Gå til innhold

Hvem er den første du ringer til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. eller prater med når du har noe du vil dele med noen?

F. eks fortelle om noe som har skjedd på jobben - på godt eller vondt, fortelle om noe spesielt fint eller kjipt som har skjedd med barna, eller med deg selv, fortelle om hvordan det har gått på eksamen/med masteroppgaven, eller kanskje du har fått en lønnsøkning på jobben. Kanskje legen har ringt og bedt deg stille på legekontoret for å gi deg tilbakemelding på noen prøver som ble tatt, eller du må vitne i en rettssak.

Alt fra dagligdagse hendelser til store øyeblikk i livet ditt. Hvem er den første du vil fortelle dette til? Hvem vil du dele øyeblikket og nyheten med først, og hvem søker du støtte hos først og fremst?

Fortell gjerne også hvilken livssituasjon du er i: Partner/ikke partner, bor hos foreldre/bor alene/bor med partner, har barn/har ikke barn osv.

Anonymkode: d9d6c...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min og moren min

Anonymkode: 069bb...159

• Liker 4
Skrevet

M30. Driver ikke med sånt.

Anonymkode: 4a2d5...588

• Liker 2
Skrevet

Gift, to barn 5+7 år

ringer min nærmeste venninne

Anonymkode: c097b...815

• Liker 1
Skrevet

Først samboern, så mamma

Anonymkode: 076d0...76c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringer til den i vennegjengen jeg føler har mest å komme med på temaet. Evt mamma 😊

Anonymkode: 0e86d...f8b

Skrevet

Har ingen å ringe. Singel småbarnsmor. 

Anonymkode: 0c135...408

Skrevet

Den første jeg kontakter er min mann. Det er helt utenkelig å skulle dele slike nyheter med noen annen først. Deretter kommer min søster, og så venner og kollegaer. Mine foreldre og svigerforeldre er nederst på lista.

Skrevet (endret)

Mannen min. Og mamma, og andre familiemedlemmer.❤❤

Gift bor sammen.❤❤

Har 4 barn.❤❤❤❤

Kvinne 28 år.

Endret av amourerah
Skrevet

Mannen min, min beste venninne, mamma, andre venner 

Barn 4 og 8 år.

Gift, bor sammen. 

Anonymkode: 231fc...5ff

Skrevet

Gift, ingen barn, 38 år.

Kommer litt an på situasjonen, men ringer som regel først til mamma, så pappa, deretter ektemannen.

Mannen min er ikke vant med familiedynamikken jeg har vokst opp med, der alle vet og er involvert i det meste. Så han klarer ikke alltid gi "nok" respons, om det er forståelig. Derfor maser jeg som regel først på foreldrene mine, før han får kortversjonen.

Er det informasjon av litt mer intim type, som da jeg fikk en tung beskjed av gynekologen, så snakker jeg kun med ektemannen.

Anonymkode: 56ac5...db9

Skrevet

Oftest kjæresten. Om det gjelder barna like ofte eksen, altså den andre forelderen deres. 

Anonymkode: 8bed6...d0f

Skrevet

Min beste venninne eller min mann, kommer litt an på hva det er.. mest sannsynlig venninnen som først får melding. 

Anonymkode: 37dae...77b

Skrevet

37 år her, gift med 1 barn. Vi bor sammen.

Stort sett så ringer jeg ikke, men forteller heller ting til mannen når vi ses hjemme på kvelden. Han er Stort sett den første jeg forteller ting til. Ringer jeg han er det fordi det er noe viktig så må fortelles der og da, og som omgår barnet vårt som ikke kan vente til senere. 

Men er det noe jeg trenger råd om som ikke mannen min er noe god på, så ringer jeg Stort sett mamma.

Er jeg lei meg for noe som har skjedd hjemme,.så ringer jeg til en venninne. Men Stort sett så bruker jeg messenger 

Skrevet

Mamma ❤️ Eller samboeren min.

30 år, 2 barn, bor med partner 

Anonymkode: 3ad17...e46

Skrevet

Mamma. 38år. Kjæreste. Ingen barn. 

Anonymkode: f9ded...416

Skrevet

Mamma. 47år. Kjæreste. Ingen barn.

Anonymkode: a45a2...c1d

Skrevet

Samboeren min. Har ingen nære familiemedlemmer eller venner. 3 barn. Ringer forøvrig ikke, da vi er sammen stort sett hele tiden. 

Anonymkode: 18aa9...af5

Skrevet

Kjæresten, manna, venninner. Alt etter tema. Som regel får alle høre det, kommer an på hvem som er akutt tilgjengelige først. 

Anonymkode: 11d11...653

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...