Gå til innhold

Tiltak mot innsyn/utsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til hva jeg kan gjøre med kjøkkenvinduet mitt i første etasje. Her er det ikke så greit å ha gardiner, fordi de da treffer kjøkkenbenken og nok vil bli møkkete (i hvert fall vil jeg føle at de er det). Samtidig er innsyn/utsyn et ganske stort problem. Vi kikker rett inn til naboen, og naboen kikker rett inn til oss. Har dere noen tips? Har allerede satt urter i karmen og har slike halvlange gardiner kjøkkengardiner som ikke er noe pene. Synes ikke det hjalp så mye, samtidig vil jeg helst slippe å måtte kjøpe film. Hvordan har andre løst dette?

Anonymkode: f36a6...99e

Skrevet

Har etter ørten år kjøpt film, mest for å skåne plantene litt for direkte sollys.

Men det skjermer og for innsyn på en veldig grei måte :) Har ikke dekket hele vinduet. 

Man kan også ha gardiner som festes og kan reguleres opp/ned. 

Anonymkode: 57ac7...6c8

• Liker 1
Skrevet

Film er nok billigste og enkleste løsning. Plissegardin er også en mulighet, eller utvendig screen.

Anonymkode: 13c4d...17f

Skrevet

Hvorfor treffer gardinene benken? Forslag: sy opp gardinene eller kjøpe og bruke en fleksibel gardinstang. 

Anonymkode: 91c68...e20

Skrevet

Statisk vindusfolie er supre. Fåes i mange utgaver.

51968E96-E03A-422D-ACA2-2F1A9AA80140_4_5005_c.jpeg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Plissegardiner til å trekke opp/ ned / midten av vinduet 

https://www.kid.no/solskjerming/plissegardiner/leah-oppned-lysfiltrerende-plissègardin/100x160-cm-hvit/

Anonymkode: 117ba...c0c

Vi har tilsvarende plissègardiner flere steder. Fungerer veldig bra siden man kan regulere inn og utsyn etter lyset ute og behov for mye/lite skjerming i løpet av dagen. 

Anonymkode: 60736...fa6

Skrevet

Jeg har kjøkkenvindu som vender ut mot veien, og valgte i fjor å dekke halve vinduet med folie. Det fungerer kjempeflott, og jeg slipper nå følelsen av at noen står utenfor på veien og kikker inn.

Skrevet

Frostfilm anbefales virkelig. Du kan ha det på halve vinduet om du vil, enten oppe eller nede. Alt ettersom hvordan man ser inn hos deg. Du kan lage striper eller dekke helt, du kan kjøpe med og uten mønster. Det er så mye du kan gjøre enn å bare froste hele vinduet fra topp til bunn. 

Anonymkode: 35ec7...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...