jeg kunne tenkt meg og tatt i samme sleng. 

Anonymkode: 93e84...d06

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 17.06):

Jeg skal prøve laser mot arr og små flekker med blod, etter hva jeg har lest så fungerer laser ekstremt godt mot pigmentflekker, de blir først mørkere, for så å omtrent forsvinne helt. Mens jeg googlet fant jeg bilder og det ser virkelig veldig bra ut. Har selv et par små flekker jeg kunne tenkt meg og tatt i samme sleng. 

Anonymkode: 93e84...d06

Ok, så bra. Hvilken laser skal du ta?

Skrevet

Har du prøvd den reseptbelagte kremen pigmanorm?

Anonymkode: b2cce...b7a

Skrevet

Fotona laser 

Anonymkode: c82b9...a79

Skrevet

Du må ha retinol i reseptstyrke for at det skal funke. Alt annet er for svak. Du må snakke med lege eller hudpleier/ hudlege for å få tak i det. 

Anonymkode: 31de1...09a

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg sjekke ut pigmanorm og retinol. 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...