Palmesus Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Nå har jeg endelig tatt avgjørelsen. Jeg sier opp jobben min i slutten av denne måneden. Over lang tid har jeg mistrivdes i jobben, av forskjellige grunner. Mistrivselen på jobb har hatt stor innvirkning på psyken min og livsmotivasjon. Jeg har over lang tid ikke turt å si opp, men nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg er skikkelig klar for å ta steget. Jeg har null motivasjon og glede for jobben jeg gjør, det er mye internt kaos på arbeidsplassen som jeg nå bare har fått helt nok av, og det er mye jeg savner på arbeidsplassen som kommer med det å ha en jobb, som for eksempel kjekke kollegaer. Jeg sier ikke opp med tanken om at jeg skal få meg en ny jobb, for jeg har helt andre planer for hva jeg ønsker å gjøre i livet mitt på dette tidspunktet. Økonomien er bra, så å gå en lengre periode uten en fast jobb er ikke et problem. Men så er det denne oppsigelsestiden på tre måneder…Jeg gruer meg…Jeg har null motivasjon for jobben, og nå må jeg gjøre en god innsats i tre måneder til…Hvordan klare å holde ut i tre måneder når man kjenner seg så utrolig ferdig på en arbeidsplass? 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 men du klarer det Anonymkode: 44bb8...7de
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Lag nedtellingskalender som du krysser av for hver dag som går? Tenk at selv om du mistrives så kan det være lurt å ikke brenne alle broer. Hehe, det er rart det der. Når en har gått med valgets kvaler en stund og så ENDELIG bestemmer seg, så skulle det plutselig helst vært gjort i går. Hva slags prosjekt er det du skal i gang med etterpå? Hørtes spennende ut Anonymkode: 8346c...4aa 1
Crazydoglady Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Palmesus skrev (1 minutt siden): Nå har jeg endelig tatt avgjørelsen. Jeg sier opp jobben min i slutten av denne måneden. Over lang tid har jeg mistrivdes i jobben, av forskjellige grunner. Mistrivselen på jobb har hatt stor innvirkning på psyken min og livsmotivasjon. Jeg har over lang tid ikke turt å si opp, men nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg er skikkelig klar for å ta steget. Jeg har null motivasjon og glede for jobben jeg gjør, det er mye internt kaos på arbeidsplassen som jeg nå bare har fått helt nok av, og det er mye jeg savner på arbeidsplassen som kommer med det å ha en jobb, som for eksempel kjekke kollegaer. Jeg sier ikke opp med tanken om at jeg skal få meg en ny jobb, for jeg har helt andre planer for hva jeg ønsker å gjøre i livet mitt på dette tidspunktet. Økonomien er bra, så å gå en lengre periode uten en fast jobb er ikke et problem. Men så er det denne oppsigelsestiden på tre måneder…Jeg gruer meg…Jeg har null motivasjon for jobben, og nå må jeg gjøre en god innsats i tre måneder til…Hvordan klare å holde ut i tre måneder når man kjenner seg så utrolig ferdig på en arbeidsplass? Viss det er ting som er galt på jobb så er det på ingen måte sikkert at du må fullføre, for da er det jo klandreverdige forhold, og det skal man ikke nødvendigvis være nødt til å finne seg i. Viss du ikke er veldig viktig for at det skal gå rundt (lett å få tak i vikar etc) så kan det jo også hende det går an å bare ta en prat med ledelsen så kanskje man slipper oppsigelsestid. Eller man kan høre om det er greit å ta ut ferie feks om man har til gode. Alt dette kommer jo veldig an på hvordan ting fungerer på din arbeidsplass og hva som er mulig. Oppsigelsestid før arbeidsgivers del er jo for at de skal rekke å erstatte deg etc, viss det ikke er et problem, eller om det kan skje før det har gått 3 måneder så er det ingenting i veien for å avslutte tidligere 🙂 Ellers har jeg selv truet med å sykemelde meg når en arbeidsgiver holdt oppsigelsestid over meg, men det var pga klandreverdige forhold som jeg hadde tatt opp flere ganger, men ingenting skjedde så jeg fikk nok og orket ikke være der mer. Da ble vi enig om at jeg fikk slutte på dagen. Men kan nok ikke slenge sånt i ansiktet på noen om man ikke har gjort de oppmerksom på problemet og gitt de sjanser til å ordne opp. Men blir du syk av det så er jo sykemelding et reelt alternativ, Ikke som en trussel, men å bli sykemeldt. Det sagt så er det jo bare du som vet hvor ille det er. Er det "greit nok" så får man bite tenna sammen å fullføre. Er det ille kan man feks snakke med fagforening og/eller sjefen å se hva man finner ut. Blir man faktisk syk så er det lege som gjelder på lik linje med annen sykdom utenom oppsigelsestid.
Pappi Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Si fra til arbeidsgiver at du har null motivasjon og at du ønsker å avslutte sp snart som mulig. Hvis det er relevant kan du jo tilby deg å komme tilbake for å gi litt opplæring når din erstatter er på plass mot at du slipper å stå i jobben hele oppsigelsestiden.
Palmesus Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2021 Pappi skrev (44 minutter siden): Si fra til arbeidsgiver at du har null motivasjon og at du ønsker å avslutte sp snart som mulig. Hvis det er relevant kan du jo tilby deg å komme tilbake for å gi litt opplæring når din erstatter er på plass mot at du slipper å stå i jobben hele oppsigelsestiden. Det er dessverre ikke mulig å avslutte tidligere..
Pappi Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Palmesus skrev (5 minutter siden): Det er dessverre ikke mulig å avslutte tidligere.. Sånn er det noen ganger, da får du bare passe på at du ikke utsetter oppsigelsen din enda mer. oppsigelsestiden er tross alt ikke veldig lang og du har en fin gulerot i enden av den. Ettersom økonomi ikke er en bekymring for deg er det jo rart at du ikke har sagt opp tidligere. Men men, gjør det nå i alle fall!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 Føler med deg. Er snart ferdig med 1 av 3 måneders oppsigelsestid, og teller ned for harde livet. Har heldigvis igjen en del feriedager og avspasering som må tas ut før jeg slutter, så jeg ser enden på elendigheten. Men det krever alt jeg har av moral og ansvarsfølelse å dra meg av gårde på jobb hver dag, når jeg mentalt er ferdig med den arbeidsplassen. Lykke til videre! Håper en oppsigelse, og endring i valg av retning, gir deg mer glede og meningsfylte dager. Anonymkode: e7a72...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg vet ikke om det er noen stor trøst, men jeg tror oppsigelsestida er veldig tøff for mange som slutter i jobben sin på grunn av mistrivsel. Jeg følte selv at tre måneder var uendelig lenge og når jeg sa opp visste jeg ikke hvordan jeg skulle holde ut. Men tre måneder går fort, og man må jo bare stå i det. Jeg hadde nedtellingskalender, og fant motivasjon i å se tallet tikke nedover. Også tenkte jeg hele tiden sånn «nå er det bare to måneder igjen, for to måneder siden skjedde xxx, det føles jo ikke så lenge siden, tiden går så fort». For tre måneder siden var det 19. juli. Det føles ikke ut som lang tid for meg i hvert fall - og sånn hjalp det meg å tenke. Også er det jo en stor motivasjon at man vet man snart skal ha sin siste arbeidsdag der! Anonymkode: effff...e82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå