Gå til innhold

Hjelp til å finne ungdomsbok fra 90tallet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Irriterer meg grønn at jeg ikke kommer på navnet på denne boka. Første kapittel var med som gave i klikk libresse tror jeg. Evt gikk den som føljetong i medlemsbladet. 

Det jeg husker fra handlinga er at det er fire venniner i ungdomsskolen og det dreier seg da om intriger mellom dem og forelskelse. I en del er de på klassetur med buss og skal fylle ut noen skjemaer der de skal beskrive klassevennene med et ord. En av jentene henger seg da opp i at den mest populære gutten bare skriver et spørsmålstegn om en av jentene. En annen ting er at en av jentene sparker inni og må på legevakt med tåa si og er fortvilet fordi foreldrene ikke bryr seg eller gidder å være med til legen. 

De fire jentene er iallfall i begynnelsen stereorypiske der en er den pene, en er den skoleflinke, en er den tøffe og en er klovnen. 

Ikke mye å gå dette, men håper det kan ringe noen bjeller hos noen som kanskje husker boka. Tror den er norsk og stilen kan kanskje minne litt om Markus-serien av Klaus Hagerup. 

Anonymkode: 6f15d...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg husker samme boka! Mener den heter Stjerneskudd, og litt googling forteller meg at forfatteren heter Kari Bøge. 

Anonymkode: 6357f...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...