AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Det skal være klassefest med foreldre og/eller besteforeldre for 1-3 klasse ifm FN. Det vil bli lotteri, basar og salg av mat/kaker. Det skal foregå i et stort lokale, men antar det vil bli svært mange folk samlet og det vil bli temmelig trangt. Salget foregår fra et sted, så det vil bli kø og lite sitteplasser. Jeg er sosial av meg og vanligvis ville jeg absolutt blitt med på dette. Men nå er jeg blant de få som ikke har vaksinert meg av helsemessige grunner. Jeg tenker derfor at det kanskje ikke er så lurt å stille på denne festen akkurat i år nå i mens vi enda har mye smitte ifm gjenåpningen. Mannen min mener dette ikke holder mål og mener jeg er en utrolig dårlig mor som ikke vil stille på dette som betyr så mye for barna. Stille med munnbind er heller ikke noe alternativ for ham fordi det vil se så dumt ut nå mener han. Nå er jeg usikker på om han er rett. Har vi kommet der at vi bare må ta sjanser nå etter gjenåpningen? Er det ‘ingen som tar hensyn til faren for å få Covid lengre fordi de fleste er vaksinerte? Bør jeg bare bite tennene sammen og la det gå? Jeg går alltid med munnbind i butikken og andre steder med mye folk, selv om jeg vet det kanskje ser litt dumt ut nå. Men her er jo flertallet små barn og skjønner jo det vil skape en negativ atmosfære med munnbind nå. Ikke minst kjipt for barna med en mamma som skiller seg ut i mengden og kan fremstå som sær? Hva synes dere? Er det greit å droppe denne tilstelningen akkurat i år selv om barna blir skuffet? Er det bedre å stille med munnbind selv om jeg da skiller oss ut og det kan bli flaut for barna? Eller bør jeg bare ta sjansen og stille…uten munnbind? Anonymkode: c6518...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Er du redd for å la barna dra, eller er det deg selv du tenker på? For hvis greia er at du selv ikke vil dra akkurat i år, men det er greit at barne drar, så ville jeg evt. sagt at far måtte ta den klassefesten akkurat i pr - eller hørt med besteforeldre. Barna kan forklares at akkurat i år kan ikke mamma, men hun gleder seg til å delta neste gang. Anonymkode: db76d...52e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du redd for å la barna dra, eller er det deg selv du tenker på? For hvis greia er at du selv ikke vil dra akkurat i år, men det er greit at barne drar, så ville jeg evt. sagt at far måtte ta den klassefesten akkurat i pr - eller hørt med besteforeldre. Barna kan forklares at akkurat i år kan ikke mamma, men hun gleder seg til å delta neste gang. Anonymkode: db76d...52e Takk for svar Skjønner jeg det slik at du er enig at det sikkert ikke er en god ide for meg å stille på dette akkurat i år. Eller virker det sært og pysete? Far deltar han, men er nok mer skuffet og lei seg for at jeg ikke ‘tørr’ stille i år. Han syns også slike ting er hyggelige å gjøre sammen med familien. Samtidig som han sliter med å dra alene. Besteforeldre er nok uaktuelt av ulike grunner i år, men ellers hadde det vært et fint alternativ:) Anonymkode: c6518...cd0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er du redd for å la barna dra, eller er det deg selv du tenker på? Kun meg selv. Barna skal selvfølgelig få gå🌸 Anonymkode: c6518...cd0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Covid forsvinner ikke med det første, og viruset vil sannsynligvis sirkulere i samfunnet i flere år. Så spørsmålet er hvor lenge du tenker å isolere deg helt på denne måten. Er også nysgjerrig på hvorfor legen din mener at vaksinen kan være farligere for deg med dine helseproblemer enn viruset vil være? Alle vil sannsynligvis bli smittet før eller siden, og du kan jo ikke isolere deg fra barna dine. Sjansen er større for at de tar det med seg hjem enn at du gjør det når du er så forsiktig. Men du må jo omgås dem. Anonymkode: 1acac...3d4 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Covid forsvinner ikke med det første, og viruset vil sannsynligvis sirkulere i samfunnet i flere år. Så spørsmålet er hvor lenge du tenker å isolere deg helt på denne måten. Er også nysgjerrig på hvorfor legen din mener at vaksinen kan være farligere for deg med dine helseproblemer enn viruset vil være? Alle vil sannsynligvis bli smittet før eller siden, og du kan jo ikke isolere deg fra barna dine. Sjansen er større for at de tar det med seg hjem enn at du gjør det når du er så forsiktig. Men du må jo omgås dem. Anonymkode: 1acac...3d4 Jeg tror smittefaren er større nå enn den vil være om noen år. Og mulig jeg vaksinerer meg om noen år også. Det er ikke legen som har anbefalt meg å ikke vaksinere meg. Gjør noen leger det i det hele tatt? Men jeg er disponert for autoimmun sykdom som vaksinen kan utløse. To nære familiemedlemmer fikk sykdommen etter vaksinen. Så jeg ønsker å vente litt til de har forsket litt mer rundt dette og kanskje kommer frem til et bedre alternativ for oss. Anonymkode: c6518...cd0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror smittefaren er større nå enn den vil være om noen år. Og mulig jeg vaksinerer meg om noen år også. Det er ikke legen som har anbefalt meg å ikke vaksinere meg. Gjør noen leger det i det hele tatt? Men jeg er disponert for autoimmun sykdom som vaksinen kan utløse. To nære familiemedlemmer fikk sykdommen etter vaksinen. Så jeg ønsker å vente litt til de har forsket litt mer rundt dette og kanskje kommer frem til et bedre alternativ for oss. Anonymkode: c6518...cd0 Hvilken sykdom er det og hvordan vet du at du er predisponert, hvis jeg kan være så frekk å spør... Her i hus kommer barna til å gå på slike samlinger mens vi voksne dropper det. Er unødvendig å stimle oss sammen på det viset, vi er tross alt fortsatt i en pandemi og vi velger å ta hensyn til det. Vi voksne er selvsagt fullvaksinert men velger som sagt å ta hensyn til at det fortsatt ikke er over. Er og mange der ute som ikke kan ta den fordi legene ikke anbefaler det og akkurat de skal man ta hensyn til. Det føler vi at vi gjør med å velge vekk unødvendige forsamlinger, ungene koser seg like mye om vi ikke er med eller venter utenfor mens det styrer på inne og smitter hverandre i hytt og pine med korona, noro og influensa. 😄 Vi får det nok vi og men et lite forvarsel for vi iallfall på denne måten. Anonymkode: db20e...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror smittefaren er større nå enn den vil være om noen år. Og mulig jeg vaksinerer meg om noen år også. Det er ikke legen som har anbefalt meg å ikke vaksinere meg. Gjør noen leger det i det hele tatt? Men jeg er disponert for autoimmun sykdom som vaksinen kan utløse. To nære familiemedlemmer fikk sykdommen etter vaksinen. Så jeg ønsker å vente litt til de har forsket litt mer rundt dette og kanskje kommer frem til et bedre alternativ for oss. Anonymkode: c6518...cd0 Vel, det naturlige vil være å ta dette opp med legen din. Rart at du ikke selv ikke ser det sånn. Det at vaksine kan "utløse autoimmun sykdom" stemmer rett og slett ikke. Det er ditt valg, men det høres veldig trist og isolerende ut å ikke delta i samfunnet fordi du er redd for å bli smittet. Anonymkode: 1acac...3d4 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, det naturlige vil være å ta dette opp med legen din. Rart at du ikke selv ikke ser det sånn. Det at vaksine kan "utløse autoimmun sykdom" stemmer rett og slett ikke. Det er ditt valg, men det høres veldig trist og isolerende ut å ikke delta i samfunnet fordi du er redd for å bli smittet. Anonymkode: 1acac...3d4 Legen min viser forståelse for min usikkerhet med mine symptomer og mor og søster som har fått autoimmun sykdom etter vaksinen. Legene som sa at de antagelig var disponert for å få sykdommen og at vaksinen utløste det. Men det var ikke dette innlegget skulle handle om. Jeg har ikke tenkt p isolere meg til evig tid. Kun nå imens vi enda vet så lite. Verken hvor lenge smitten vil være relativt høy eller hvor farlig det kan være å få Covid i det lange løp. Anonymkode: c6518...cd0
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg personlig mener du er hysterisk. Jeg er ikke vaksinert heller, men er innforstått med at dette viruset har kommet for å bli. Vi som ikke er vaksinert skal nok gjennom en covid infeksjon, på lik linje med barna. Anonymkode: 82a30...c9f 1
Hulderen Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 Hvis du ender opp med å gå, så bruk munnbind. Det ser ikke dumt ut. Det viser bare at du tar ansvar. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #12 Skrevet 19. oktober 2021 Jeg hadde dratt. Så lenge barna drar kan jo de bli smittet og smitte deg. Er selv uvaksinert. Anonymkode: 946a8...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå