AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Hver gang vi krangler eller han blir irritert/sint på meg, sier han at han ikke liker meg lenger, at jeg er en dårlig person som det ikke går an å like, at ingen andre liker meg heller osv. Noen ganger sier han det til barna også, at jeg er en drittkjerring og at han skal flytte fordi han ikke liker meg. Når han er ferdig med å være sinna sier han at han ikke mener det og det er lov å være sint og si ting i affekt. Jeg kommer imidlertid ikke over det. Jeg kjenner ikke at jeg er elsket og jeg har ingen varme følelser for han lenger. Verst er det med barna, som alltid gråter når han snakker sånn til dem. 1. Jeg tenker at dette er unormalt. Han sier jeg tar feil. Hva sier dere? 2. Hvis jeg går fra ham må barna være alene med ham. Det tror jeg ikke er bra for dem. Hvordan unngå det? 3. Er det bedre å bli for å beskytte barna? Anonymkode: f271f...420 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 1. Ja, dette er unormalt. 2. Jeg vet ikke nok til å si om dette er dårlig for barna. Om du tror det er usunt kan du jo snakke med noen når dere blir skilt. De kan råde deg til om han vil oppføre seg slik ovenfor barna, om det er usunt, og om det er usunt er det sannsynlig han kan få mindre tid med dem. 3. Dette vet jeg ikke nok om. Har dere jobba med dette utenfor krangling? Det kan hende han har underliggende problemer som kan jobbes med gjennom terapi. For eksempel ved ADHD kan man si det man tenker. Dette kan jobbes med. Eller kanskje han ikke vet hvordan dette sårer deg? Jeg ville prøvd parterapi før dere gikk fra hverandre. Sånn han oppfører seg nå er ikke akseptabelt. Men det er faktisk ganske mye som kan forandre seg gjennom motivasjon og profesjonell hjelp. For eksempel vold i parforhold har faktisk veldig stor sjanse for å gå vekk statistisk sett man den voldelige part er interessert i å få hjelp. Anonymkode: c708f...0fe 7
Anonymous 91 Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Her ville jeg gått. Psykisk mishandling er like ille som fysisk 27
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Det er ikke bare unormalt, det er en helt syk oppførsel. Anonymkode: d8ed4...41e 28
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg hadde en eksdame som sa hun hata meg når hun var sint. Jeg vet hun mente det uansett hvor mye hun nektet i "vanlige" øyeblikk. Så jeg er enig med deg, dette er uakseptabelt. Og hvis han mener at dette ikke er sant, er det noe han/dere bør oppsøke hjelp for. Hvordan er han som pappa? Anonymkode: 87d5c...987 4
PITTY Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Uff. Dette synes jeg var ganske ille. I tillegg er du altså engstelig for at barna må være alene med han. Ingen fortjener dette. Det er ikke så lett å ta et første skritt ut av slikt. Ut fra beskrivelsen høres det ut som at det før eller siden er dette som må skje. For dette har kanskje pågått lenge nok.. Få først som sist profesjonell hjelp og veiledning i alle fall.. Lykke til! 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1. Ja, dette er unormalt. 2. Jeg vet ikke nok til å si om dette er dårlig for barna. Om du tror det er usunt kan du jo snakke med noen når dere blir skilt. De kan råde deg til om han vil oppføre seg slik ovenfor barna, om det er usunt, og om det er usunt er det sannsynlig han kan få mindre tid med dem. 3. Dette vet jeg ikke nok om. Har dere jobba med dette utenfor krangling? Det kan hende han har underliggende problemer som kan jobbes med gjennom terapi. For eksempel ved ADHD kan man si det man tenker. Dette kan jobbes med. Eller kanskje han ikke vet hvordan dette sårer deg? Jeg ville prøvd parterapi før dere gikk fra hverandre. Sånn han oppfører seg nå er ikke akseptabelt. Men det er faktisk ganske mye som kan forandre seg gjennom motivasjon og profesjonell hjelp. For eksempel vold i parforhold har faktisk veldig stor sjanse for å gå vekk statistisk sett man den voldelige part er interessert i å få hjelp. Anonymkode: c708f...0fe Han mener at det er jeg som er problemet. Både fordi jeg er for dum til å skjønne at å si sånt i affekt ikke betyr noe og fordi jeg prøver å hindre ham i å føle ting (hans ord). Han vil altså ikke ha terapi. Han mener at det er jeg som bør skaffe meg hjelp. Anonymkode: f271f...420 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 Her hadde jeg ikke blitt, men først hadde jeg nok undersøkt hva som skulle til for at han ikke hadde mye samvær. Hvor gamle er barna? Anonymkode: a2b29...e6a 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Håper du vet at han selvfølgelig ikke har rett til å snakke sånn til deg og barna når han er sint. Mannen din er en drittsekk, så enkelt er det. Når det er sagt høres det ikke trygt ut å la barna være alene med ham hvis dere går fra hverandre. Kan du prøve å skaffe han hjelp? Sinnemestring? Psykolog? Parterapi? Måten han oppfører seg på er overhodet ikke normalt, enten er han syk og trenger hjelp, eller så er han bare ondskapsfull. Anonymkode: 25ef7...702 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Hvor gamle er barna dine? Er det gitt at det ender opp med 50/50? Anonymkode: 9bbad...e9e 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er han som pappa? Ikke tilstede. Han spiller på mobilen eller sover når han ikke er på jobb. Anonymkode: f271f...420 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke tilstede. Han spiller på mobilen eller sover når han ikke er på jobb. Anonymkode: f271f...420 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 25ef7...702
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er barna dine? Er det gitt at det ender opp med 50/50? Anonymkode: 9bbad...e9e Barneskole. Nei, tror og håper at det ikke blir 50/50, men han har lovet å bruke alt av ting han vet om meg mot meg i en rettssak og at jeg ikke skal få se barna. Anonymkode: f271f...420
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Dette er psykisk mishandling, tenk på deg selv og barna, og kom dere vekk.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke tilstede. Han spiller på mobilen eller sover når han ikke er på jobb. Anonymkode: f271f...420 Da mister du strengt tatt ingenting om du forlater ham. Litt trangere økonomi bare. Anonymkode: 87d5c...987 10
Nymerïa Skrevet 18. oktober 2021 #16 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 1. Jeg tenker at dette er unormalt. Han sier jeg tar feil. Hva sier dere? 2. Hvis jeg går fra ham må barna være alene med ham. Det tror jeg ikke er bra for dem. Hvordan unngå det? 3. Er det bedre å bli for å beskytte barna? 1. Dette er absolutt unormalt. Jeg vet ikke om en eneste person som oppfører seg slik. 2 og 3. Det høres ikke ut som om han er typen til å ønske så mye samvær. Da er det nærliggende å tro at han klarer å ta seg sammen den lille stunda han er med barna. Jeg tror du skal fokusere på at barna dine i hvert fall har ett harmonisk hjem. Slik det er nå opplever de bare dysfunksjon og tror i verste fall det er slik det skal være. 5
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2021 #17 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1. Ja, dette er unormalt. 2. Jeg vet ikke nok til å si om dette er dårlig for barna. Om du tror det er usunt kan du jo snakke med noen når dere blir skilt. De kan råde deg til om han vil oppføre seg slik ovenfor barna, om det er usunt, og om det er usunt er det sannsynlig han kan få mindre tid med dem. 3. Dette vet jeg ikke nok om. Har dere jobba med dette utenfor krangling? Det kan hende han har underliggende problemer som kan jobbes med gjennom terapi. For eksempel ved ADHD kan man si det man tenker. Dette kan jobbes med. Eller kanskje han ikke vet hvordan dette sårer deg? Jeg ville prøvd parterapi før dere gikk fra hverandre. Sånn han oppfører seg nå er ikke akseptabelt. Men det er faktisk ganske mye som kan forandre seg gjennom motivasjon og profesjonell hjelp. For eksempel vold i parforhold har faktisk veldig stor sjanse for å gå vekk statistisk sett man den voldelige part er interessert i å få hjelp. Anonymkode: c708f...0fe men hvis han sier det han tenker bwtyr det jo at han mener det. Han liker henne ikke. og da er jo det at han tenker det grunn alene for at ts bør gå. Andre ting er at jeg tror ikke det er bra for barna at ts holder ut med denne mannen, for da er hun et dårlig forbilde og viser barna at slikt dritt skal man godta av en partner, og det er ikke ok. En annen ting er jo at de gråter og blir ute av seg når han sier slikt. suns og det er på grensa til psykisk mishandling, noe som er ille for barn å være vitne til. En annen ting ts, er at det er utilgivelig å si gil deg at ingen likee deg enten om det er i affekt eller ei. Han skal liksom elske deg, da sier man ikke slike grusomme ting. 4
Miranda Bailey Skrevet 18. oktober 2021 #18 Skrevet 18. oktober 2021 Dette er psykisk mishandling. Er du i tvil om at barna er trygge hos han alene så kjemper du for foreldreretten. Ikke forbli i et skadelig ekteskap - det er hverken bra for deg eller barna. 5
PITTY Skrevet 18. oktober 2021 #19 Skrevet 18. oktober 2021 Her er det et enstemmig kor for hvilket valg du bør ta. Og flere kommer sikkert til.. La det være en start til å begynne planleggingen og prosessen videre. Men en dans på roser blir det nok ikke. Blir nok en stund til du kan glede deg over det riktige valget ditt. Hold ut!!! 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #20 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barneskole. Nei, tror og håper at det ikke blir 50/50, men han har lovet å bruke alt av ting han vet om meg mot meg i en rettssak og at jeg ikke skal få se barna. Anonymkode: f271f...420 Herregud.... Vet hva da? At du er pedofil? Narkoman? 🤷♀️ Er det ikke i den kategorien spiller det liten rolle. Det skal helt ekstremt mye til å ikke få se ungene sine. Men har dere økonomi til en rettssak? Det kan jo tenkes det ordner seg i møter hps FVK. Anonymkode: a2b29...e6a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå