AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Hei, mann på 29 her. For rundt 4,5 måneder siden møtte ei fantastisk dame som er 2 år yngre enn meg. "problemet" her er at jeg har bare falt helt for henne med tiden, å havnet der at jeg har sagt jeg elsker henne, først i beruset tilstand, så edru, men bare et par ganger. Hun svarer meg med at hun er glad i meg tilbake, å det er jo helt greit, hun sier hun ikke er der helt ennå å det respekterer jeg selvfølgelig å forstår. Men når jeg sier det føler jeg meg egentlig bare dum, så sier det ganske skjeldent, fort at det skjer i påvirkning av alkohol, men holder meg helst unna å si det da det føles bare så rart ut når svaret hennes er, glad i deg. Selvfølgelig, å slutte si det til henne får iallefall meg til å ikke føle meg så dum når svaret er gla i deg. Men ønsker selvfølgelig at hun fortjener høre at hun er elsket. Hva mener dere? Ville dere likt å høre det selv om dere ikke følte det samme? Skal jeg la henne få "puste" ifra de ordene til hun kanskje føler det samme? Vi har tilberingt så og si hver dag sammen siden vi møttes, ikke langt ifra. Mvh usikker mann 29. Anonymkode: 5f519...ef3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Dere er kjærester? Å si det i fylla er useriøst og litt kjipt synes jeg. Jeg liker ikke det. Disse tingene skjer jo gradvis, men for min del hadde jeg nok gått videre om hun ikke følte det likt om et par tre måneder. Du kan jo droppe å si det, men heller ta en samtale etter et halvår sammen. Ser hun en fremtid med deg, hva føler hun helt ærlig. Anonymkode: 91cd1...2fa 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Dette er helt normalt i starten av et forhold. Å si "jeg elsker deg" er stort for mange, og noe man ikke vifter rundt med. Det er på en måte et løfte også. Den gangen jeg sa det og ikke fikk det tilbake, følte jeg meg også dum og litt trist. Men å ha fått høre det og da jeg ikke var klar til å si det tilbake, det var fantastisk. Jeg hadde dårlig samvittighet og følte meg litt unkomfortabel med at jeg ikke var klar, men det var så vakkert å høre noen jeg var forelsket i si de elsket meg. Unntaket er når en venn sa det til meg som jeg ikke var det minste interessert i. Men første kjæresten min sa jeg at jeg elsket ham og han svarte det samme med én gang. Med andre kjæresten min sa han det først. Vi var ikke sammen, men holdt på og begge var forelsket. Jeg var ikke klar til å si det tilbake. Så sa jeg det noen måneder etterpå, og han var ikke klar. Så sa vi det begge litt tid etter det. Med tredje kjæresten min sa han det kort stund etter vi hadde blitt sammen. Her hadde vi begge sagt vi var forelsket i hverandre først, men jeg måtte vente noen uker med å si jeg elsket ham tilbake. Anonymkode: 4725f...df7 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Prøv å vente litt med å gjenta det, slik at hun ikke føler seg presset, det kan slå motsatt ut. Nå har du jo allerede sagt det, slik at hun vet det. Hun sier det nok tilbake når hun føler det selv. Ingenting galt i at du har sagt det da, bare ikke gni det for mye inn før det er gjensidig Når det først er gjensidig vil hun nok like å høre det ofte Anonymkode: 4601f...083 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Hva med å istedetfor si "jeg er så forelsket i deg"? For det er jo det som er nærmere sannheten. Du er kjempeforelsket og betatt av henne, men kjenner henne kanskje ikke godt nok enda til å vite at du elsker henne. Det er kanskje det hun kjenner på da, at elsker er for henne et kraftord som det er litt tidlig å ta i bruk. Anonymkode: e3c0e...282 4
Nordensparadis Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg ville gitt henne litt pusterom. Ikke noe i veien med at du har sagt det, men å høre det gjentatte ganger når man selv ikke kan si det tilbake føles kjipt. Gi henne tid så kommer det nok fra henne også 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 Slutt å si det i fylla, ihvertfall. Anonymkode: 6a78c...c38 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 Var sammen med en i to år som, etter to år ikke klarte si det. Bortkasta tid for å si det sånn. Tror dog ikke han elsker kona si heller… Etter et halvt år bør hu jo kunne være mer enn bare glad i deg. Anonymkode: 8ba65...702
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 Synes det er for tidlig, og jeg hadde ikke likt om det ble gjentatt for mange ganger når jeg ikke er der selv. La henne få puste. Anonymkode: a71ad...6f8
Antiviruset Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva med å istedetfor si "jeg er så forelsket i deg"? For det er jo det som er nærmere sannheten. Du er kjempeforelsket og betatt av henne, men kjenner henne kanskje ikke godt nok enda til å vite at du elsker henne. Det er kanskje det hun kjenner på da, at elsker er for henne et kraftord som det er litt tidlig å ta i bruk. Anonymkode: e3c0e...282 Hvorfor si noe i det hele tatt? Vent med slikt til man kjenner hverandre skikkelig og du vet det blir varig. Det går minst et år er min påstand. Si til noen at du er forelsket? Du spiller alle kortene rett over i den personen sine hender, og det er ikke sikkert vedkommende er voksen nok til å håndtere det, og er ikke følelsen like gjensidig kan de misbruke det. Vi heller i handling at man er interessert, setter av tid til å være sammen, prioriterer hverandre og stiller opp for hverandre. Handling er 1000 ganger mer effektivt en ord, og handling viser intensjonen. Ingen gjør det jeg sier her uten at de faktisk er forelsket om det er i startfasen eller lenger ut i forholdet. Mangler dette? De kan putte ordene tilbake i brødsaksa der de kom ut.
Gjest loveli Skrevet 19. oktober 2021 #12 Skrevet 19. oktober 2021 (endret) 4,5mnd er ca 1/3-del av tiden før jeg sa jeg elsker deg til mannen min. 😅🥰 Jeg bruker lang tid på å utvikle følelser. Ikke si det så ofte fremover og dropp helt å si det i fylla. Hvis dette er ment for å vare så sier hun det etterhvert. Og så er det noe som heter at handling betyr mer enn ord. Behandler hun deg som om hun er forelsket i deg, eller er hun avventende? Jeg sier ikke at jeg elsker mannen så ofte. En gang i måneden kanskje. Men han sier at han vet at jeg elsker han pga måten jeg behandler han på. For meg betyr ord nada og nix, det føles litt bortkastet å si at man elsker hverandre, det er noe man skal føle ikke høre. Men vet at jeg ikke er normal der. Folk sier det til hverandre hele tiden, hver telefonsamtale og hver gang de går ut døra. De jeg kjenner som har det sånn buser ut med "jeg elsker deg" til feil personer rett som det er. F.eks. til meg før vi legger på telefonen. Og så sier de "åh, beklager, gammel vane." Synes det er mer trist. Endret 19. oktober 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #13 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg sa til eksmannen min at jeg ikke elsker han før jeg gikk fra han, da var det en periode han sa elsker deg til meg 10 ganger om dagen og tvang meg til å svare det samme tilbake. Har aldri sagt det til noen siden. Verste var at jeg gikk fra han fordi jeg var 110% sikker på at han ikke elsker meg. Ord har ingenting å si. Handling betyr alt, men ord er liten bonus når resten handlingene er på plass. Anonymkode: 8829e...f50
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #14 Skrevet 19. oktober 2021 loveli skrev (1 time siden): 4,5mnd er ca 1/3-del av tiden før jeg sa jeg elsker deg til mannen min. 😅🥰 Jeg bruker lang tid på å utvikle følelser. Ikke si det så ofte fremover og dropp helt å si det i fylla. Hvis dette er ment for å vare så sier hun det etterhvert. Og så er det noe som heter at handling betyr mer enn ord. Behandler hun deg som om hun er forelsket i deg, eller er hun avventende? Jeg sier ikke at jeg elsker mannen så ofte. En gang i måneden kanskje. Men han sier at han vet at jeg elsker han pga måten jeg behandler han på. For meg betyr ord nada og nix, det føles litt bortkastet å si at man elsker hverandre, det er noe man skal føle ikke høre. Men vet at jeg ikke er normal der. Folk sier det til hverandre hele tiden, hver telefonsamtale og hver gang de går ut døra. De jeg kjenner som har det sånn buser ut med "jeg elsker deg" til feil personer rett som det er. F.eks. til meg før vi legger på telefonen. Og så sier de "åh, beklager, gammel vane." Synes det er mer trist. Synes det er tristere med folk som deg som ikke liker å si noe fint til de man er glad i. Anonymkode: 04d5b...c80 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #15 Skrevet 19. oktober 2021 Antiviruset skrev (1 time siden): Hvorfor si noe i det hele tatt? Vent med slikt til man kjenner hverandre skikkelig og du vet det blir varig. Det går minst et år er min påstand. Si til noen at du er forelsket? Du spiller alle kortene rett over i den personen sine hender, og det er ikke sikkert vedkommende er voksen nok til å håndtere det, og er ikke følelsen like gjensidig kan de misbruke det. Vi heller i handling at man er interessert, setter av tid til å være sammen, prioriterer hverandre og stiller opp for hverandre. Handling er 1000 ganger mer effektivt en ord, og handling viser intensjonen. Ingen gjør det jeg sier her uten at de faktisk er forelsket om det er i startfasen eller lenger ut i forholdet. Mangler dette? De kan putte ordene tilbake i brødsaksa der de kom ut. Er ikke uenig med deg, men det virker jo som om det bobler over og Ts bare mååå si noe😅 Tenker da at "jeg er forelsket i deg" ikke har samme tyngden og alvoret som "jeg elsker deg". Anonymkode: e3c0e...282
Gjest loveli Skrevet 20. oktober 2021 #16 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Synes det er tristere med folk som deg som ikke liker å si noe fint til de man er glad i. Anonymkode: 04d5b...c80 Enda godt vi er forskjellige!
Gjest loveli Skrevet 20. oktober 2021 #17 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg sa til eksmannen min at jeg ikke elsker han før jeg gikk fra han, da var det en periode han sa elsker deg til meg 10 ganger om dagen og tvang meg til å svare det samme tilbake. Har aldri sagt det til noen siden. Verste var at jeg gikk fra han fordi jeg var 110% sikker på at han ikke elsker meg. Ord har ingenting å si. Handling betyr alt, men ord er liten bonus når resten handlingene er på plass. Anonymkode: 8829e...f50 100%. Ord er bare ord. Derfor tenker jeg at TS burde se etter handlingen til dama si, ikke henge seg opp i disse ordene. Hvis hun sier at hun elsker han men ikke viser det så har det jo nada betydning.
umAxa Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 (endret) On 10/19/2021 at 9:59 AM, AnonymBruker said: Skal jeg la henne få "puste" ifra de ordene til hun kanskje føler det samme? Ja. Stopp. Fortsett gjerne som før slik dere er i hverdagen, men for hver gang du sier at du "elsker henne" så vil du legge press på henne om å si det samme tilbake. Det handler ikke om at hun ikke er glad i deg eller ikke; hun ville ikke tilbragt tiden sin med deg om hun ikke likte deg. Det handler om at gjør forholdet mer og mer ukomfortabelt for henne jo mer du setter press og forventninger på at du vil at hun skal si det samme tilbake. Husk at følelser skal være fylt med liv og glede, ikke press og forventninger. Gjør deg selv og forholdet en tjeneste med å holde igjen ord som hun ikke er klar for å dele tilbake. Hun får mindre press. Du føler deg mindre dum. Endret 20. oktober 2021 av umAxa
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #19 Skrevet 20. oktober 2021 TS her. Er manfe småting som ligger bak hvorfor jeg også laget en tråd om dette som jeg ikke ønsker gå inn på. Feks her om dagen var hun i tlf med en kompis uten å vite hvem han er eller noe som er en selvfølge siden vi er så ny som par enda, men hun svarte han i tlf da hun gikk på badet for å svare han, at hun ser en film med en venn. Overtenker nok bare, men nevnte meg bare som en venn når hun selv sier vi er sammen og kjærester. Regner med han sporte om hva hun gjorde, å svaret var film med en venn. Overtenking... Anonymkode: 5f519...ef3
Gjest Lunaris Skrevet 20. oktober 2021 #20 Skrevet 20. oktober 2021 (endret) «Med en venn» ? da hadde jeg takket for meg og gått. Virkelig. Endret 20. oktober 2021 av Lunaris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå