Gå til innhold

Hund som angrep barnet mitt uten noe varsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke, det skjedde så rask! Dette er nabo hunden, barnet mitt på 2 ble heldigvis ikke skadet, dette var en stor hund (german sherped)

vi var på vei hjem og eier gikk med hunden forbi oss og plutseligt  tar hunden tak i barnet mitt til hun faller ned og når hun falt prøvde hunden å bite ansiktet til barnet mitt.. heldig vis var det ikke hardt bitt tror jeg men..

eier va sjokkert så ikke mer en ut som 18-19 år. (Hunden var i bånd) Han mente hunden har aldri gjort noe sånt.  Nå er jeg redd denne hunden kan angripe andre barn ute der også.. eller om vi treffer på hunden igjen.. hva kan jeg gjøre? Burde jeg ta virkelig grip i dette? Tenker om dette kunne gå virkelig galt  :( Har sendt email til politiet siden de ikke svarer via tlf.  Hva hadde dere gjort? Snakket med eier?

Anonymkode: bc5b3...8f3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeldel og meld til mattilsynet.

Anonymkode: dc49f...1d1

• Liker 40
Skrevet

Ikke snakk med eier, for mange hunde-eiere sier alltid «men hunden har aldri gjort noe slikt, den er så snill».

Vent på svar fra politiet. 

Anonymkode: b6226...123

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke snakk med eier, for mange hunde-eiere sier alltid «men hunden har aldri gjort noe slikt, den er så snill».

Nei tenkte ikke det , for vet de kommer bare til og forsvare hunden og ikke ta ansvar. Trist er det men kan ikke risikere at det skjer igjen og også med andre barn. Tror ikke hunden er mer en 1-2 år gammel.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner at det var en skremmende opplevelse, men ettersom hunden åpenbart ikke beit for å skade så hadde nok jeg personlig startet med å ta en prat med eier. Forhåpentligvis er hunden ufarlig, men leken, og eier er forhåpentligvis oppegående nok til å ta lærdom av det som skjedde og enkelt sørge for at det ikke skjer igjen. Hadde jeg følt at eier tok det seriøst, var lei for det som skjedde og uttrykker at han har tenkt å passe på å holde avstand så det ikke skjer igjen, så hadde jeg vært fornøyd med det. Hadde jeg derimot følt at det var litt sånn "Jaja, synd for deg" eller at han på annet vis fremsto som at han ikke var sitt ansvar bevist så hadde jeg nok vurdert en anmeldelse. 

Det er selvsagt en ubehagelig hendelse uavhengig av om hunden er farlig eller ikke, og sånt skal man ikke behøve å oppleve, så ja, avgjørende hvordan eier hadde håndtert det, for min del. 

Endret av Crazydoglady
  • Liker 43
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det viktige er vell ikke hva hunden ikke har gjort før, men hva de sier ifht fremtiden nå som den har gjort det. Om de virker som de har tenkt å ta lærdom av det eller ikke. 

Endret av Crazydoglady
Skriveleif
  • Liker 6
Skrevet

Anmeld og krev avlivning. Neste gang kan det gå mye værre.

Anonymkode: df55e...995

• Liker 16
Skrevet
Crazydoglady skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner at det var en skremmende opplevelse, men ettersom hunden åpenbart ikke beit for å skade så hadde nok jeg personlig startet med å ta en prat med eier. Forhåpentligvis er hunden ufarlig, men leken, og eier er forhåpentligvis oppegående nok til å ta lærdom av det som skjedde og enkelt sørge for at det ikke skjer igjen. Hadde jeg følt at eier tok det seriøst, var lei for det som skjedde og uttrykker at han har tenkt å passe på å holde avstand så det ikke skjer igjen, så hadde jeg vært fornøyd med det. Hadde jeg derimot følt at det var litt sånn "Jaja, synd for deg" eller at han på annet vis fremsto som at han ikke var sitt ansvar bevist så hadde jeg nok vurdert en anmeldelse. 

Det er selvsagt en ubehagelig hendelse uavhengig av om hunden er farlig eller ikke, og sånt skal man ikke behøve å oppleve, så ja, avgjørende hvordan eier hadde håndtert det, for min del. 

Kommer foresatt til og ta grip jeg, jeg elsker hunder selv! Men er ikke bra når slikt skjer og kan foresette og skje når det er eiere som ikke har erfaring med slike hunder

• Liker 7
Skrevet

Hunden må avlives. 

Anonymkode: 53014...cab

• Liker 15
Skrevet

Vanskelig å si når vi ikke så hvor "dramatisk" det faktisk var. Jeg hadde selv en hund som var helt i hundre, viste tenner og glefset mot oss for så å hoppe opp på meg og familien for å kosebite og sutte på nesa. For fremmede kan jo det virke truende og jeg synes du skal vurdere selv om hunden gjorde det for å skade eller for å feks leke. Uansett så synes jeg du skal snakke med hundeeier om det som skjedde for den skal jo ikke bare rive ungen din over ende sånn, ofte så er kommunikasjon alt som skal til for å finne løsninger.

Jeg synes ikke du skal dra saken for langt, kanskje du kan få til en avtale med eier om at h*n skal bruke munnkurv på hunden sin ute eller at du fremmer ett slikt ønske ovenfor Politiet fremfor avliving.

Anonymkode: 623ed...23a

• Liker 28
Skrevet

Pass bedre på barnet ditt, du. Hunder er dyr og har instinkter, og å temme dyr (mennesker medregnet) lar seg ikke gjøre, da de alle vil reagere på en viss type stimuli. Håper du er fornøyd med deg selv, som mest sannsynlig kommer til å få hunden avlivet, fordi DU ikke passet godt nok på ungen din. 

Anonymkode: 9ee83...b17

• Liker 43
Skrevet

Snakk med politiet. Men det trenger ikke å være noe angrep. Kunne hvert lek uten varsel. 

Ville hunden skadet barnet ditt så ville den gjort det. 

Et barn uten merker er ikke blitt angrepet.

Anonymkode: 7392f...c4a

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vet ikke, det skjedde så rask! Dette er nabo hunden, barnet mitt på 2 ble heldigvis ikke skadet, dette var en stor hund (german sherped)

vi var på vei hjem og eier gikk med hunden forbi oss og plutseligt  tar hunden tak i barnet mitt til hun faller ned og når hun falt prøvde hunden å bite ansiktet til barnet mitt.. heldig vis var det ikke hardt bitt tror jeg men..

eier va sjokkert så ikke mer en ut som 18-19 år. (Hunden var i bånd) Han mente hunden har aldri gjort noe sånt.  Nå er jeg redd denne hunden kan angripe andre barn ute der også.. eller om vi treffer på hunden igjen.. hva kan jeg gjøre? Burde jeg ta virkelig grip i dette? Tenker om dette kunne gå virkelig galt  :( Har sendt email til politiet siden de ikke svarer via tlf.  Hva hadde dere gjort? Snakket med eier?

Hunder pleier ikke å si ifra før de biter.

Anonymkode: 8dabb...552

• Liker 9
Skrevet

Trist om hunden skulle dø også.

Anonymkode: 2dbd4...52c

• Liker 5
Skrevet

Den ville nok bare leke, hadde den ville skadet barnet ditt så hadde den gjort det. Hunden er ung og av en leken hunderase. Jeg hadde latt det gå, men neste gang latt barnet gå lengst mot grøfta, så du kan gå mellom barnet og de som går forbi. 

Anonymkode: d22b7...83e

• Liker 35
Skrevet

Den angrep nok ikke uten varsel. Uprovosert angrep er ikke en ting i hundeverdenen. Det er alltid en grunn, en ting som provoserer frem et angrep (smått eller stort). Og vet man hva man skal se etter, så vil man se faresignalene.

Nå er det umulig å si om dette var et angrep, eller utløp for frustrasjon, glede eller noe annet. Siden hunden er ung, så kan det godt ha vært et plutselig uttrykk for energi.

Barnet ditt er ikke blitt bitt. Jeg ville absolutt ikke meldt det til politiet. Hunder har ingen rettigheter i Norge, og faren er stor for at de kommer brasende inn og drar hunden med seg vekk for avlivning helt uten beviser for om hunden er aggressiv eller ikke. 

Eieren hørtes lei seg ut. Jeg ville ha pratet med eieren. Be de ta med hunden for å bli mentaltestet + jobb med en adferdsspesialist så de kan unngå at det skjer igjen. 

Anonymkode: b55d0...634

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kommer foresatt til og ta grip jeg, jeg elsker hunder selv! Men er ikke bra når slikt skjer og kan foresette og skje når det er eiere som ikke har erfaring med slike hunder

Det står du helt fritt til å gjøre, jeg oppfattet det som at du lurte på hva andre hadde gjort så da svarte jeg hva jeg ville gjort. 🙂

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hunder pleier ikke å si ifra før de biter.

Anonymkode: 8dabb...552

Som regel viser de mange signaler og tegn før de biter. Om menneskene rundt evner å oppfatte disse tegnene derimot er en annen sak.

• Liker 15
Skrevet

Har selv hatt Schæfer i 12år, og vår var ikke voksen før den var rundt 2år. Hadde voldsom lek, så det hendte fort at det ble noen skrammer. Hadde den bitt for å ta barnet, så skal jeg love deg at det hadde vært synlige merker!

Barn gir heller ikke ut samme hormoner som voksne, mener det gjelder barn under 3år. 
Mulig hunden var ivrig og ville hilse, men ble for voldsom?

Her har vi uansett bare 1 side av saken! 

Anonymkode: b3716...516

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det båndet hunden var i, kan ikke vært mye stramt. Denne eieren skal også være forberdt på at hunden plutselig kan reagere på noe. Og fikk ikke eieren kontroll på hunden da h*n hoppet på barnet?? Hunden burde ikke engang hatt mulighet til å bite i ansiktet.

Hva eieren mener, er ikke relevant. Nå har hunden gjort det en gang og gått over en grense, hva skjer neste gang? En hund som går til angrep uten provokoasjon mot et lite barn, er en farlig og uforutsigbar hund!

Ikke snakk med eier. Om du ikke får svar fra politet i løpet av dagen, ringer du de i morgen når kontortiden er åpen.

Anonymkode: 3347f...e4b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det båndet hunden var i, kan ikke vært mye stramt. Denne eieren skal også være forberdt på at hunden plutselig kan reagere på noe. Og fikk ikke eieren kontroll på hunden da h*n hoppet på barnet?? Hunden burde ikke engang hatt mulighet til å bite i ansiktet.

Hva eieren mener, er ikke relevant. Nå har hunden gjort det en gang og gått over en grense, hva skjer neste gang? En hund som går til angrep uten provokoasjon mot et lite barn, er en farlig og uforutsigbar hund!

Ikke snakk med eier. Om du ikke får svar fra politet i løpet av dagen, ringer du de i morgen når kontortiden er åpen.

Anonymkode: 3347f...e4b

Det var den rettssikkerheten; tar kun og ser på én side av saken, og gir blanke i den andre. Rettferdig person du

Anonymkode: 9ee83...b17

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...