Gå til innhold

Hva tenker dere om barn 7-10 år som spiller squid game på Roblox?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er tatt opp på skolen nå, da det ser ut til at «alle» i andre og tredje klasse spiller spillet. 

Nettsiden barnevakten har skrevet om det, link nederst. De har et viktig poeng at barna kan bli mer fristet til å se serien på Netflix etter å ha spilt spillet. Dessuten finnes klipp fra serien på YouTube, TikTok osv. 

Hva tenker dere?

https://www.barnevakten.no/squid-game-roblox/

Anonymkode: 69cee...f27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spillet i seg selv skiller seg ikke ut fra andre roblox-spill. Der er ikke noe blod eller noe slikt. Har du prøvd å spille det?

Ungen min kan fint spille det, men hun vil ikke se serien. Hun liker ikke skumle filmer eller seier. Det går 

Anonymkode: c365e...ee3

• Liker 4
Skrevet

Jenta mi på 8 veit ikke en gang at det er en serie en gang. Så ingen bekymring. Roblox er uskyldig.

Hun spiller verre spill med faren sin og ikke noe som påvirker henne siden hun veit at det er spill.

Anonymkode: cbc7c...462

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er foreldrenes ansvar å følge med på hva barna ser på Netflix. Og at man må snakke med barna og hva som er greit og ikke. Bryter barna avtalen må det få konsekvenser. Foreldre som ikke følger med på barnas digitale liv synes jeg virker hjernedøde. 

Nå har jeg sett hvordan Squid Game ser ut på Roblox og har gitt mitt barn på 11 tillatelse til å spille det. Men serien på Netflix: ALDRI!

Anonymkode: 2a991...c4d

Skrevet

Unger skal ikke se det greiene der på netfpix nei. Roblox er vel uskyldig. 

Anonymkode: ffa21...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...