Gå til innhold

hvem saynes du er mest skremmende av disse?  

17 stemmer

1. 1. hvem saynes du er mest skremmende av disse?

• Alternativ 1 - Motorsagmassakeren (1974)
      3
    • Alternativ 2 - Nattsvermeren
      6
    • Alternativ 3 - Exorcisten (1973)
      6
    • Alternativ 4 - Night of the Living dead (1968)
      0
    • Alternativ 5 - Audition
      0
    • Alternativ 6 - Hellraiser
      1
    • Alternativ 7 - The Fly (Fluen) (1986)
      1
    • Alternativ 8 - Suspiria (1977)
      0
    • Alternativ 9 - Henry: Portrait of a Serial Killer
      0
    • Alternativ 10 - The Evil Dead
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er det amerikanske bladet Giant, som etter en kåring av sine lesere, har kåret de ti mest skremmende filmene noensinne.

Førsteplassen stakk originalversjonen av Motorsagmassakren av med, mens Nattsvermeren og Exorsisten kom på de påfølgende plassene.

1. Motorsagmassakren

2. Nattsvermeren

3. Exorsisten

4. Night of the Living Dead

5. Audition

6. Hellraiser

7. The Fly

8. Suspiria

9. Henry: Portrait of a Serial Killer

10. The Evil Dead

Personlig synes jeg både motorsagmassakeren og Exorcisten fikk bra plasseringer, men jeg skjønner ikke hva "Night of the living Dead" og Hellraiser gjør der?? Henry er vel heller ikke av de mest skremmende.

Hva syns dere?

Audition er den eneste på lista jeg ikke har sett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett alle på denne lista, men jeg har The Shining på den absolutte førsteplass på min personlige liste. En liste med Night of the living Dead istedet for The Shining, mangler kredibilitet, etter min mening.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg syns også at the Shining er den mest skremmende. Ellers så syns jeg the Fly var skummel, men jeg skjønner ikke hva Night of the Living Dead gjør på den lista. Den er alt for dårlig til å kunne bli skummel etter min mening. Og så syns jeg at Blair Witch Project burde vært på lista, for den syns iallefall jeg at er skummel.

:)

Skrevet

Jeg regnet også helt klart med at at The Shining ville være med på lista når jeg åpnet tråden. Den skremte meg faktisk så mye at jeg aldri har turt å se den ferdig, selv etter å ha prøvd flere ganger. Nå har jeg gitt opp..

Det er forøvrig mange filmer på den lista jeg ikke har sett. Sarte sjel..

Gjest seroxata
Skrevet

den eneste som er litt skremmende her er vel excorsisten... de fleste andre er ikke det jeg definerer som skremmende

Skrevet
Har ikke sett alle på denne lista, men jeg har The Shining på den absolutte førsteplass på min personlige liste. En liste med Night of the living Dead istedet for The Shining, mangler kredibilitet, etter min mening.

The shining burde så absolutt vært på lista. Savner også Tingen, Haisommer, Tåken, Alien, Aliens, Carrie, Omen, The Entity, Nattevagten og Haloween. Kan også nevne filmer som Cat People, The Evil, Amityville Horror, Arachnophobia, Black Christmas, Fredag den 13, Nightmare on Elm Street, Mimic, Poltergeist,

De har i allefall en 4-5 filmer der som burde vært byttet ut

Skrevet

... og The Ring. ( den første...huff)

Skrevet

Herregud... Flere av disse filmene er jo latterkick. Fins ikke skumle. Motorsagmassakren, Evil Dead, Night of the Living Dead, The Fly og perlen av alle ikke skumle, men hysterisk morsomme filmer: Suspiria.

Denne filmer er helt fantastisk, hysterisk dårlig og morsom :ler:

Sys det er synd at ikke Wes Craven's "Prince of Darkness"" er med på lista, for den er nesten like bra-dårlig som Suspiria.

Jeg ville bytta ut disse med:

The Shining

Blair Witch Project (første...hold dere laaaangt unna oppfølgerne)

Alien (første filmen)

Omen (første filmen)

Event Horizon (driiiiitskummel film for de som ikke har sett den)

Skrevet
Herregud... Flere av disse filmene er jo latterkick. Fins ikke skumle. Motorsagmassakren, Evil Dead, Night of the Living Dead, The Fly og perlen av alle ikke skumle, men hysterisk morsomme filmer:

Enig med deg, jeg ler også av tåpelige og latterlige "skrekkfilmer"... Har tilgode å se en skikkelig bra skrekkfilm, lenge siden sist, men fikk kanskje noen bra tips her inne. Har ikke sett Event Horizon feks..

Skrevet

Event Horizon ga meg faktisk mareritt, bare så du er advart :)

Skrevet

Enig med de fleste av dere. Teit liste! The Fly som en av verdens 10 skumleste filmer??? :ler:

Vel, Jeff Goldblum er fæl altså, men ikke akkurat skummel....

Skrevet
Event Horizon ga meg faktisk mareritt, bare så du er advart :)

:overrasket:

Skrevet

Motorsagmassakren har ingenting på 1.plass å gjøre ihvertfall... Komisk film.

Gjest TomKrus
Skrevet

Det skremmende er at noen finner noen av disse filmene skremmende.

Bra er de, men ikke spesielt skremmende.

Gjest Ingrid78
Skrevet

jeg synes nå fremdeles The Shining - Ondskapens hotell med Jack Nicholson er den mest skremmende jeg da. Men den er jo ikke på lista...

Skrevet

Jeg har ikke sett alle disse filmene... men Exorsisten er den filmen som har skremt meg mest iallfall!! Hva evil dead gjør på lista skjønner jeg ikke...det er jo en skrekk komedie! Jeg har også sett event horizon, syns ikke den var spesielt skremmende.

The ring skulle vært på lista ja...og the Shining!.

Kanskje vi skulle lage vår egen topp ti liste? Lag en avstemning med flere foreslåtte filmer, så stemmer vi fram!!

Skrevet

Evil Dead er selvfølgelig den mest skremmende og de som ikke syns det har ikke sett den, eller har sett en av oppfølgerne og tror det er denne. Nr 1 er veldig vanskelig å få fatt i. The Ring er noe av det dårligste laget i denne sjangeren og 99 % av dere har ikke sett motorsagmassakren (orginalen).

Skrevet

Min kjære gjest.. Jeg er filmfantast (og har vært filmstudent). Jeg har sett første Evil Dead, og naturligvis orginalen til Motorsagmassakren. Du er ikke den eneste, selv om du kanskje tror det.

Men etter min mening, er Evil Dead bare morsom, og det er Motorsagmassakren og. Du derimot har rett til din egen mening som er like bra og riktig som min.

Men når du begynner med at folk sikkert ikke har sett filmene, siden de ikke er enig med deg om at de er skumle, så begynner du å bli noe frekk. Folk har forskjellige meninger om film, takk og lov. Ikke noen grunn til å begynne med at de som er uenige har sett feil fiml. Det blir bare for dumt.

Det finnes de som synes Dr. Caligaris Kabinett er skummel og, og selv om jeg er uenig, vil jeg ikke påstå at de ikke har sett filmen det er snakk om ;)

Skrevet

Nå har ikke jeg sett alle filmene på listen her, men enig med de andre her som mener Shining burde vært høyt oppe. Så den her en dag, og like ekkel hver gang!!!

Motorsagmasakren er da mest latterlig??? :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...