Gå til innhold

Er du litt misunnelig på noen, innerst inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det leder ikke til noe godt, så er flink til å avlede slike tanker, men jeg er misunnelig på en dame som fikk alt jeg ønsket meg, og i dag blomstret det opp pga. facebookbilder.

Hun fikk mannen jeg likte som såret meg. Jeg har aldri forstått om han egentlig likte meg eller ville bruke meg. Vi hadde venner som iherdig forsøkte å matche oss, vi matchet på alle datingapper, han flørtet med meg hver gang vi var på dobbeldate og inviterte meg på diverse. Han fadet. Jeg følte ikke at han investerte nok i det.

Han møtte en ny og de fikk barn. Han fridde og alt ser rosenrødt ut. Hun ser så selvsikker ut og kommer fra et solid hjem med foreldre som stiller opp og en far som hjelper til. Hun har en god jobb og har mange venner.

Selv har jeg ikke lykkes i å bli gravid. Jeg spontanaborterte i uke 10 mens de la ut bilder av sitt ultralydbilde. Ikke har jeg foreldre som stiller opp. Jeg har kun en far, og det er jeg som må stille opp for han. 

Sexen med hennes forlovede ga meg hpv, mens det for henne har resultert i barn.  Heldigvis gikk viruset over. Jeg lot meg presse til ubeskyttet sex. Min dumhet.

Jeg har heldigvis en flott mann og tror jeg har en bedre mann. Det er allikevel bittert og vondt. Prøver å ikke sammenligne.

Anonymkode: a5580...bf4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja. Det hender. Mest mtp. jobb og livssituasjon. De jeg startet på studiet med ble ferdig lenge før meg, fikk seg god jobb og har steget i lønn. De fleste er godt i gang med karriere, gift og begynt å få barn. Jeg sitter i en midlertidig stilling og tjener flere hundre tusen mindre enn den dårligste av de. Jeg har et barn, men er ikke gift og eier ingentingav boligen jeg bor i (samboeren min eier alt). Føler jeg kom skjevt ut i voksenlivet.

Det er vondt å kjenne på sånt. Du får trøste deg med at hun sikkert også har fått hpv av han🤷‍♀️

Anonymkode: b6de4...e57

• Liker 4
Skrevet

Facebookbilder? Instagram? Sosiale medier. Jeg har lært at mange av de som skal vise sitt vellykkede liv har en fasade. De sliter alle med et eller annet. Nei. Ikke misunnelig. 

Anonymkode: e3d8d...fe6

• Liker 3
Skrevet

Helt ærlig talt; nei 😊

Anonymkode: d68ea...84e

• Liker 1
Skrevet

Nei, sliter aldri med misunnelse rettet mot en bestemt person. Men ønsker hele tiden at jeg hadde tatt en annen utdanning... Nå er det for sent fordi jeg har brukt opp all støtten fra lånekassen og har barn jeg forsørger. 

Anonymkode: 60ef2...bef

• Liker 3
Skrevet

Noen ganger kan jeg føle litt på det ja.

Spesielt når det gjelder folk som er i lykkelige forhold eller folk som treffer en flott mann og får et forhold.

Jeg kan også være litt misunnelig på de jeg studerte med som fikk seg jobb kjapt. Ser også at folk på min alder har ting på stell med jobb, mann og interessante opplevelser. Mens jeg fortsatt studerer, leier leilighet og er singel.

Av og til kan de tankene være mer fremtredende, men jeg prøver å ikke sammenligne meg for mye med andre. Ting er som de er og jeg kan bare bevege meg fremover.

Anonymkode: 9d775...bbc

• Liker 3
Skrevet

Ja, noen ganger. Jeg har kjent på følelsen av mislykkethet grunnet dårlig økonomi. Det er så mye  man går glipp av når man konstant har dårlig råd. Reising er ikke så viktig for meg alltid, men sånne små ting som kino, kafebesøk og diverse. 

Også litt misunnelig på en venninne som hadde muligheten til å ta opp lån for å reise til utlandet for å prøve å bli gravid. Barn har vært et stort ønske for meg, men ser ikke ut til at jeg kan få. Så litt misunnelig på de som har det og.. 

Anonymkode: a0b52...0f1

• Liker 4
Skrevet

Jeg dro på et møte for folk i sorg for noen uker siden. Det skulle jeg ikke ha gjort. De som holdt innlegg fortalte om venner og familie som overøste dem med omsorg. Det ble framstilt som et problem at noen sa "si fra hvis jeg kan gjøre noe for deg". Den eneste personen som har sagt "si fra hvis det er noe mer" til meg er fastlegen min. Og han var ikke spesielt interessert i å gjøre noe da jeg spurte heller.

Jeg hadde gitt ganske mye for noen som ønsket å gjøre noe for meg.

Så jeg er i bunn og grunn misunnelig på de som har noen som genuint bryr seg om dem. Og det er fryktelig vondt at andre tar det som en selvfølge at man har noen.

Anonymkode: 7b97c...997

• Liker 18
Skrevet

Vet ikke om ordet er misunnelig, men når det er folk som objektivt sett gjør en dårlig eller middels jobb, og likevel har langt høyere lønn enn meg, ja da reagerer jeg. Om ordet er misunnelig vet jeg som sagt ikke, men følelsen er at det er urettferdig.

Anonymkode: 75dab...be2

• Liker 5
Skrevet

Har egentlig aldri vært misunnelig på spesifikke personer. Men jeg misunner de som har hatt en normal oppvekst og en normal familie, fordi jeg synes det er veldig trasig at jeg ikke kan ha kontakt med ca halve familien min (inkl min mor) fordi det er bare styr med dem, fordi jeg har ikke så voldsomt mange å støtte meg på av familiemedlemmer, og ingen av de jeg faktisk har kan jeg si alt til. Jeg har heldigvis gode venner og min kjære mann da. 

Anonymkode: 542d7...1cd

• Liker 7
Skrevet

Ikke på spesifikke personer. Men jeg er alene med et barn, og har ingen som hjelper meg. Har en mor jeg trodde kom til å stille opp, men hun har svikta. Så jeg er misunnelig på de som får til et familieliv med flere barn, og har besteforeldre som stiller opp og hjelper til. Det er sårt å være så alene. 

Anonymkode: 0f6a2...ccf

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil ikke kalle det misunnelse, for jeg er veldig glad på min venninnes vegne.

Eksen og far til mine barn var utro med en kollega. Har datet noen menn etter det, men de har ikke behandlet meg bra eller så har de så mye bagasje at det ikke har vært aktuelt å fortsette. Finner liksom aldri drømmemannen igjen. I samme periode har min venninne fått seg kjæreste og samboer. Han er den mest fantastiske fyren jeg vet om. Venninna mi behandles som en dronning hver dag. Han er flink til å gi henne oppmerksomhet og overrasker henne med småting, middager ute, skriver lapper til henne med fine ord. Han er morsom, alltid blid og de utfyller hverandre. 

Jeg vil også ha en slik mann, som behandler meg så bra. 

Anonymkode: 34447...ceb

• Liker 4
Skrevet

Nei. Jeg har flere diagnoser og psykiske problemer, har slitt med alkoholmisbruk, mye fattigdom og opplevd overgrep. Singel og barnløs. Klarer allikevel ikke å se hva jeg skulle vært misunnelig på noen andre for. 

Anonymkode: 09752...9e0

Skrevet

Ja, mange... Hele tiden...
Sammenligner meg med andre - hele tiden - , og kommer alltid dårligst ut 😔 "Alle andre" har bedre råd enn oss, har familie og venner som stiller opp, har barn det ikke er noe "galt" med (vi har tre, alle med forskjellige problemer som er rimelig altoppslukende), har venner de kan trene med/gå på kafe med osv, er flinkere til å holde hus og hjem i orden osv osv.

Skulle så inderlig gjerne klart å ikke sammenligne meg med andre, men jeg klarer ikke å la være...

Anonymkode: b0d83...1c1

• Liker 4
Skrevet

Aldri vært misunnelig på noen levende personer, iallfall

Skrevet

Joda, det er alltids noe å være misunnelig over, men det meste er jo egen skyld. Feks er jeg misunnelig på de som tjener så bra at de ikke trenger bekymre seg for om pengene strekker til i slutten av måneden. Men, jeg kunne jo gått inn for en utdannelse, i stedenfor å jobbe på butikk og gjøre dårlige valg når det kom til økonomi.

Jeg kan være misunnelig på den som fikk min forrige x-kjæreste, for jeg er sikker på at vi egentlig var ment to be, men samtidig vet jeg jo at det forholdet ville blitt for komplisert i forhold til avstand, barn osv. 

Det er mye jeg kan, og forsåvidt er, misunnelig over, men det hjelper jo så lite å bruke energi på det. Så, jeg velger å være veldig fornøyd med at jeg har grei nok økonomi, hus over hodet, en jobb å gå til, helsa i ok stand, samboer, unger som ser ut til å bli fornuftige voksne osv. Alt i alt er jeg veldig heldig! ❤

Anonymkode: 5ed39...a6f

Skrevet

Om jeg regner inn "totalpakken" så er jeg ikke misunnelig på noen, kunne ikke tenkt meg å bytte liv med de hvertfall. Men en ting ved person a og en ting ved person b og en annen ting ved person c kan jeg være misunnelig på. Skulle f.eks gjerne hatt bedre utseende, jobb og lønn og kjenner f.eks tre forskjelige personer som har hver av disse tingene "bedre" enn meg, men som nevnt er jeg fornøyd det blir bare pirk. Vet jeg har vært enormt heldig i livet sammenlignet med de fleste andre. De færreste har absolutt alt i livet på stell, alle har noe.

Skrevet

Nei, misunnelig tror jeg ikke at jeg er. Men det er ganger jeg tenker at jeg skulle ønske jeg hadde hatt en mer normal oppvekst, hatt mer energi, vært mer ekstrovert, at jeg hadde vunnet 15 millioner i Lotto, osv. Men slik er det jo ikke, så det er lite poeng i å dvele med det.

Med årene har jeg lært at alle har sitt å slite med, samme hvor vellykket de ser ut til å være på sosiale medier. Det er ingen som går rundt og er 100% lykkelige hele tiden. Og jeg kjenner mennesker som er både vakre, rike og vellykkede karrieremennesker som også er lei seg og triste.

Det beste for en selv er å akseptere seg selv og sine egne forutsetninger for å ha et noenlunde godt liv. Og ikke minst, se gleden i de små tingene. 

Anonymkode: 4aff2...e0a

• Liker 3
Skrevet

Som flere skriver over er jeg ikke misunnelig på spesifikk personer, men jeg er veldig misunnelig på de som har bra økonomi.

Både jeg og mannen har på grunn av omstendigheter dårlig råd. Eller, vi klarer oss, så lenge vi er sparsommelige. Ungene får det de trenger, men er heldigvis ikke opptatt av merkeklær og dyre ting. Utad ser vi nok ut som en gjennomsnittfamilie. 
Vi har aldri råd til å reise på ferie, og kommer oss ikke inn på boligmarkedet. Disse tingene ser ikke ut til å bedres de neste årene, men hverdagen går rundt. 

På andre fronter i livet har jeg vunnet gull. Jeg har fantastiske barn, et bra samarbeid med eksen, og har nå giftet meg med verdens beste mann. Trives i jobben og har et sosialt liv som er akkuratt det jeg har ønsket meg hele livet. 

Økonomien er noe jeg har lært å leve med, men ja, jeg skulle gjerne sluppet bekymringene, og er misunnelig på de rundt meg som stadig kjøper hytter og båter og flotte hus. skulle gjerne spart opp penger, både for egen del og til barna. Kjøp ny vaskemaskin uten å blunke, om den gamle ryker. Gått på restaurant innimellom. 

Anonymkode: 641d3...22f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...