AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg har en venninne som har et barn som sliter endel på skolen. H*n gjør det dårlig i mye, spesielt i matematikk. Foreldrene er ikke fornøyde med opplæringen barnet får på skolen, men problemet er nok aller mest at barnet ikke finner motivasjon i et klasserom. Dermed nevnte venninna frampå at de vil finne en privatlærer til barnet. Dette ble nevnt i en festlig stemning med alkohol involvert. (Full som jeg var) sa jeg at JEG jo kunne ha noen timer med barnet (jeg er utdannet pedagog, og i tillegg har matematikk alltid vært min styrke). Og som jeg sa: jeg skal ikke ha noenting for det! Jo, selvfølgelig skulle hun betale, sa hun! «Ikke snakk om noe annet!» .. så «kranglet» vi litt fram og tilbake om penger skulle betales. Det skulle jeg jo aldri gjort, men det er lett å være etterpåklok. Ukene etterpå snakket vi fremdeles litt om det, privatundervisningen altså, og venninna mi lurte på om vi skulle sette i gang. Var ikke snakk om noe betaling da. Nå har jeg hatt barnet hjemme hos meg 4-5 ganger. H*n har framgang synes jeg, så det fungerer med en til en-undervisning. Men! Venninna mi har tydeligvis helt slått fra seg at hun skal betale noe for det. Hun ønsket et fast opplegg, så barnet kommer til meg en fast dag i uka. Jeg føler ikke jeg kan si nei. Jeg føler heller ikke jeg kan si at jeg ønsker betaling.. men det ER stress synes jeg. Og hadde nok hatt litt mer lyst til å fortsette det vi har starta, om jeg hadde fått noe igjen for det. Er jeg super-egoist? Det er fint å kunne hjelpe selvfølgelig, men jeg har tre egne barn som også trenger hjelp- samtidig som jobben min er slitsom og det er ikke alltid jeg føler for gratis leksehjelp hver uke.. Må jeg bare stå i det? Forslag til løsning (for meg)? Er jo potensielt et problem som kan vedvare noen år slik jeg ser det, iom barnet er i starten av ungdomsskolen.. Anonymkode: 0ebc7...afa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Du sa noen timer. Kanskje si at du kan fortsette ut måneden, men så blir det dessverre for travelt for deg. Anonymkode: 0d672...26b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Hva har dette å gjøre med samliv? Anonymkode: d2783...8ea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva har dette å gjøre med samliv? Anonymkode: d2783...8ea Relasjoner. Kanskje ikke kjærlighetsrelasjoner, men. Beklager feilposting, visste ikke helt hvor den hørte hjemme. Anonymkode: 0ebc7...afa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du sa noen timer. Kanskje si at du kan fortsette ut måneden, men så blir det dessverre for travelt for deg. Anonymkode: 0d672...26b Takk for svar. Ja, det er kanskje en mulighet.. Anonymkode: 0ebc7...afa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Relasjoner. Kanskje ikke kjærlighetsrelasjoner, men. Beklager feilposting, visste ikke helt hvor den hørte hjemme. Anonymkode: 0ebc7...afa Høres ut som den passer i underforum "vennskap og sosiale relasjoner". Anonymkode: d2783...8ea
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Ønsker du å fortsette hvis du får betalt da? Er vel helt greit å ta en prat om fremgangen til barnet, og feks si at dere kan fortsette ut mnd, så kan dere ta en prat om status, og så kan foreldrene vurdere hva de skal gjøre videre. Da kan du jo selv gi råd om hvor ofte du syns baret bør få hjelp videre, og da kan du også si om du syns du har kapasitet til det selv. Det er greit å si at det var litt mer enn du først hadde sett for deg om dette skal bli en varig oppfølging. Anonymkode: d9c69...7b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå