Gå til innhold

barn og x-kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ble slutt etter litt over to år med kjæresten, som omtrent bodde her, for en uke siden. Sønnen min er 4 år. Bør de si hade?

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja naturligvis. Er det ikke noen mulighet for at dere kan gjøre avskjeden litt skånsom?

Skrevet

Selvfølgelig, dere må jo avslutte på en ordentlig måte! Sønnen din har jo helt sikkert knyttet seg til han!

Skrevet

Jeg er enig med de andre her at forholdet mellom barnet og din samboer bør "avsluttes" ? på en ordentlig måte. Uvissheten over hva som er skjedd er langt vanskeligere å håndtere for en del barn enn realitetene.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

skal jeg be x om å komme å si hade? Eller skal jeg vente til han tar inisjativ? Tenk om vi blir sammen igjen (x ville egentlig ha en pause, noe jeg sa jeg ikke ville pga hensyn til sønnen min), tor ikke det men....? Er redd jeg skal begynne å grine eller noe...

Skrevet

Vanskelig problemstilling. I utgangspunktet er det rett for barnet at h*n også får ta avskjed. På den måten ungår man at barnet sitter og funderer, bruker fantasien og ikke vet hvorfor en sentral person ikke er der lenger.

På den annen side er det dumt siden dette i utgangspunktet er en pause (hva f** mener han med det foresten? :frustrert: Enten eller spør du meg), hva sier en da til barnet? En vil jo helst at barna sine skal ha det stabilt hjemme og vite hvor de har dem nærmeste rundt seg(går utifra at han har et nært forhold til din søn).

Vanskelig og stille et ultimatum til en persom en bryr seg om, men er det barn inn i bildet så må hensynet til barna gå først og i dette tilfellet mener jeg at det enten må bli helt slutt, adios :sarkasme: , eller at dere gir forholdet en ny real sjans. :kose:

:dagens-rose:

Skrevet

Ser det som en selvfølge at de må si hade! Regner med at sønnen din er knyttet til din x, og det kan være smertefult og traumatisk at han bare forsvinner ut av guttens liv! Håper at du har et så godt forhold til din x at du kan diskutere dette med ham!

Skrevet

Forstår ikke at noen kan flytte fra uten å si hadet til et barn h*n har hatt daglig omgang med. Min x-svoger kommer fremdeles hjem til oss for å besøke ungene mine - selvom han ble skilt fra min søster for over 7 år siden. Når man er samboere med noen som har barn fra før - blir man da ikke glad i disse barna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...