Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg vet det finnes flere svar her inne på KG om det å være ansatt i PPT. Men jeg er så usikker på den videre karriere-veien min, så jeg stiller spørsmål om dette temaet uansett. 

Jeg har kun jobbet et par år som lærer. Ser nå at denne jobben kommer til å bli mer og mer utfordrende for meg helsemessig dersom jeg fortsetter. Jeg har blant annet problemer med hørselen og ørene mine, noe som gjør at støy egentlig burde unngås. 

Det jeg lurer på er

* Er det for tidlig å studere spesialpedagogikk å tro at jeg kommer til å få meg jobb i PPT med bare et par år i læreryrket? 

* Er jobben i PPT egentlig så mye "bedre" enn læreryrket? Ser at PPT ofte trekkes frem som en mulighet i andre forum der lærere stiller spørsmål om annen mulig jobb, men er det ikke veldig høyt arbeidspress i PPT? Og hektiske dager? Må dere fks ta med dere jobben hjem? 

* I enkelte forum har jeg sett at det er stor forskjell på om du tar Spes ped eller Logopedi, da spesielt mtp arbeidsmengde. Er dette noe som er felles for hele landet, eller kun i enkelte kommuner? 

Anonymkode: e3c1d...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. det er absolutt ikke et krav at du skal ha jobbet i skolen, de færreste son jobber i ppt har erfaring fra skolen. 

2. jobber ikke selv i ppt, men samarbeider med dem. Tror det er mye jobb, men en annen type stress enn som lærer. Du har ikke alle elevene å forholde deg til, så det blir roligere allikevel. 

3. logopedene har undervisning, pp-rådgiverne har kun testing/observasjon i forbindelse med sakkyndig vurdering. 

Anonymkode: 63686...3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...