AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Hei! jeg er gravid i uke 25 og har en veldig ivrig svigermor som skal bli bestemor for første gang. Det er selvfølgelig veldig koselig. Vet ikke om det er hormonene men jeg kjenner likevel stadig at jeg blir bittelitt irritert når hun tilbyr oss brukte ting fra finn, eller dukker opp på døren med ting uten kvittering. Vi har vært på babyshop og bestilt inn det meste vi trenger, som bugaboo fox 3 og masse fra Stokke. Nå sender hun bilde av en Graco vogn hun har fått, som hun sier vi kan ha med på reisen vi (forhåpentligvis) skal ta i permisjonstiden med babyen. Uten babydel ser jeg (de trenger vel en liggedel?). Burde jeg bli glad og si tusen takk, eller trenger vi den ikke? Den tar jo opp plass og. Jeg føler vi har mer enn det vi trenger med bugaboo fox 3, og den skal vel være grei å reise med og? Anonymkode: 3e2a6...984
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Bugaboo er lett å bære og liten når du legger den sammen, så den er god å reise med. Men tenk litt på om dere etter hvert kan ha bruk for en sovevogn. Kjenner flere per som har en gammel, brukt vogn stående på terrassen feks så barnet kan sove der uten å måtte slepe vogna gjennom huset. Hvis dere ender opp med en bhg der barna sover i vogn på dagen, så er det også superdeilig å ja en egen vogn som kan stå der fast. Uten babydel bør ikke vogna brukes før barnet er 5-6 mnd. Anonymkode: a4f58...7e9 3
~white lady~ Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 Si til svigermor at dere har det babyutstyret dere trenger, men at dere setter pris på at hun engasjerer seg i det kommende barnebarnet 🙂( men ekstra vogn kan være greit som sovevogn i bhg etterhvert.) 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Har tenkt at ekstra vogn kan være greit å ha om en stund, men denne ser ikke helt ut til å være en vogn du legger babyen til å sove i? Det er en liten reisevogn, koster 1900 kr ny, ser de blir solgt for 100kr på Finn. Kan være jeg tar feil, har egentlig ikke peiling på vogner. Hun vet veldig godt at vi har kjøpt alt vi trenger 🤪 Anonymkode: 3e2a6...984
Kenelz Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har tenkt at ekstra vogn kan være greit å ha om en stund, men denne ser ikke helt ut til å være en vogn du legger babyen til å sove i? Det er en liten reisevogn, koster 1900 kr ny, ser de blir solgt for 100kr på Finn. Kan være jeg tar feil, har egentlig ikke peiling på vogner. Hun vet veldig godt at vi har kjøpt alt vi trenger 🤪 Anonymkode: 3e2a6...984 Nå vet jeg ikke hvordan den vognen ser ut, men det er uansett alltid greit med en ekstra vogn som man kan bruke i barnehagen eller under en reise da det tar lite plass. Men skjønner at det kan bli for mye. Jeg har en person i familien som gjør det samme og huset mitt blir fylt opp med mye rart som sjeldent blir brukt. Det er uansett ikke noe galt å kjøpe brukt, det har jeg gjort flere ganger da barn vokser fort ut av ting og har lett for å ødelegge gjenstander. Mannen din bør ta en snakk med moren sin og fortelle at dere kan heller si ifra om det er ting dere trenger, men akkurat nå så har alt det nødvendige blitt kjøpt inn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg synes det er praktisk med to vogner. En større med liggedel til baby, og som kan brukes som sovevogn i barnehagen, og en som er litt mindre og som lett kan klappes sammen og hives i baksetet dersom man skal på kjøpesenter eller ta en bytur og lignende. De større kan være litt styrete å ha med seg på tur eller butikken. Vet derimot lite om den dere har fått tilbud om, jeg liker min som kan klappes sammen ved å dra i en hempe og den blir dermed helt flat. Den kan derfor stues inn i et skap eller få plass i baksetet selv om jeg skal handle mye, f.eks. Anonymkode: 092d7...ad3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! jeg er gravid i uke 25 og har en veldig ivrig svigermor som skal bli bestemor for første gang. Det er selvfølgelig veldig koselig. Vet ikke om det er hormonene men jeg kjenner likevel stadig at jeg blir bittelitt irritert når hun tilbyr oss brukte ting fra finn, eller dukker opp på døren med ting uten kvittering. Vi har vært på babyshop og bestilt inn det meste vi trenger, som bugaboo fox 3 og masse fra Stokke. Nå sender hun bilde av en Graco vogn hun har fått, som hun sier vi kan ha med på reisen vi (forhåpentligvis) skal ta i permisjonstiden med babyen. Uten babydel ser jeg (de trenger vel en liggedel?). Burde jeg bli glad og si tusen takk, eller trenger vi den ikke? Den tar jo opp plass og. Jeg føler vi har mer enn det vi trenger med bugaboo fox 3, og den skal vel være grei å reise med og? Anonymkode: 3e2a6...984 Si at dere har alt dere trenger av utstyr nå. Men gi henne gjerne tips og hva dere for øvrig trenger (klær, tepper, småting). Så kan hun kose seg med å kjøpe det. Her kjøpte vi selv inn det meste vi trengte til baby, og hadde ellers avtale med svigers og mine foreldre om hva de kunne kjøpe. Anonymkode: eecb7...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå