Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har permisjon nå og har hatt den under sommerferien. Jeg har avtalt med jobben at jeg skal ha fire uker etter permisjonstiden løper ut hjemme, dette er jo de ukene det er sommerferie for oss lærere. Men for disse ukene vil jeg da ikke motta noen penger, er det slik å forstå? Vet noen? 

Anonymkode: 1f2bb...3aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får vel feriepenger for det? Men du må spørre arbeidsgiver om dette

Anonymkode: 61d54...37f

Skrevet

Enten fikk du både feriepenger og permisjonspenger/lønn under sommerferien, eller så får du den du ikke fikk i ferien de 4 ukene. Du skal ikke være uten penger. (men fikk du dobbelt og har brukt de opp så står du der uten penger ja)

Anonymkode: d4342...ff6

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har permisjon nå og har hatt den under sommerferien. Jeg har avtalt med jobben at jeg skal ha fire uker etter permisjonstiden løper ut hjemme, dette er jo de ukene det er sommerferie for oss lærere. Men for disse ukene vil jeg da ikke motta noen penger, er det slik å forstå? Vet noen? 

Anonymkode: 1f2bb...3aa

Fikk du feriepenger i juni? Da vil du nok får vanlig lønn når du har ferie :) Hvis du får lønn i permisjonen fra arbeidsgiver og ikke navn, vel og merke. Vet ikke hvordan nav gjør det. 

Du har vel forøvrig rett på fem uker ferie, ikke bare fire? ? Jeg fødte i juni og har utsatt permisjonen med 4 uker ferie i år og overført den siste uka til 2022, sånn at jeg får tatt ut alle fem ukene for 2021 :)

Anonymkode: ad979...5cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk du feriepenger i juni? Da vil du nok får vanlig lønn når du har ferie :) Hvis du får lønn i permisjonen fra arbeidsgiver og ikke navn, vel og merke. Vet ikke hvordan nav gjør det. 

Du har vel forøvrig rett på fem uker ferie, ikke bare fire? ? Jeg fødte i juni og har utsatt permisjonen med 4 uker ferie i år og overført den siste uka til 2022, sånn at jeg får tatt ut alle fem ukene for 2021 :)

Jobber man i Oslo har man 4 uker + 1 dag ferie. 

Anonymkode: 37107...696

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber man i Oslo har man 4 uker + 1 dag ferie. 

Anonymkode: 37107...696

Jøss, rart i Oslo. jobber i KS 🤷

Skrevet

Sist hadde jeg ca to uker ferie(permisjonen startet midt i juli). Fikk vanlig lønn da jeg tok ut ferien etter permisjonen, som om jeg hadde begynt å jobbe, jeg ble jo trukket for 5 uker(ikke Oslo) ferie i juni før permisjonen starta. 

Her jeg jobber er utbetalingen slik:

juni: vanlig lønn + feriepenger - lønn for 25 dager(5 uker ferie, dvs litt over en mnd)

juli: normal lønn

altså trekkes all ferien fra junilønna når vi også får feriepenger. Er den trukket da spiller det ingen rolle når ferien tas ut. 

Anonymkode: 0d3b7...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...