AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg er 23, bor i studentbolig, og holder på med sisteåret på master Han er 26, eier egen bolig, og er i full jobb Vi har vært sammen i 1,5 år Til sommeren så er jeg ferdigutdannet og må dermed flytte ut av studentboligen min (aller helst finne et kollektiv allerede før mai og skrive kontrakt fordi leiemarkedet kan være nokså presset i Oslo om sommeren), og sjonglere siste innspurt av master med utvask og flytting. Jeg og kjæresten har på dette tidspunktet vært et par i over 2 år og jeg "bor" hos ham halve uka fra før av. Er det dumt at jeg delvis forventer at han skal spørre meg om jeg vil flytte inn hos ham, om så fall i en kort periode for å slippe stresset med leiemarkedet om sommeren? Vi har jo på det tidspunktet vært sammen i over 2 år, jeg "bor" der uansett halve uka, har en del ting der, og bidrar allerede med innkjøp av mat Hva ville dere gjort? Ventet litt? Eller spurt hva han tenker? Anonymkode: 0076f...31f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Kommunikasjon. Anonymkode: 6a962...bae 13
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg ville ha kommunisert med han, og ikke ventet på at han skal spørre deg. Slik fungerer ikke forhold man vil skal vare. Bare forklar han dette og spør hva han tenker Anonymkode: b196b...485 6
Gjest Jmcclane Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Syns du skal snikflytte inn. Bytt ut tingene hans med dine egne. Begynn i det små og se hvor langt du kan dra strikken👍
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #6 Skrevet 18. oktober 2021 Du sier «jeg må flytte ut av kollektivet •dato• og må før den tid lage en plan for hvor jeg skal bo fremover. Jeg tenker at det for min del ville vært fint å da benytte anledningen til å flytte sammen over en kort periode for å teste ut om det er noe vi trives med, gitt at vi da fortsatt er sammen. Alternativt har jeg planer om å slå meg sammen med •venn/venninne• og leie noe felles i •område•. Hva tenker du om dette?» Kommunikasjon er nøkkelen til et godt liv, ts. Og siden DU er den som har behov for husvære er det du som skal initiere samtalen, du som skal presisere egne følelser (å ikke presisere men forvente at han utleverte seg er ufint) og du som både må ha og spesifisere plan b gitt at han sier. «Jeg tror på ingen måte jeg er klar til det». Anonymkode: 5ea27...d95 15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg synes det er kjemperart at dere ikke har snakket om det før? Såpass voksne er dere jo at det er jo naturlig noe man snakker om, spesielt når dere bruker så mye tid og har vært så lenge sammen. Jeg og nåværende kjæreste er 25 og 27 og vi flytter sammen etter jul, og ble sammen i januar, så ca etter ett år sammen. Han jobber, jeg studerer men er ferdig om under 2 mnd, og vi skal finne noe felles sammen. Jeg hadde ikke orka å være sammen med noen uten å klare å snakke om sånne her ting i flere måneder og i hvertfall ikke år. Anonymkode: 3d190...3cd 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg synes det er kjemperart at dere ikke har snakket om det før? Såpass voksne er dere jo at det er jo naturlig noe man snakker om, spesielt når dere bruker så mye tid og har vært så lenge sammen. Jeg og nåværende kjæreste er 25 og 27 og vi flytter sammen etter jul, og ble sammen i januar, så ca etter ett år sammen. Han jobber, jeg studerer men er ferdig om under 2 mnd, og vi skal finne noe felles sammen. Jeg hadde ikke orka å være sammen med noen uten å klare å snakke om sånne her ting i flere måneder og i hvertfall ikke år. Anonymkode: 3d190...3cd Det er ingen grunn til at vi skulle ha snakket om det før. Jeg bor 5 minutter unna studiestedet og har uttrykket at jeg er veldig fornøyd med det. Har tross alt blitt boende i studentboligen i snart 5 år. Men det er bra at mange ikke oppfatter det som uhøflig å selv ta initiativ til samtalen om å flytte inn, det var egentlig det jeg forventet. ts Anonymkode: 0076f...31f 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Tenker heller du skal flytte for deg sjøl flest og så evt flytte sammen med ham. Anonymkode: 95d6c...a83
powerpuffen Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker heller du skal flytte for deg sjøl flest og så evt flytte sammen med ham. Anonymkode: 95d6c...a83 Hvorfor? Det er jo bare et unødvendig ledd i prosessen. Hun vet jo allerede godt hvordan det er å ikke bo sammen med han, og skal forholdet vare på lang sikt må de også teste det å bo sammen en periode, noe jeg også tenker er det mest naturlige her. De har vært såpass lenge sammen og er såpass voksne at dette er en samtale de bør ta. Men selvsagt må TS innlede til denne samtalen. Endret 18. oktober 2021 av Lacuna 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Du kan spør hva hans tidsperspektiv er på at dere evt skal flytte sammen en dag. Du får en god indikator ut fra svaret han gir Anonymkode: 1aacc...995 2
Gjest Smeltemann Skrevet 19. oktober 2021 #12 Skrevet 19. oktober 2021 Hør hvor mye han vil ha i leie for at du bør der.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #13 Skrevet 19. oktober 2021 Du kan forvente alt du vil. Men han er ikke synsk. Kan godt hende at han har kjempelyst til at dere skal flytte sammen, men ikke har den fjerneste anelse om at du har lyst. Kanskje han ikke tør å spørre. Anonymkode: fc026...d3c
Nordensparadis Skrevet 19. oktober 2021 #14 Skrevet 19. oktober 2021 Ta initiativ til samtalen med han. Ikke sikkert han skjønner at du vil flytte inn med han, siden du har uttrykt at du er fornøyd med sånn som dere har det nå. Ikke unaturlig å flytte sammen etter 2 år, ta det som en test på om dere kan bo sammen. Om dette ikke fungerer så er kanskje ikke forholdet liv laga? i alle fall er dere ikke klar for å flytte sammen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå