AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #1 Skrevet 19. oktober 2021 Skilt mor til 1 barn på 5 år. Barnet og jeg har bodd sammen i litt over 2 år, Barnet har adresse hos meg. Barnefar er en døgenikt som blåser i egen økonomi, hygienen er heller ikke noe å skryte av. Han klarer ikke lage mat bortsett fra Big one i ovnen. Barnebidrag innkasseres ved lønnstrekk. Han kjøper ALDRI noe til barnet, ingenting klær, leke, pastilleske etc. Gjelsproblemer hvor flere lån nå går på lønnstrekk vis namsmannen. Samvær skranter, samværsavtalen blir nødig overholdt. Jeg har enn så lenge nektet 50/50 pga de nevnte ting ved han. Neste år begynner barnet på skole og jeg ønsker å flytte ett stykke unna, ca 45 min fra far. Hvordan går jeg frem med dette? Vil far ha grunnlag for å nekte meg å flytte? Jeg ønsker svært gjerne råd om hvordan flyttingen kan skje på en smidig måte uten at barnefar kan lage bråk og nekte meg. Han har oppført seg usmakelig altfor lenge til at jeg orker mer. Anonymkode: 7c18c...2ba
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Skrevet 19. oktober 2021 Du må varsle tre måneder i forveien. Da har han mulighet til å gå til sak om omsorgen, men det høres jo ikke ut som han ville vinne den. Anonymkode: 6386d...042 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. oktober 2021 #3 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må varsle tre måneder i forveien. Da har han mulighet til å gå til sak om omsorgen, men det høres jo ikke ut som han ville vinne den. Anonymkode: 6386d...042 ⬆️
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du må varsle tre måneder i forveien. Da har han mulighet til å gå til sak om omsorgen, men det høres jo ikke ut som han ville vinne den. Anonymkode: 6386d...042 Jeg er livredd for at han skal få omsorgen for barnet, skjer det ofte at far vinner en slik sak? Jeg håper jo egentlig at han ikke tar seg råd til advokat og saksgang, han har mer enn nok gjeld allerede ig lønnstrekk. Anonymkode: 7c18c...2ba
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er livredd for at han skal få omsorgen for barnet, skjer det ofte at far vinner en slik sak? Jeg håper jo egentlig at han ikke tar seg råd til advokat og saksgang, han har mer enn nok gjeld allerede ig lønnstrekk. Anonymkode: 7c18c...2ba Du har hatt hovedomsorg og har adresse hos deg. I tillegg skal barnet STARTE på skole, ikke rives ut fra en skole. Mest sannsynlig vil han ikke ta det videre om han allerede driter i samvær. Hadde dokumentert ALT av samvær/når han ikke overholder samvær og forberedt meg på det verste. Men om jeg hadde vært oppriktig bekymret og han viste seg å prøve seg på hovedomsorg hadde jeg latt han vite at jeg allerede har advokat som er klar til å gå til krig om han ønsker det 😗 https://www.familierettsadvokater.no/barnefordeling/flytte-barn/?gclid=Cj0KCQjwtrSLBhCLARIsACh6RmhctzWAfFkyVOAdYvE1A2A5MzIjW3U4XhY0lvPfB2aPDIG7lo7hVPoaAuqcEALw_wcB Endret 19. oktober 2021 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Er det til en annen kommune? Hvis det ikke er det, har det ingenting å si. Om det er en annen kommune så må du gi han tre mnd varsel, han må da ta deg til retten for å prøve å stoppe det. Spar på alt av mld om avlyst samvær osv. utifra hvordan du beskriver det her, så har du ingenting å bekymre deg for. Anonymkode: 30e9c...67e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå