Gå til innhold

Hvordan kan dere være 100% sikker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle som svare på innleggene til disse personene som er sårbare som lurer på noe , som noen ganger har problemer,  eller et problem i forholdet deres. 

Tror dere at svarene dere skrivet til disse personene på kommentar hver gang er korrekt, at dette har dere peiling på? 

Anonymkode: 48979...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er 100% sikre er 100% dumme.

Anonymkode: 13d92...6ca

• Liker 6
Skrevet

Nei. Men tenker at når de velger å stole på K-guiden så får de ta de svarene de får. 

Anonymkode: 830cf...01a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som er 100% sikre er 100% dumme.

Anonymkode: 13d92...6ca

Personer som tror de selv vet best, kan faktisk gjøre vondt verre. 

• Liker 1
Skrevet

1. Det er godt å få sitt ego strøket med å være selvsikre på svaret. 

2. Du har ingen ekte konsekvenser for svaret du gir. Kun TS bærer på reelle utfallene.

3. Nyansering og forestille seg å være i TS situasjon krever å tenke, og vi er late.

4. Elendig til å bare lytte og langt mer opptatt etter å komme med sine anekdoter og fortelle sine egne historier.

• Liker 3
Skrevet

Folk ber jo bare om råd, er jo ikke nødvendigvis noe rett eller galt

Anonymkode: 5db1b...83c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Folk ber jo bare om råd, er jo ikke nødvendigvis noe rett eller galt

Anonymkode: 5db1b...83c

Hm men tenk om noen engang veiledet noen feil, og det kun var en liten misforståelse .. og et forhold tapt, eller noe annet gikk tapt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hm men tenk om noen engang veiledet noen feil, og det kun var en liten misforståelse .. og et forhold tapt, eller noe annet gikk tapt. 

Det har sikkert skjedd. Man svarer jo utifra det lille av (ensidig) informasjon som kommer frem i HI og påfølgende svar fra trådstarter. Det trenger jo ikke være slik situasjonen er i virkeligheten. 

Anonymkode: e1111...88b

Skrevet

Det hender ofte mange oppfordrer å slå opp med typen eller dama ol 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det hender ofte mange oppfordrer å slå opp med typen eller dama ol 

Tror jeg ikke noe på

Anonymkode: e9479...519

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror jeg ikke noe på

Det skjedde med meg. Stod tydelig og klart fra flere jeg måtte gå fra han, slå opp med han osv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har sikkert skjedd. Man svarer jo utifra det lille av (ensidig) informasjon som kommer frem i HI og påfølgende svar fra trådstarter. Det trenger jo ikke være slik situasjonen er i virkeligheten. 

Anonymkode: e1111...88b

Det er ikke helt riktig, man tar som oftest med noe av seg selv inn i rådene man gir. Noen ganger vet man det og noen ganger er det ubevisst.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Skriver bare hvordan jeg tenker eller ville gjort det, ikke  om det er feil eller riktig.

Skrevet

Det er jo synd, men det ansvaret må vell TS ta største ansvaret for, altså folk burde jo generelt kunne tenke litt før de spyr ut av seg hva som helst. Stille seg selv noen spørsmål; har jeg hele historien? Kan det ligge noe annet bak? Kan jeg formulere meg annerledes? Kan jeg kanskje stille noen oppklarende spørsmål istedet for å bare gå ut ifra at fyren er en dust og de ble slå opp? Sånne ting. Men likevel så vet man jo at folk elsker å bare hive seg på å mene masse om så mangt på, minimalt med info. Det er jo TS som velger å spørre om råd her og det er TS som velger å evnt ta viktige avgjørelser basert på et svar fra fremmede som er deres tolkning av noen få setninger med informasjon. Og man trenger ikke lese mye her inne før man oppdager at folk er veldig ekstreme og hiver seg på med alskens bastante meninger og det meste tolkes i verste mening. 

Det er jo greit nok å lufte hvilke som helst tema og forandringer her inne, men man burde være forberedt på å måtte sortere litt og tenke litt fornuftig selv, lese alle svar, huske på at de ikke kjenner hele situasjonen eller personen, de kjenner heller ikke TS og mange synes å ha veldig hardt for å forstå at folk er forskjellige. Det som er rett avgjørelse for en er ikke nødvendigvis rett for en annen.  Jeg kan iallefall ikke forestille meg at jeg skulle ha slått opp med typen bare fordi noen hadde sagt det her inne, om jeg ikke ønsket det selv da. 

Jeg kan dele hva jeg ville gjort. Men med mindre det er veldig ekstreme greier som ingen burde finne seg i så skal det nok mye til før jeg hadde ordlagt meg med "kom deg vekk", "slå opp" etc sånn veldig direkte fortelle folk hva de skal gjøre. For det er det vell ingen som egentlig kan vite. Det er noe folk helst må finne ut av selv. Men det går jo an å hjelpe folk å.snakke igjennom ting, hjelpe de å sette ord på ting eller hjelpe de til å finne ut av akkurat hva det er de vil/trenger. 🙂

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tror jeg ikke noe på

Det hagler ut med sånne tips, flere ganger daglig dukker det opp tråder hvor det kommer sånne svar, bare å se seg rundt. 

• Liker 1
Skrevet

Det skjedde med meg. Stod tydelig og klart fra flere jeg måtte gå fra han, slå opp med han osv 

Kanskje du burde det, da.
Selv om flere rådet deg til å slå opp, klarer du vel å ta ansvar for egne handlinger likevel. Det er jo ikke sånn at man må gjøre det anonyme mennesker på KG råder deg til, uansett hvor skråsikre de er.

Anonymkode: e31b4...938

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje du burde det, da.
Selv om flere rådet deg til å slå opp, klarer du vel å ta ansvar for egne handlinger likevel. Det er jo ikke sånn at man må gjøre det anonyme mennesker på KG råder deg til, uansett hvor skråsikre de er.

Anonymkode: e31b4...938

Helt sant 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...