Gå til innhold

En god og rimelig ansiktskrem til menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag, den må være uten parfyme, ikke tette porene etc. gjerne se litt nøytral eller maskulin ut, ikke være for fet eller glinsende.

:)

Anonymkode: 408ca...644

Skrevet

Altså mannen har normal hud?

Hvis han ikke har fet eller tørr hud hadde jeg forsøkt The Ordinary sin fuktighetskrem.

På tørrere vinterdager er det greit å tilsette en dråpe ansiktsolje. Jeg bestiller denne i 100 ml på Deciem sine nettsider, men man kan jo begynne med den lille størrelsen for å teste. 

Eventuelt Cerave. 

Vet ikke hva du mener med at kremer skal se maskuline ut 😅 

Menn som barberer (eller uansett) kan godt eksfoliere litt og. 

Og bruke SPF på sommerdager. 

• Liker 1
Skrevet

Cerave.

Anonymkode: dfb85...756

• Liker 3
Skrevet

Spenol. 

Anonymkode: 431c2...3b2

• Liker 1
Skrevet

Cerave! 

Anonymkode: 80243...e00

• Liker 3
Gjest Martineroxyy
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen som har forslag, den må være uten parfyme, ikke tette porene etc. gjerne se litt nøytral eller maskulin ut, ikke være for fet eller glinsende.

:)

Anonymkode: 408ca...644

Ja the ordinary natural moisture. Den er billig og driiiiit bra. Parfymefri og fungerer som faen. Sen kan du tillegge Retinol og en rens Hvis du vill få renere og finere hud. Retinol reduserer og rynker. :) Cerave ineholder silikon som kan føles fettete så bruk hellre the ordinary sin. 

Endret av Martineroxyy
Skrevet
Fløff skrev (3 timer siden):

Altså mannen har normal hud?

Hvis han ikke har fet eller tørr hud hadde jeg forsøkt The Ordinary sin fuktighetskrem.

På tørrere vinterdager er det greit å tilsette en dråpe ansiktsolje. Jeg bestiller denne i 100 ml på Deciem sine nettsider, men man kan jo begynne med den lille størrelsen for å teste. 

Eventuelt Cerave. 

Vet ikke hva du mener med at kremer skal se maskuline ut 😅 

Menn som barberer (eller uansett) kan godt eksfoliere litt og. 

Og bruke SPF på sommerdager. 

Jeg bruker flere produkter fra The Ordinary, men om jeg skulle trekker frem et produkt som har revolusjonert hudpleien min så må det være HA Blur fra Hylamide. Synes absolutt den ivaretar et maskulint utseende. Billig er den også om du bestiller den fra Deciem.

Hylamide | HA Blur (deciem.com)

Skrevet

Jeg blir vel den eneste her som sier jeg bruker Vichy Homme 😅

Skrevet
Pachka Sigaret skrev (4 minutter siden):

Jeg blir vel den eneste her som sier jeg bruker Vichy Homme 😅

Min bruker det jeg kjøper til meg selv. Per nå er det "I woke up like this". 

Anonymkode: 7ac5c...fd8

Skrevet
Jdz skrev (10 timer siden):

Jeg bruker flere produkter fra The Ordinary, men om jeg skulle trekker frem et produkt som har revolusjonert hudpleien min så må det være HA Blur fra Hylamide. Synes absolutt den ivaretar et maskulint utseende. Billig er den også om du bestiller den fra Deciem.

Hylamide | HA Blur (deciem.com)

Akkurat det er en primer da :)

Silikonbasert, ment som underlag til sminke.

Man kan også bruke primere alene, men da velger man gjerne noe med SPF (for eksempel make the make sin), eller med ingredienser/farger som skal noe mer enn å bare legge et primende silikonlag utenpå huden. 

Denne vil ikke gi noe fukt eller fett til huden, men er fin om man vil ha et jevnt underlag før sminke. 

• Liker 1
Skrevet

Både jeg og samboeren bruker fuktighetskremen fra The Ordinary. 

Nå har jeg også lurt han til å bli med på syrepeeling én gang i uken :nigo: 

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (1 time siden):

Akkurat det er en primer da :)

Silikonbasert, ment som underlag til sminke.

Man kan også bruke primere alene, men da velger man gjerne noe med SPF (for eksempel make the make sin), eller med ingredienser/farger som skal noe mer enn å bare legge et primende silikonlag utenpå huden. 

Denne vil ikke gi noe fukt eller fett til huden, men er fin om man vil ha et jevnt underlag før sminke. 

Ingen ekspert på hudpleie, men jeg vet egentlig det, men trodde den kanskje var fuktighetsgivende også siden den var basert på Hyaluronsyre. Jeg bruker ikke sminke, men har ikke greid å finne et annet produkt som får huden til å se såpass fresh ut :)

Skrevet (endret)
Jdz skrev (58 minutter siden):

Ingen ekspert på hudpleie, men jeg vet egentlig det, men trodde den kanskje var fuktighetsgivende også siden den var basert på Hyaluronsyre. Jeg bruker ikke sminke, men har ikke greid å finne et annet produkt som får huden til å se såpass fresh ut :)

Nei :)

Den er først og fremst basert på ulike silikoner. Men både The Ordinary og Hylamide har HAsyreserumer om man ønsker det.

Grunnen til at huden din ser bedre ut med primer er at den legger seg som et lag utenpå. Det er derfor man bruker det under sminke (for å få en mer flawless base), men også alene - bare fordi silikon jo ser utjevnende ut :)

Selv får jeg veldig lett utbrudd av silikonprimere, men er enig i at det ser pent ut på. 

Om du ikke får negative reaksjoner er det bare å bruke primer daglig, man må bare følge litt med på om porene stoppes til eller ei. Men husk fukt under først :) 

Endret av Fløff
Skrevet (endret)
Fløff skrev (2 timer siden):

Nei :)

Den er først og fremst basert på ulike silikoner. Men både The Ordinary og Hylamide har HAsyreserumer om man ønsker det.

Grunnen til at huden din ser bedre ut med primer er at den legger seg som et lag utenpå. Det er derfor man bruker det under sminke (for å få en mer flawless base), men også alene - bare fordi silikon jo ser utjevnende ut :)

Selv får jeg veldig lett utbrudd av silikonprimere, men er enig i at det ser pent ut på. 

Om du ikke får negative reaksjoner er det bare å bruke primer daglig, man må bare følge litt med på om porene stoppes til eller ei. Men husk fukt under først :) 

Takk for gode råd. Har brukt den daglig i over et år og det har i alle fall gått bra så langt, men jeg skal prøve å supplere med en fuktighetskrem i tillegg.

Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg prøver meg på å spørre litt til siden det virker som du har peiling :) 

Bør jeg bruke et HA-serum før fuktighetskrem selv om det er HA i primeren? Jeg bruker allerede The Ordinary Buffet with copper peptides og Hylamide SubQ Eyes om morgenen i tillegg til Blur. Jeg har brukt HA fra både The Ordinary og Hylamide tidligere, men likte ikke konsistensen og klarte egentlig aldri å se at jeg hadde noe særlig effekt av det.

Endret av Jdz
Annonse
Skrevet
Jdz skrev (1 time siden):

Takk for gode råd. Har brukt den daglig i over et år og det har i alle fall gått bra så langt, men jeg skal prøve å supplere med en fuktighetskrem i tillegg.

Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg prøver meg på å spørre litt til siden det virker som du har peiling :) 

Bør jeg bruke et HA-serum før fuktighetskrem selv om det er HA i primeren? Jeg bruker allerede The Ordinary Buffet with copper peptides og Hylamide SubQ Eyes om morgenen i tillegg til Blur. Jeg har brukt HA fra både The Ordinary og Hylamide tidligere, men likte ikke konsistensen og klarte egentlig aldri å se at jeg hadde noe særlig effekt av det.

Jeg fikk faktisk instant utbrudd at TO sin HA - prøvde i 3 ulike omganger.

Jeg liker mye bedre Cosrx sin om man vil ha det inn i rutinen, men - jeg tenker at om Buffet funker for deg så dropp HA’ en.

For mange vil en grei fultighetsmaske i ny og ne egentlig gjøre mer om man ikke spesifikt sliter med dehydrering.

Hva synes du om øyeserumet til Hylamide? Har det og samme serum for ansikt - menne......tja. Gjør ingenting negativt, jeg bare klarer ikke se at jeg skal gidde gjenkjøp 🤷‍♀️

Skrevet
Fløff skrev (40 minutter siden):

Hva synes du om øyeserumet til Hylamide? Har det og samme serum for ansikt - menne......tja. Gjør ingenting negativt, jeg bare klarer ikke se at jeg skal gidde gjenkjøp 🤷‍♀️

Tja. Jeg byttet til den etter å ha brukt TO Caffeine Solution 5% uten noe resultat. Jeg synes området rundt øynene har blitt bedre, men ikke godt å si om det skyldes SubQ Eyes eller noe annet. Uansett ikke en større utgift enn at jeg valgt å fortsette med det, men noen mirakelkur er det nok ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...