AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg har vært gift med en kvinne i 12 år. Jeg er veldig fysisk, liker å ha henne i armkroken, ligge inntil i sengen, kysse og klemme. Jeg vil selv ikke si jeg er i overkant med ønskene mtp hvor ofte osv, vi har ikke kysset hverandre på rundt 1,5 år nå fordi hun ikke liker kyssing. I starten var det noe, men raskt sier hun at hun ikke liker det, og jeg savner det. Ikke nødvendigvis råklining, men et kyss nå og da.. Selv om råklining kanskje er noe av det deiligste jeg vet om... Vet ikke hva mer jeg skal skrive, men hvilke råd har dere når behovet og ønsket for fysisk kontakt er ulikt i et ellers godt forhold? Anonymkode: 745be...8c4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Hva er alternativet? Har du noen glede av fysisk kontakt med noen du vet innerst inne ikke ønsker det? Dette er på ingen måte et forsøk på å minimere problemet ditt, jeg skjønner at dette er leit. Anonymkode: 67fcf...478 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Hvis hun liker i stikke en ***** oppi ***** di, og du ikke liker det. Skal hun bare godta at du ikke liker det? Selvsagt skal du ikke gjøre noe med henne hun ikke liker. Er det ikke andre måter dere kan kjæle på enn råklining og stikke ting oppi ***** di? Skal dere ha det godt, så må dere kjæle på en måte BEGGE liker. Dere skal ikke bli presset til noe dere synes er ukomfortabelt selv om det er noe som de fleste ser på som en selvfølgelig ting. Anonymkode: db881...506 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 12 år, altså da er det gått en del tid og det er lite sannsynlig at hun plutselig skal forandre seg på dette området. Har du forklart hvor viktig det er for deg? Du skriver ikke noe om seksuallivet, er det tilsvarende der? Kan det være at hun er redd for at fysisk nærhet skal gi press/forventning om noe mer? Anonymkode: 2f750...c99 10
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Altså har dere forsøkt å snakke sammen om dette? Det er jo første bud når det oppstår problemer. Forklar henne dine behov, få henne til å dele sine behov. Forsøk å møtes på midten. Anonymkode: 45096...79a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Det er jo et godt spørsmål om du kan kose uten at det må lede til sex hver gang. Nå vet jeg jo ikke om dere bare er veldig forskjellige der, men hun virker ganske ekstrem. Er det ikke noe form for nærhet hun liker? Jeg er ikke like ekstrem, men likte for eksempel ikke å bli holdt rundt hele natten, men likte å kose litt før vi skulle sove. Jeg likte heller ikke å sitte på sofaen helt tett inntil i lang tid, men fint å stryke på, klemme osv. Det kan være at det blir for mye om man hele tiden skal sitte inntil, holde rundt osv. Anonymkode: ccf55...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Begynn å bruk tanntråd. Og leppestift sånn at det ser fristende ut å kysse deg Anonymkode: e0314...7e0
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 12 år, altså da er det gått en del tid og det er lite sannsynlig at hun plutselig skal forandre seg på dette området. Har du forklart hvor viktig det er for deg? Du skriver ikke noe om seksuallivet, er det tilsvarende der? Kan det være at hun er redd for at fysisk nærhet skal gi press/forventning om noe mer? Anonymkode: 2f750...c99 Jeg spør fordi da jeg selv slet med lysta en periode så trakk jeg meg litt unna fysisk. Mannen min har veldig høy lyst og da ønsket jeg ikke å invitere til noe som kunne gi han forventninger om noe mer som jeg ikke hadde lyst til å fullføre. Anonymkode: 2f750...c99 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spør fordi da jeg selv slet med lysta en periode så trakk jeg meg litt unna fysisk. Mannen min har veldig høy lyst og da ønsket jeg ikke å invitere til noe som kunne gi han forventninger om noe mer som jeg ikke hadde lyst til å fullføre. Anonymkode: 2f750...c99 Noe lignende skjedde med meg. Eksen var kun fysisk med kjærtegn, kos osv når han ville ha sex. Nærhet og intimitet var alltid forbundet med sex så jeg mistet litt lysten på kos og kjærtegn siden vi ikke kunne gjøre det uten at det måtte resultere i sex. Så ja, det kan være en grunn til at partner trekker seg unna. Anonymkode: ccf55...7ce 9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg er litt lik henne. Mens mannen er lik deg 😅 Altså, man må jo nesten møtes litt på halvveien tenker jeg. Nøste litt opp hvorfor det er sånn og jobbe med den fysiske kontakten. Det er jo veldig viktig i et forhold. En annen ting er jo å være fra hverandre kanskje en helg i ny og ne. Kjenne litt på savn og behovet for nærhet. Du kan jo også prøve en periode å stoppe å være fysisk. Se om det hjelper litt slik at hun savner det og tar initiativet Anonymkode: ffa0c...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg er som kona di, og har vært med mannen min i 12 år også. Han er veldig kontaktsøkende og kjærlig, det er ikke jeg. Jeg syns rett og slett det blir for mye.. Litt kos blir liksom til mye, han kan komme inntil meg på sofan, og lure på om jeg feks kan stryke han på armen osv. Og da blir det liksom aldri nok... Kose kose kose. Noe jeg syns blir slitsomt. Vil jeg stryke han på armen, så gjør jeg det, jeg trenger ikke få beskjed om å gjøre det. Da blir det fort mas i hodet mitt.. Jeg er blir sliten, har 3 barn, katt og hund. Alle krever sitt. Jeg kommer sist.. Når mannen ønsker kos er jeg ofte allerede mettet av kroppskontakt. Trenger litt pause rett og slett. Vi har hatt maaange samtaler om dette, jeg er flink å si ifra på en fin måte at det blir for mye. Vi har den ordning at jeg heller kan sette meg til han når jeg føler for det. Selv om det kanskje er sjelden i hans øyne, så må man respektere hverandre. Det du beskriver høres slitsomt ut i mine øyne, klining og nærhet osv. Kan rett og slett bli for mye for enkelte! Anonymkode: ef0f0...af8 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #12 Skrevet 19. oktober 2021 Dette er litt pussig. Er det alltid mannen som har mest behov for fysisk kos? Jeg også har alltid hatt det slik med min fantastiske kone. Fantastisk, bortsett fra fysisk nærhet. Utrolig nok har det gått bra i ca 20 år, selv om jeg til tider har vurdert å forlate henne pga dette. Vi er så totalt ulike rundt fysisk behov. Og for oss har det absolutt ingenting med sex å gjøre, bare intimiteten i forholdet generelt. Så er det faktisk slik at damer generellt ikke har samme behovet som oss menn? Synst jeg stadig vekk leser om denne problemstillingen. Og da fra menn. Kan dette være en grunn til all utroskapen? Anonymkode: 6b60b...e06
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #13 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er litt pussig. Er det alltid mannen som har mest behov for fysisk kos? Jeg også har alltid hatt det slik med min fantastiske kone. Fantastisk, bortsett fra fysisk nærhet. Utrolig nok har det gått bra i ca 20 år, selv om jeg til tider har vurdert å forlate henne pga dette. Vi er så totalt ulike rundt fysisk behov. Og for oss har det absolutt ingenting med sex å gjøre, bare intimiteten i forholdet generelt. Så er det faktisk slik at damer generellt ikke har samme behovet som oss menn? Synst jeg stadig vekk leser om denne problemstillingen. Og da fra menn. Kan dette være en grunn til all utroskapen? Anonymkode: 6b60b...e06 Jeg synes det blir feil å skylde på kvinner for at menn er utro. Det er et valg man tar og offermentalitet hjelper ikke da. Kan det være sånn som ab over her skriver om? At kvinner får masse kroppskontakt andre steder hele dagen mens mannen kanskje ikke har fått det og derfor ønsker seg det av partner. Eventuelt kan det være at det blir for mye og masete. Eller at man forbinder kroppskontakt med sex og at det blir et press knyttet til det? Tror det kan være mange grunner og jeg tror at det kan løses gjennom kommunikasjon, men selvfølgelig ikke alltid. I enkelte tilfeller kan jeg skjønne at folk er utro, men jeg støtter det ikke av den grunn og lurer ofte på om folk i det hele tatt har prøvd å løse ting før de er utro. Anonymkode: ccf55...7ce 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #14 Skrevet 19. oktober 2021 Kvinner har ofte behovet for kroppskontakt dekket gjennom barn, husdyr og jobb. Jeg kan ikke annet enn å føle på en ganske sterk irritasjon over forsøk på kos fra mannen. Barna er fysisk på meg, mentalt på meg eller i nærheten av meg hele deres våkentid. Jobben krever sitt av meg både mentalt og fysisk. Husarbeid, møter, lekser, handling og organisering. Hvert øyeblikk av dagen innebærer å ta hensyn eller være nødt til å avbryte det jeg prøver å gjøre grunnet et annet menneske. Eksempler fra hver dag. Et lite øyeblikk med egenpleie i dusjen (les: vaske håret) akkompagnert av barnegråt og spørsmål om hvorfor det ikke finnes tidsmaskiner, hvorfor jorden er rund, om det er lov å spise vitamin på kvelden. Et forsøk på å sette på klesvask med god hjelp til å blande rent og skittent tøy. Et forsøk på å lage middag avbrutt av frustrasjonshyl fra slitent barn, alle middager må kunne lages med et barn på armen. Kos på kvelden, nei takk! Anonymkode: 4bb7c...d16 8
Crazydoglady Skrevet 19. oktober 2021 #15 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er litt pussig. Er det alltid mannen som har mest behov for fysisk kos? Jeg også har alltid hatt det slik med min fantastiske kone. Fantastisk, bortsett fra fysisk nærhet. Utrolig nok har det gått bra i ca 20 år, selv om jeg til tider har vurdert å forlate henne pga dette. Vi er så totalt ulike rundt fysisk behov. Og for oss har det absolutt ingenting med sex å gjøre, bare intimiteten i forholdet generelt. Så er det faktisk slik at damer generellt ikke har samme behovet som oss menn? Synst jeg stadig vekk leser om denne problemstillingen. Og da fra menn. Kan dette være en grunn til all utroskapen? Anonymkode: 6b60b...e06 Det stemmer godt med mine erfaringer. Jeg har ikke noe imot det, men opplever at de mennene jeg har vært med har vært mye mer opptatt av det. Og nei, jeg tror ikke det er noen grunn til utroskap. Er forholdet dårlig så får man enten jobbe for å endre det, eller slå opp å gå videre. Dessuten tror jeg det har mye med at kvinnfolk ofte, men ikke alltid selvsagt, har et større ansvar hjemme. De bruker mye krefter på organisering, planlegging, husarbeid og mye stort og smått som menn ofte ikke ser. Også ifht barn osv. Det tar mye krefter i tillegg så gjør det oss nok mindre mottakelig for kos og kjærtegn osv også. Både fordi man blir sliten rett og slett og ikke orker. Og fordi vi nok føler oss litt nedprioritert/ikke elsket/irritert/frustrert eller noe i den duren og det påvirker lyst, det påvirker relasjonen. For oss påvirker sånt mye mer enn kjærtegn og kos.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #16 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg er kvinne og liker veldig godt å kose. Kos med mannen min kommer alltid først. Vi kliner fortsatt også, etter 16 år sammen. Han er også en skikkelig kosebamse 💕 Anonymkode: c670c...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #17 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg synes dere skal sette dere ned og ta en ordentlig prat om det. Hun burde kunne møte deg halvveis. Det er jo en av gledene ved å være kjærester. Livet er for kort til å ikke elske hardt❤️ Anonymkode: c670c...5b6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er kvinne og liker veldig godt å kose. Kos med mannen min kommer alltid først. Vi kliner fortsatt også, etter 16 år sammen. Han er også en skikkelig kosebamse 💕 Anonymkode: c670c...5b6 Du er en diamant blandt gråstein, heldig mann. Din attitude har så mye å si for lykken til mannen din 😊 Jeg er i samme situasjon som resten av mennene her. Avvisning og null begjær - og jeg er hot! 😁 Utseendemessig er jeg på høyden nå, synd ingen tar for seg av det. Anonymkode: 4cf13...d71 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Begynn å bruk tanntråd. Og leppestift sånn at det ser fristende ut å kysse deg Anonymkode: e0314...7e0 Hvis mannen begynner med leppestift står jeg over kyssing tror jeg. Anonymkode: 8bf4e...d5e 5
Nordensparadis Skrevet 20. oktober 2021 #20 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg var sånn som din kone er når jeg var sammen med eksen. Mye av det bunnet ut i at hver gang vi koset, eller at jeg tok initiativ til kos så måtte det lede til sex, for han. Det ble liksom aldri nok, og da endte det som skulle være en hyggelig kos/kyss/klem/stryking på arm ol. til at jeg måtte avvise sextilnærminger. Kunne aldri ta på han uten at han ville ha sex, noe jeg ikke hadde lyst på så ofte. Det ble mye dårlig stemning. Vi gikk fra hverandre etter 14 år sammen, og jeg har i ettertid sjønt at jeg faktisk ikke elsket han. Vi var sammen mer som venner og fordi det fungerte godt fir ungene. Nå med min nye samboer er det helt annerledes, jeg elsker å kose, sitte nært, kysse, klemme, ta på og det gjør ikke noe om det leder til sex. Poenget er at når jeg virkelig elsker noen og tenner på dem så er jeg kosete. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå