rayzor Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Hei. Trenger hjelp. Når jeg er ute å kjører trekker rattet mot høyre. Men når bilen kommer opp i en fart over 120, retter rattet seg tilbake i posisjon og bilen går rett. Da også når jeg senker hastigheten tilbake ned mot 40-50. Fungerer helt fint og bilen er stabil frem til jeg skrur av motoren, og så på igjen. Da dukker problemet opp igjen. Det er akkurat som om bilen og rattet nullstiller seg hver gang jeg skrur av tenningen, og tror skjev rattstilling skal være riktig. Har fått utført forstillingsstillingskontroll men det hjalp ikke. Noen her med samme problem og eventuelt har en løsning?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Prøv å lene deg bort fra den retningen bilen trekker mot. Du kan også legge noen tunge vekter i baksetet på den samme siden. Anonymkode: 5d706...628
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Klag på de som utførte kontrollen. Anonymkode: 40b25...280
tdm900 Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Hva slags dekk har du? Har du korrekt lufttrykk i dekkene? Er det dekk av forskjellig fabrikat blir det tull. Da vil aldri bilen går rett, de har forskjellige egenskaper selv om dimensjon er den samme.
rayzor Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2021 tdm900 skrev (1 time siden): Hva slags dekk har du? Har du korrekt lufttrykk i dekkene? Er det dekk av forskjellig fabrikat blir det tull. Da vil aldri bilen går rett, de har forskjellige egenskaper selv om dimensjon er den samme. Ingen problem med dekkene.
Tiuren Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Er ikke sikker på om jeg forstår problemet rett, men det kan høres ut som om det er noe galt med servo/tannstang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå