Mina Skrevet 8. oktober 2002 #1 Skrevet 8. oktober 2002 Skulle til legen idag, og var veldig spent. Lurte på mange ting, og hadde en lang liste klar med spørsmål. Hun var en time forsinket, og når jeg endelig kom inn, følte jeg at hun skulle prøve å ta igjen noe av forsinkelsene på sine neste pasienter. Ingen god start!!! Var litt usikker på når siste mens var - og hun ble skikkelig irritert - over at jkeg ikke hadde oversikt over dette(prøvde å si at det var vanskelig, da de siste gangene hadde vært rare), men jeg ga henne noen datoer, og hun kom frem til at jeg var ca 8 uker på vei. Og at jeg hadde kommet vel tidlig til legen. Skjønte ingen ting - satt bare stille og kjente at tårene presset på - ingen liker å bli satt på plass på en slik måte. Hun fortalte ingen ting - om hva som skulle skje fremover, bare at hun nedprioriterte gynokologisk undersøkelse. Jeg sliter med ulike plager, og tenkte at jeg fikk si hvordan jeg hadde det, siden hun ikke spurte. Og svarte hun på en slik måte at - jeg lukket munnen igjen - og begynte å gråte. Hun skjønte ikke at hun var gått for langt, for hun bare fortastte med raske, hissige formaninger om at dette var helt vanlige ting - og ikke noe å skrike for. Da plutselig ble jeg helt rolig - reiste meg opp -- tok jakken min og gikk ut av kontoret. Gidder ikke å komme hit for å få kjeft sa jeg - du burde skjerpe deg, for maken til oppførsel har jeg aldri sett. Vet ikke hvordan hun reagerte - for jeg snudde meg ikke. Men min reaksjon var ganske kraftig - jeg gråt og gråt i lang tid etterpå, var lei og forbannet. Så nå må jeg ut på legejakt - ikke lett, for man blir jo ganske skremt etter en slik opplevelse. Det ble langt dette her, men trengte bare å få luftet tankene min litt....
Klips Skrevet 8. oktober 2002 #2 Skrevet 8. oktober 2002 Drittkjerring. Godt du fortalte henne hva du mente! Har vært utsatt for liknende behandling selv, snufset hele veien hjem, så jeg skjønner godt hvordan du hadde det. Skjønner ikke hva hun kan ha tenkt med.
Gjest Hege Skrevet 8. oktober 2002 #3 Skrevet 8. oktober 2002 Dette var drøyt! Her skulle legen fått ei skarpe, helt klart! :evil: Du finner lett en bedre lege enn det der, det er jeg sikker på.
Gjest marilyn Skrevet 8. oktober 2002 #4 Skrevet 8. oktober 2002 Bra for deg at du hadde guts nok til å gjøre det du gjorde!!! Det skal du ihvertfall være stolt over! Vedder på at den legen fikk seg en hakeslepp! :blunke:
Væren Skrevet 8. oktober 2002 #5 Skrevet 8. oktober 2002 Godt at du ikke fant deg i dette, Mina! Flink jente som sa i fra og gikk!!! Selv om legen har en dårlig dag, skal dette ikke gå ut over pasientene! Enig med Hege; en bedre lege skal det ikke mye til for å finne! Er du med i fastlegeordningen? I så fall kan du ringe fastlegetelefonen og høre hvilke leger i ditt distrikt som har ledig plass for nye pasienter. Forhør deg gjerne først hos venner og bekjente om de har en flink (og grei!) lege å anbefale! Håper du får bedre erfaringer etterhvert, for dette var triste greier! Oppmuntrende klem fra
Gjest Duchess Skrevet 8. oktober 2002 #6 Skrevet 8. oktober 2002 Jøss! Godt du sa klart fra hva du mente- og gikk!
Mills Skrevet 9. oktober 2002 #7 Skrevet 9. oktober 2002 Jeg kjente jeg ble helt opprørt når jeg leste innlegget ditt, sånn skal det ikke være. huff. Min lege ville jeg skulle komme på førstegangs kontroll da jeg var 9 uker så du var vel ikke SÅÅÅ tidlig. Du får prøve å finne deg en annen lege, hvis ikke så kan du faktisk bare gå til jordmor hver gang, jeg gjør det annen hver gang. Men jordmortimene gir mer enn legetimene uansett. Lykke til i allefall
Juli-79 Skrevet 9. oktober 2002 #8 Skrevet 9. oktober 2002 Syntes du var kjempe tøff som reiste deg og gikk. Du finner helt sikkert en lege som er bedre enn henne, tror ikke det er så mange som er sååå ufordragelig. Lykke til
Dahlia Skrevet 9. oktober 2002 #9 Skrevet 9. oktober 2002 Kjempetøft at du reiste deg og gikk *applaus* Håper du finner en lege som kan gi deg den oppfølgningen og omsorgen man trenger i et svangerskap
Super-G Skrevet 9. oktober 2002 #10 Skrevet 9. oktober 2002 Heisan Mina. Synes det er trist å høre at noen leger oppfører seg på den måten. Det er ikke lett å finne ny lege, men jeg har iallefall et forslag til deg. Det kan godt hende du synes det er litt tungvint, men hun er iallefall en kjempe topp lege, og har god tid, og ikke for mange pasienter for hun er ganske ny. Den eneste haken er at hun holder til i Horten, mend et er ikke så langt fra Tønsberg. Navn og telefonnummer er slettet. Det er ikke tillatt å legge dette ut på forumet. Bruk heller e-post eller PM (Personlig Melding). Våre regler finnes her: http://kvinneguiden.no/Forum/faq.php?sid=4...4ce51a1ac8770#0 Væren - moderator Håper du finner en lege du liker, slik at ting blir litt bedre. Lykke til. Klem fra Super-G
Gjest Zalomine Skrevet 9. oktober 2002 #11 Skrevet 9. oktober 2002 Det er ikke noe som helst problem å ha en fastlege i en annen kommune enn den du bor i (rent bortsett fra de praktiske problemer med å reise dit da) Det er bare å ta kontakt med trygdekontoret der du bor, de organiserer flytting. Fyll ut den legen du vil på skjema for bytte av lege, det trenger ikke være en i den kommunen du bor i. Det eneste med bytte er, det gjelder fra første måneddskrifte tter at bytet er registrert, og dette er firkantet. Mitt bytte ble registrert 1.10, og gjelder derfor fra 1.11. Jeg har ingen anledning til å gå til min gamle fastlege (som altså er min lege til 1.11, fordi han er i en helt annen del av landet enn der jeg bor, det er jo derfor jeg flytta). Så, om du ønsker å bytte lege, hvilket jeg godt kan forsåt etter denne behandlingen, er mitt råd å ikke vente så lenge. Behandlig av slike ting tar jo litt tid, byråkrati og postgang. Uansett om du velger denne legen, eller en annen lege, det er mye mylig du kan få en time der allerede før månedsskifet, altså før vedkommende er din nye fastlege, gitt at de ikke har det travelt. Lykke til, uansett!
Gjest Mina - ikke innlogget! Skrevet 10. oktober 2002 #12 Skrevet 10. oktober 2002 Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger! Jeg har virkelig prøvd å få tak i en anne lege de siste dagene, men alle de jeg kjenner til og vet noe om - har fulle lister. Mannen min og moren min har tilbudt seg å være med hvis jeg ikke får byttet. Og det synes jeg kanskje var en god ide, selv om jeg er blandet i følelsene på å gå tilbake dit. Vil jo egentlig fortelle henne hvordan dette opplevdes for meg - og kanskje hun skjønner at dette var en lite lur måte å oppføre seg på. Gi henne en ny sjanse med andre ord, men jeg vet ikke helt.... er jo så sårbar i en slik ny situasjon.
Henna Skrevet 10. oktober 2002 #13 Skrevet 10. oktober 2002 Tøft at du gikk Det er ekstra kjipt å bli behandlet slikt når en er gravid, da en er så full av følelser. Skal så lite til for å vippe en av pinnen... Opplevde selv det når jeg ble gravid. Med en gang jeg fant ut jeg var gravid var det rett til legen. Hadde akkurat blitt ferdig med russetida, så når han spurte meg hva jeg ville gjøre var jeg veldig usikker. Sa jeg var litt redd for at barnet skulle tatt skade av at jeg hadde festet. Så jeg fikk time til ultralyd på gynekologisk avd. på RIT. Da jeg kom dit var det ultralyd for å konstantere at jeg var en måned på vei. Alt var greit. Så fikk jeg et skjema jeg skulle fylle ut og et ark hvor det stod at jeg ikke skulle spise så og så lenge før inngrepet (!), ikke kjøre bil osv. Jeg ble helt knust! Såvidt fått konstantert at jeg er gravid for så å få time til abort! Klarte ikke si et ord, måtte bare komme meg ut døra for å skjule tårene. Og det ble heller ikke abort.
Hanah Skrevet 10. oktober 2002 #14 Skrevet 10. oktober 2002 Utrolig bra at du sa ifra, Mina! Det står det respekt av!! :D Skulle likt å sett trynet på legen, da du sikk ut! Hun ble sikkert lettere forfjamset, men det var fullt fortjent!! Har hørt om leger som har sagt til spente førstegangsgavide at de kommer for tidlig til legen. En sa til og med til min venninne at hun ikke hadde noe å gjøre der før ca uke 12, for det er så mange som aborterer før da.. Skjønner ikke at det er mulig jeg!! :evil: Jeg var forresten til legen da jeg var 6 uker på vei. Senere viste det seg at jeg bare hadde vært 5 uker på vei.. Min lege var kjempeflink. Snakket mye og fikk masse brosjyrer og informasjon. Håper at også du finner en slik lege!
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2002 #15 Skrevet 11. oktober 2002 Huff...ekkelt når man møter slike leger ja Når man er blitt gravid så er det jo klart at man vil få bekreftet dette av lege så fort som mulig, og få sjekket om alt er ok der inne...så jeg skjønner ikke de legene som syns det er altfor tidlig å ta en sjekk før uke 12. Selv var jeg bare 6 uker da jeg "snek" meg til 1.svangerskapskontroll, men legen tok det fint likevel. For mange nygraverte kvinner så betyr det veldig mye å få høre at: ja, du er nok gravid, og du er ca X uker på vei ut ifra siste mens og størrelse på livmor. Tøft gjort av deg å gå! Da fikk du vist tydelig og klart nok hva du mente om hennes behandling av deg. Og kanskje hun har lært noe også?!? Jeg selv møtte en ufordragelig lege forleden dag som indirekte og direkte sa at gravide kvinner sutrer så mye over bekkenløsning...og mye rart og tullball han kom med. Selv ble jeg så paff at jeg klarte ikke å si klart i fra hva jeg mente om hans syn på gravide kvinner...og er såååå irritert på meg selv for at jeg ikke ga han huden full!!! Men jeg skal si i fra til hun legen jeg egentlig går til, de jobber på samme legesenter. Lykke til ved neste kontroll! Og gratulere med graviditeten Klem fra Zafir og Lillebror 21+3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå