Gå til innhold

Fått mensen kun 2 uker etter forrige?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått mensen bare 2 uker etter forrige mens. Pleier aldri å få det. Har som regel 4 uker mellom hver gang. Hadde ubeskyttet sex for ei uke siden med en date, men han sa han hadde kappet strengen. Så stolte på det. 

Hva i alle dager er dette? 

Kvinne 34år. 

Anonymkode: 4d934...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en liten sjanse for at sædceller kan komme selv med kappet streng, så du kan være gravid - de t kan være festeblødning. 

Anonymkode: fff6e...c7e

• Liker 2
Skrevet

Nylig vaksinert?

• Liker 4
Skrevet

Hadde det slik etter første vaksinedose. 

Anonymkode: a1cd4...814

• Liker 1
Skrevet

Det kan være sånn som skjer innimellom. Ikke uvanlig med litt menskrøll en eller annen gang i løpet av 30 år.

Anonymkode: 8fa27...9a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en liten sjanse for at sædceller kan komme selv med kappet streng, så du kan være gravid - de t kan være festeblødning. 

Anonymkode: fff6e...c7e

Den tror jeg ikke er tilfellet. Det er vel en mikrosjans for det? 

Men eksen min gjorde det samme, og vi var sammen i 8år uten at jeg ble gravid. Kan det være han har løyet, mer deg jeg tenker på. 

Skrevet
Mrs Robinson skrev (3 timer siden):

Nylig vaksinert?

Nei, jeg var en av de som tok Astra Zeneca og tok også dermed dose 2 tidlig. Ts:) 

Skrevet

Bør jeg dra til legen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den tror jeg ikke er tilfellet. Det er vel en mikrosjans for det? 

Men eksen min gjorde det samme, og vi var sammen i 8år uten at jeg ble gravid. Kan det være han har løyet, mer deg jeg tenker på. 

En mikrosjangs er også en sjangs. Det er jo også en mikrosjangs for at daten løy. Ta en graviditetstest. Ellers er det jo langt i fra uvanlig med litt uregelmessig mens.

Anonymkode: 49a1a...181

Skrevet

En mikrosjangs er også en sjangs. Det er jo også en mikrosjangs for at daten løy. Ta en graviditetstest. Ellers er det jo langt i fra uvanlig med litt uregelmessig mens.

Anonymkode: 49a1a...181

Det rare er at mensen stoppet nå. Skjønner ingenting. Kan vel ikke ta en test før jeg egentlig venter mensen? Ca halvannen uke. 

Skrevet

Det er da helt normalt med mellomblødninger innimellom. Tviler sterkt på at du er gravid. Jeg har stort sett regelmessig mens, men i stressende perioder, perioder med mye trening, perioder med lite mat/feil mat osv kan den fint komme 2 uker for tidlig, eller for sent. Helt normalt. Og om den er over nå høres det ut som en mellomblødning, som ofte kan komme i sammenheng med eggløsning, som er stor sjanse for at du har nå. 

• Liker 1
Skrevet
Inwe skrev (23 minutter siden):

Det er da helt normalt med mellomblødninger innimellom. Tviler sterkt på at du er gravid. Jeg har stort sett regelmessig mens, men i stressende perioder, perioder med mye trening, perioder med lite mat/feil mat osv kan den fint komme 2 uker for tidlig, eller for sent. Helt normalt. Og om den er over nå høres det ut som en mellomblødning, som ofte kan komme i sammenheng med eggløsning, som er stor sjanse for at du har nå. 

Okei, nei tror heller ikke jeg er gravid. Tenker mer om det kan være celleforandringer igjen (noe jeg tidligere har hatt) eller om det kan være klamydia? 

Aldri opplevd blødninger ved eggløsning, men for all del, det kan jo være. :) VilVille du avventet med gyn undersøkelse? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Okei, nei tror heller ikke jeg er gravid. Tenker mer om det kan være celleforandringer igjen (noe jeg tidligere har hatt) eller om det kan være klamydia? 

Aldri opplevd blødninger ved eggløsning, men for all del, det kan jo være. :) VilVille du avventet med gyn undersøkelse? 

Ville bestilt time hos lege, og ikke ventet. Lurt å ta blødningsforstyrrelser på alvor, og ikke høre på hva random folk på kvinneguiden sier :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg for min del ville avventet noen uker og sett om det fortsatte slik eller ikke. En liten mellomblødning i tiden rundt eggløsning synes ikke jeg er grunn til legetime og jeg tror ikke det regnes som sykdomstegn. Men som sagt, hvis det fortsetter slik blir det noe annet og da bør du gå til lege.

Anonymkode: 0c8fe...3a7

Skrevet
Vera skrev (2 timer siden):

Ville bestilt time hos lege, og ikke ventet. Lurt å ta blødningsforstyrrelser på alvor, og ikke høre på hva random folk på kvinneguiden sier :) 

Ja, jeg gjør det imorgen. Takk😊

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg for min del ville avventet noen uker og sett om det fortsatte slik eller ikke. En liten mellomblødning i tiden rundt eggløsning synes ikke jeg er grunn til legetime og jeg tror ikke det regnes som sykdomstegn. Men som sagt, hvis det fortsetter slik blir det noe annet og da bør du gå til lege.

Nå er dette en kvinne som tidligere har hatt celleforandringer..og fortsatt tenker du at dette er et godt råd?

Jeg er ganske sikker på at dette går veldig bra, men tenk om råd som dette gjør at folk ikke sjekker seg - og de kommer for sent til behandling? Ville ha vært forsiktig med å gi medisinske råd.

Endret av Vera
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Vera said:

Nå er dette en kvinne som tidligere har hatt celleforandringer..og fortsatt tenker du at dette er et godt råd?

Jeg er ganske sikker på at dette går veldig bra, men tenk om råd som dette gjør at folk ikke sjekker seg - og de kommer for sent til behandling? Ville ha vært forsiktig med å gi medisinske råd.

Det med celleforandringer hadde jeg ikke fått med meg, nei. Da er jeg selvfølgelig enig med deg.

Skrevet

Jeg fikk mensen på dag 15 en gang, altså midt i mellom, og ringt legen. Der fikk jeg beskjed om at det er helt normal at mensen er på avveie av og til. Det jeg ble bedt om å legge merke til var om uregelmessigheten fortsatte eller om de påfølgende syklusene "rettet" på seg og ble slik de normalt er hos meg. Det gjorde de etterpå har jeg ikke tenkt mer på det siden jeg så denne tråden. 

Hør med legen om det gjør at du kjenner deg tryggere, men det er altså mønsteret som teller ved menstruasjon, ikke et tilfeldig avvik. Det kan være alt fra eggløsning, uregelmessig mensen pga stress, hormonforstyrrelse, overgangsalder, dårlig kosthold you name it. Jeg har til og med lest at folk får små blødninger ifb med soppinfeksjon og andre ved vaksine. Vi er ikke maskiner, tross alt. 

Anonymkode: 5109f...7f5

Skrevet

Jeg fikk mensen på dag 15 en gang, altså midt i mellom, og ringt legen. Der fikk jeg beskjed om at det er helt normal at mensen er på avveie av og til. Det jeg ble bedt om å legge merke til var om uregelmessigheten fortsatte eller om de påfølgende syklusene "rettet" på seg og ble slik de normalt er hos meg. Det gjorde de etterpå har jeg ikke tenkt mer på det siden jeg så denne tråden. 

Hør med legen om det gjør at du kjenner deg tryggere, men det er altså mønsteret som teller ved menstruasjon, ikke et tilfeldig avvik. Det kan være alt fra eggløsning, uregelmessig mensen pga stress, hormonforstyrrelse, overgangsalder, dårlig kosthold you name it. Jeg har til og med lest at folk får små blødninger ifb med soppinfeksjon og andre ved vaksine. Vi er ikke maskiner, tross alt. 

Anonymkode: 5109f...7f5

Overgangsalder i en alder av nettopp fylte 34år?😫 

Jeg er konisert pga celleforandringen også. Noen år siden. 

Men kan livmorhalskreft også komme med en mellomblødning? Tenker det verste. Jeg fikk det igår, litt mer enn Spotting. Så ingenting idag. Hadde en litt spesiell (hard🤭) sex i helga, og merket det kom litt da. Men når det kom igjen igår, så var det merkelig. 

Skrevet

Etter tretti år med stabil og pålitelig mens hadde jeg uvanlige blødninger i to måneder sist sommer. Fastlegen tok full undersøkelse og masse tester, og deretter henvisning til gynekolog. Nå var det ingenting galt hos meg, men dette tok de på alvor. 

Anonymkode: ea223...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...