AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Min sønn på 7 kom plutselig ned trappa for å legge en lapp i sekken som han ba meg ikke se på. han hadde tegnet hele kvelden , så jeg tenkte det sikkert var en fin tegning og snoket når han la seg. det viste seg det at det var en ganske stygg trussel til noen på skolen av grov grad. Hvordan ville dere tatt opp dette? Jeg brøyt jo grensene hans ved å lese lappen jeg ikke skulle se, men denne må taes! For en sånn lapp kan han ikke gi noen på skolen! Anonymkode: cc3aa...a4a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min sønn på 7 kom plutselig ned trappa for å legge en lapp i sekken som han ba meg ikke se på. han hadde tegnet hele kvelden , så jeg tenkte det sikkert var en fin tegning og snoket når han la seg. det viste seg det at det var en ganske stygg trussel til noen på skolen av grov grad. Hvordan ville dere tatt opp dette? Jeg brøyt jo grensene hans ved å lese lappen jeg ikke skulle se, men denne må taes! For en sånn lapp kan han ikke gi noen på skolen! Anonymkode: cc3aa...a4a Du burde skjønne når ungen din er en mobber. Dårlig oppdragelse? Er vel sånn mobbere blir til? Anonymkode: 1a86a...20f 18
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Mist innholdet ut over gulvet i morgen og oppdag det «tilfeldig». Anonymkode: 0ea3b...466 39
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg ville løyet (jepp) og sagt at lappen falt ut ved et uhell. så ville jeg tatt en lang og alvorlig prat for å finne ut hva som egentlig skjer. Anonymkode: 8f13f...d97 32
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Hva var det på lappen da? Hva hadde han skrevet? Du må jo selvfølgelig si at du har sett den og snakke med han om innholdet Anonymkode: a1647...0f0 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mist innholdet ut over gulvet i morgen og oppdag det «tilfeldig». Anonymkode: 0ea3b...466 Barn er uvitende, ikke dumme. Anonymkode: a38f6...d93 8
Populært innlegg Xertio Skrevet 18. oktober 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 18. oktober 2021 Si at du har tenkt litt på det han sa og lurer på hvorfor han ikke ville du skulle se på den, og be han vise den til deg, og ta det derifra. Trenger ikke si at du har sett på den, men at du regner med det er en grunn til at han vil du ikke skal se den. 56
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn er uvitende, ikke dumme. Anonymkode: a38f6...d93 Ts kan gjøre det foran ungen, da tror ungen at det faktisk var tilfeldig. Man kan ikke si at den falt ut. Anonymkode: 38fb9...fd6 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Du viser lappen og sier noe sånn som, beklager gutten min, men en mors sin intuisjon skal man aldri kimse av.. og be om en forklaring på hva dette handler om . Anonymkode: 9d3c1...4b9 18
Populært innlegg Kenelz Skrevet 18. oktober 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) Det jeg hadde gjort er å legge sekken på kjøkkenbordet, vekke han tidligere, lage frokost og være helt normal. Under frokosten spør du om han vil vise tegningen sin til deg. Han blir å nekte, men du forteller at du blir enten å gjøre det selv eller at han kan gjøre det. Etter det så tar jeg en telefon til kontaktlæreren og tar ting derfra. Det viktige er at trusselen ikke blir levert, andre voksne blir kontaktet, barnet kan forklare seg og at dette ikke skal skje igjen. Det ligger noe mer bak skal du se. Det er ikke sikkert at han er mobberen, men kan vær et offer som vil skremme bort den andre. Endret 18. oktober 2021 av Kenelz 53
Silva Pluvialis Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Kenelz skrev (5 minutter siden): Det jeg hadde gjort er å legge sekken på kjøkkenbordet, vekke han tidligere, lage frokost og være helt normal. Under frokosten spør du om han vil vise tegningen sin til deg. Han blir å nekte, men du forteller at du blir enten å gjøre det selv eller at han kan gjøre det. Etter det så tar jeg en telefon til kontaktlæreren og tar ting derfra. Det viktige er at trusselen ikke blir levert, andre voksne blir kontaktet, barnet kan forklare seg og at dette ikke skal skje igjen. Det ligger noe mer bak skal du se. Det er ikke sikkert at han er mobberen, men kan vær et offer som vil skremme bort den andre. Jeg støtter denne. Spør om han kan vise den, og si at du gjør det selv hvis han nekter. Kontakt også skolen og ta tak i saken med de som måtte være involvert. Er det en mobbesak på gang eller som har pågått over lengre tid så er det viktig at det blir tatt tak i. 7
Bacteria Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) Høres ut som noe min gutt på samme alder kunne funnet på. Hadde sagt at jeg så på lappen fordi jeg er glad i ham og ikke ønsker at han skal komme opp i trøbbel. Så hadde vi tatt praten videre, om hva bakgrunnen var for dette, og veiledet i å finne en bedre strategi for å løse konflikten. En så liten unge må passes på ift slike ting; de gjør utrolig mye rart. Hadde kanskje hatt skrupler for å lese lappen hvis ungen var 12-13, men ikke når han er 7. Dette løser seg nok, mest sannsynlig en bagatell. Endret 18. oktober 2021 av Bacteria 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: Du burde skjønne når ungen din er en mobber. Dårlig oppdragelse? Er vel sånn mobbere blir til? Anonymkode: 1a86a...20f Eller så blir ungen mobbet, og dette er en måte å ta igjen på? Husker jeg ble veldig mye mobbet av en jente på barneskolen. Så jeg skrev et anonymt brev til henne med de styggeste ordene jeg kunne, kalte henne for de fæleste ting siden jeg ikke turte å ta igjen face to face. Ikke det jeg er mest stolt av, men jeg var bare et barn. 8 år kanskje. Anonymkode: 4a193...6fe 21
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Forøvrig burde du si at du har sett lappen fordi du er glad i han osv. Ikke lyv. Bær heller ikke sint, snakk med han og prøv å få han til å åpne seg. Anonymkode: 4a193...6fe 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 Hallo, han er syv år. Bra du følger opp! Anonymkode: 3e08f...ec6 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #16 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du burde skjønne når ungen din er en mobber. Dårlig oppdragelse? Er vel sånn mobbere blir til? Anonymkode: 1a86a...20f Så det er mor sin feil at gutten tegner en stygg tegning? Du høres bitter ut.. Anonymkode: 62911...1f8 13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #17 Skrevet 19. oktober 2021 5 hours ago, Kenelz said: Det jeg hadde gjort er å legge sekken på kjøkkenbordet, vekke han tidligere, lage frokost og være helt normal. Under frokosten spør du om han vil vise tegningen sin til deg. Han blir å nekte, men du forteller at du blir enten å gjøre det selv eller at han kan gjøre det. Etter det så tar jeg en telefon til kontaktlæreren og tar ting derfra. Det viktige er at trusselen ikke blir levert, andre voksne blir kontaktet, barnet kan forklare seg og at dette ikke skal skje igjen. Det ligger noe mer bak skal du se. Det er ikke sikkert at han er mobberen, men kan vær et offer som vil skremme bort den andre. Denne løsningen støtter jeg! Anonymkode: ce78c...8ec 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #18 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts kan gjøre det foran ungen, da tror ungen at det faktisk var tilfeldig. Man kan ikke si at den falt ut. Anonymkode: 38fb9...fd6 Nei. Jeg gjennomskuet sånt i barnehagen. Ikke anta at alle andre har samme iq som deg selv. Anonymkode: 08f60...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #19 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du burde skjønne når ungen din er en mobber. Dårlig oppdragelse? Er vel sånn mobbere blir til? Anonymkode: 1a86a...20f Hjelpes for et svar! Sukk, skjønner ikke hva enkelte gjør her inne...... 😕 Anonymkode: 39c05...300 14
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #20 Skrevet 19. oktober 2021 Barn har ikke samme rett på grenser som ellers, særlig ikke syvåringer. Foreldre har et ansvar for barnets handlinger, og må til dels ha innsikt for å kunne ta det ansvaret. Tenker du også at barnet skal kunne gjøre hva det vil på internett, så lenge du får beskjed om å ikke kikke på maskinen/enheten til det, så må du la være? Det er et barn på SYV år, som mangler blant annet en del konsekvenstenking. Det hadde vært annerledes med en 14-åring. Anonymkode: 09a4a...f42 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå