Gå til innhold

Skal flytte ut. Får pepper fra omgjivelsene for at d ikke skjer snart nok.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut. Først så jeg på leiebolig. Men innså fort. Jeg må eie. Det har jeg gjort i 30 år. Har endel gode venner. De tror at det er bare å flytte. Jeg har 2 krav. Jeg vil ha balkong/Terasse. Og det må være lov til å ha katter, husdyr. Disse vennene har ikke flyttet på 20 år.  Ingen forståelse der. Jeg får så mye pepper. Men, er jeg kravstor? 2 soverom og ha lov til å ha kattepuser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helene skrev (2 minutter siden):

Men, er jeg kravstor? 2 soverom og ha lov til å ha kattepuser?

Nei. Det er dine krav, og du har lov å ha dem. 

Anonymkode: dd57d...49b

• Liker 14
Skrevet
Helene skrev (3 minutter siden):

Jeg skal ut. Først så jeg på leiebolig. Men innså fort. Jeg må eie. Det har jeg gjort i 30 år. Har endel gode venner. De tror at det er bare å flytte. Jeg har 2 krav. Jeg vil ha balkong/Terasse. Og det må være lov til å ha katter, husdyr. Disse vennene har ikke flyttet på 20 år.  Ingen forståelse der. Jeg får så mye pepper. Men, er jeg kravstor? 2 soverom og ha lov til å ha kattepuser?

Skal du ut fra foreldrene dine sin bolig, eller flytte fra samboer? Det er en ganske vesentlig informasjon.

Anonymkode: 7d7e5...bff

• Liker 12
Skrevet
Helene skrev (3 minutter siden):

De tenker kanskje som oss her inne, at du bør komme deg unna denne mannen så fort som mulig?

• Liker 9
Skrevet

2 soverom, balkong og lov med katt (3 krav) er ikke kravstort, men det er budsjettet og hvor du vil bo som kan gjøre det utfordrende.. Så hva er budsjettet og hvor?

Anonymkode: 2550b...79a

• Liker 4
Skrevet

Hvis du har det så ille med samboeren din som du skriver i andre tråder så skjønner jeg ikke hvorfor du bare kommer deg vekk fortest mulig. Da er det bedre å leie noen måneder til du finner en leilighet du vil kjøpe.

Anonymkode: 43521...e3f

• Liker 8
Skrevet

Mine foreldre  bor 50 mil unna. Har ikke bodd med dem på 40 år. Min «mamma» har sagt at jeg skal finne meg i alt. Så, jeg har ikke nær familie. 

Jeg kunne aldri sagt det samme til min datter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet ut som 16 åring. Har aldig bodd der siden.  Herregud, jeg er passert 50. Har forsørget meg selv siden 19. hvorfor spør dere om tiden før det?

Skrevet

Du og eksen bestemmer selv hvor lang tid dette tar. 

MEN du kan kortidsleie. Du trenger ikke binde deg for ett år. Da kan du være alene mens du leter etter et sted å kjøpe i ro og fred.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis du har det så ille med samboeren din som du skriver i andre tråder så skjønner jeg ikke hvorfor du bare kommer deg vekk fortest mulig. Da er det bedre å leie noen måneder til du finner en leilighet du vil kjøpe.

Anonymkode: 43521...e3f

Ja han skremte meg skikkelig. Har aldri vært i sånn situasjon før. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Det jeg har gjort. Ikke rør meg.  Sover på annet rom. Tar avstand. 

• Liker 2
Skrevet

Du tar hensyn til deg selv og kattene dine. De må jo være med på flyttelasset. Andre får synes hva de vil. Skjønner jo at du ikke vil flytte til i to omganger. Men om du er redd samboeren din, så skjønner jeg jo om de rundt deg pusher. Uansett så må de ha forståelse for at flytting tar tid. Hvis de vil det skal gå fortere, så får de brette opp ermene og tilby deg konkret hjelp i stedet for å bare klage på deg.

Anonymkode: 988b6...c7f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har sett på leieboliger og. For en periode, mens jeg leter etter noe å kjøpe. Så ja, ser på begge deler. Begge deler er vanskelig. Jeg har en leieleilighet i sikte. Har sendt flere meldinger til utleier, uten å få svar. Den ser perfekt ut. Liten, ja, men helt ok for meg. Det er bare det jeg trenger, og det er lov med husdyr. 

Hadde det vært katastrofe i hjemmet så hadde jeg dratt på krisesenteret. Vet at det er en mulighet. Føler ikke at jeg er der. 

Det jeg gjør imellomtiden, pakker, kaster og rydder. Hver uke får jeg fylt opp bilen for å kaste, eller donere. Samtidig prøver jeg å gjøre huset klar til salg. Små ting, men nødvendig. 

Endret av Helene
Skrevet

I mens du klargjør deg til flytting, så stol på deg selv. Andre har rett til sin mening, og det er nok godt ment, men gjerne ikke så gjennomtenkt. Det er lettere sagt enn gjort å flytte. Det du bør ta til deg er at de er bekymret for at du ikke har det bra og om han skader deg. Ikke at du bør skamme deg over å ikke flytte fort nok

Anonymkode: 988b6...c7f

• Liker 1
Skrevet

Har du vurdert opphold på krisesenter mens du leter etter ny leilighet? Nå har ikke jeg lest de andre trådene dine, men hvis du er redd samboeren din så vil jeg anbefale krisesenter.

I motsetning til hva mange tror så trenger man ikke å ha blitt skambanket og terrorisert i åresvis for å få plass der. Da vil du få tid, rom og hjelp til å komme deg på beina igjen.

Jeg bodde selv på krisesenter i et par måneder etter diverse sinneutbrudd og en voldshendelse fra min daværende samboer. Fikk hjelp til å sortere tankene og innse hvor ille det faktisk hadde vært. De er også behjelpelige både med å se etter bolig og evt koble inn øvrig hjelpeapparat som psykolog, sosionom og evt advokat.

Anonymkode: 9bc08...845

Skrevet

Nå har ikke jeg lest de andre trådene dine så jeg vet ikke hva du står i, men det er nå uansett ditt liv og du som bestemmer hvordan du gjør ting. Det er ikke enkelt nødvendigvis å finne leilighet hvor det er lov med dyr, spesielt ikke på leiemarkedet. Og flytting er en ganske omfattende prosess, så.jeg skjønner godt at det ikke er noe man ønsker å gjøre så mange ganger på kort tid. De tenker sikkert bare på ditt beste selv om de ikke helt skjønner hva du vektlegger mest. Men er situasjonen ille så er det kanskje verdt en pit stop i en midlertidig leie leilighet og to runder med flytting for å komme seg ut av situasjonen. Viktig å ikke glemme deg selv oppi alt og 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du vurdert opphold på krisesenter mens du leter etter ny leilighet? Nå har ikke jeg lest de andre trådene dine, men hvis du er redd samboeren din så vil jeg anbefale krisesenter.

I motsetning til hva mange tror så trenger man ikke å ha blitt skambanket og terrorisert i åresvis for å få plass der. Da vil du få tid, rom og hjelp til å komme deg på beina igjen.

Jeg bodde selv på krisesenter i et par måneder etter diverse sinneutbrudd og en voldshendelse fra min daværende samboer. Fikk hjelp til å sortere tankene og innse hvor ille det faktisk hadde vært. De er også behjelpelige både med å se etter bolig og evt koble inn øvrig hjelpeapparat som psykolog, sosionom og evt advokat.

Anonymkode: 9bc08...845

Man får vell ofte ikke ha med dyr til krisesenter?

Skrevet

Finn deg en korttidsleiebolig hvor du kan ha dyr litt kjapt. Så kan du finne bolig å kjøpe eller langtidsleie etter det.

Anonymkode: 9f8f6...aed

• Liker 1
Skrevet

For dere som ikke har lest alt. Sambo dyttet meg. Fikk blåmerker oppetter armene. Han har ikke slått. Men det er nok for meg. Venter ikke på det neste. 

• Liker 1
Skrevet

Men du venter egentlig bare på neste gang ved å bli. Selv om du skulle finne en leilighet du kan kjøpe i morgen så tar det jo gjerne tid før man kan overta. Er du redd for han?

Anonymkode: 45f55...244

Skrevet
Helene skrev (19 timer siden):

Mine foreldre  bor 50 mil unna. Har ikke bodd med dem på 40 år. Min «mamma» har sagt at jeg skal finne meg i alt. Så, jeg har ikke nær familie. 

Jeg kunne aldri sagt det samme til min datter. 

Nei man skal ikke være en nikke dukke det er feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...