AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hei! Jeg har fått tilbud om å delta på et arbeidsrettet tiltak via NAV. Dette vil mest sannsynlig (om jeg har forstått det rett) foregå over 4 uker med ulike kurs og veiledningstimer. Jeg har en 100% stilling jeg er delvis sykmeldt fra, jobber nå 50%. Problemet er bare det at de 50 er mer enn nok for meg nå, og jeg er totalt utslitt etter de dagene på jobb. Derfor lurer jeg på: er det noen her som har vært på et slik arbeidsrettet tiltak og kan si noe om hvor mye jobb det er? Er det noe som kan kombineres med jobb eller vil det være hensiktsmessig med en 100% sykmelding mens kurset er? Anonymkode: ff7a2...482
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Høres helt hinsides ut, å ha fravær fra jobb for å delta i tiltak for å få jobb... Er det slik at man har konkludert at du må skifte jobb for å kunne fungere? Sannsynligvis en brain fart hos NAV. Ville spurt dem hva tanken er. Anonymkode: 7f25d...471 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg var også på et lignende tiltak. Jeg var 70 % sykemeldt ved oppstart (og hadde vært det en stund). Klarte å komme jobben og tiltaket i tre uker før helsa sa helt stopp. Så tiltaket ble forlenget til åtte uker og jeg ble 100% sykemeldt resten. Anonymkode: 85fef...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har vært i nav i flere år (har ordentlig jobb nå!!) og vil bare si til deg med en gang at du kommer ikke til å klare å motivere deg selv for å være i et tiltak (som ikke er ordinært lønnet og på en arbeidsplass hvor de mest sannsynlig ikke trenger deg engang) dersom du allerede har en ordentlig jobb du er sykmeldt fra!! Hva i all verden er tanken her? Anonymkode: 98dbe...eba
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Hold deg unna nav-praksis, slavearbeid Anonymkode: c6391...b39 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært i nav i flere år (har ordentlig jobb nå!!) og vil bare si til deg med en gang at du kommer ikke til å klare å motivere deg selv for å være i et tiltak (som ikke er ordinært lønnet og på en arbeidsplass hvor de mest sannsynlig ikke trenger deg engang) dersom du allerede har en ordentlig jobb du er sykmeldt fra!! Hva i all verden er tanken her? Anonymkode: 98dbe...eba Helt enig. Hvorfor i all verden skal du gå 50 i normal jobb og 50 i slaverilønn? Hvor er motivasjonen og helsegevinsten i det? Anonymkode: f884c...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Bare for å presisere: det arbeidsrettede tiltaket er som skrevet i hi over 4 uker, bestående av diverse kurs/undervisning, hjemmeoppgaver og samtaler med en veileder. Det er altså ikke «slavearbeid» i regi av nav, men et undervisningsopplegg anbefalt av nav. Jeg har blitt rådet til å delta på kurset på bakgrunn av både helsemessige og psykiske årsaker, og for å finne ut av hva veien videre blir. Om jeg skal fortsette i nåværende yrke, finne en ny jobb innenfor samme felt eller prøve noe helt annet. Anonymkode: ff7a2...482
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 Snakk med legen din? Dersom du er 50% sykmeldt, så er vel det fordi legen mener at du har en arbeidskapasitet på 50% akkurat nå? Virker rart at du da skal ta på deg mye mer og dermed sannsynligvis bli dårligere.. Snakk med legen, og snakk med NAV! Anonymkode: 34965...43d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 Er det avklaringstiltaket du skal delta i? Tenker du selv at du skal fortsette i jobben din? Du må jo veie litt for og i mot. Hva får du ut av tiltaket? Du vil jo få AAP istedenfor lønn, så økonomisk her og nå så er det jo merkbart. Men om det gir deg noe på sikt, så er det jo positivt. Om du trenger hjelp til å finne ut av hva slags jobb som er riktig for deg, hvis den du har nå ikke er det, så er det jo et positivt tiltak. Hvis du klarer 50% jobb så vidt nå, så blir det nok for mye med tiltaket oppå der. Anonymkode: 83a1e...42b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det avklaringstiltaket du skal delta i? Tenker du selv at du skal fortsette i jobben din? Du må jo veie litt for og i mot. Hva får du ut av tiltaket? Du vil jo få AAP istedenfor lønn, så økonomisk her og nå så er det jo merkbart. Men om det gir deg noe på sikt, så er det jo positivt. Om du trenger hjelp til å finne ut av hva slags jobb som er riktig for deg, hvis den du har nå ikke er det, så er det jo et positivt tiltak. Hvis du klarer 50% jobb så vidt nå, så blir det nok for mye med tiltaket oppå der. Anonymkode: 83a1e...42b Jeg gikk ut i fra at du har AAP, ser jo at du ikke skriver det. Hvis du "bare" er sykmeldt så får du jo sykepenger, så da blir ikke det økonomiske noe problem for deg. Anonymkode: 83a1e...42b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #11 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Bare for å presisere: det arbeidsrettede tiltaket er som skrevet i hi over 4 uker, bestående av diverse kurs/undervisning, hjemmeoppgaver og samtaler med en veileder. Det er altså ikke «slavearbeid» i regi av nav, men et undervisningsopplegg anbefalt av nav. Jeg har blitt rådet til å delta på kurset på bakgrunn av både helsemessige og psykiske årsaker, og for å finne ut av hva veien videre blir. Om jeg skal fortsette i nåværende yrke, finne en ny jobb innenfor samme felt eller prøve noe helt annet. Anonymkode: ff7a2...482 Er det sånn kurs i regi av coacher? I så fall så var det mest å tegne, male og snakke om følelser, løpe rundt i gata å rope at man skal ta tak i livet sitt og at du ikke er redd for å vise det til verden, pluss at man la inn en CV hos bedrifter med arbeidsrettet tiltak. Dersom det faktisk er et nevenyttig kurs, så er det jo bare å gå for det. Det kurset jeg ble sendt på ble jeg bare sykere av, ikke bare var jeg syk, jeg følte meg helt nedsnødd og idiot på slutten, oppå alt det andre. Flau var jeg og, redd for å møte noen av de som hørte når jeg måtte gaule ut i gata.. Anonymkode: f884c...ec5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå