AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Har lyst å kjøpe mer mat som er lettere å bruke i rester slik at det ikke blir kastet. Her er mine forslag: Rester av kjøttboller kan brukes dagen etter i tomatsuppe eller blandet sammen med kidneybønner/kjøttdeig i pasta bolognese. Kjøttboller kan også brukes skjært i to i baguette/på skiven til lunsj. Rester av kylling kan blandes inn i rømme/majones med krydder og løk. Brukes som pålegg. Rester i salat til lunsj. Grøtrester kan brukes som base i lapper. Eller riskrem til dessert. Rester av grønnsaker kan brukes i omelett, wok, oppi suppe. Rester av ris kan brukes til stekt ris, oppi suppe eller gryte. Anonymkode: a3d14...96e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Rester av kokt fisk kan brukes i fiskegrateng, som plukkfisk og i fiskesuppe.Rester av stekt fisk er godt på brødskive med litt majones. Anonymkode: b746a...71f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Rester av kylling er også godt i omelett. Det samme med taco-kjøttdeig. Anonymkode: 53b39...780
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Rester av kjøttdeig etter for eksempel taco, kan brukes til tacopizza eller pai. Kan også brukes sammen med pasta. Grønnsaker og kjøttrester kan bli lapskaus eller pytt i panne. Rester av eggerøre kan brukes i stekt ris. I en enkel stir fry kan man bruke det man har, egentlig. Anonymkode: d2db5...dda
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Alt av rester kan jo brukes til noe Anonymkode: 22f30...a60 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Rester av tacolefser (og fyll) er supert til å lage minipizzaer som lunsj eller middag Rester av feks kyllingfilet, svinefilet/koteletter eller lammelår er veldig godt å steke i små biter og bruke til å lage enkel ramen: en pakke billignudler med krydder/saus per pers, og så topper man den med kjøttet, friske grønsaker og gjerne et smilende egg eller to og litt sesamfrø. Elsker det! Nesten hva som helst av kjøtt, grønnsaker, og ris/poteter/pasta kan bli godt i omelett/pytt i panne Anonymkode: cb35e...11c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Tror aldri jeg har hatt rester som jeg ikke har klart å bruke til noe, så lenge jeg har fryseboks 😊 Anonymkode: 60ade...37c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå