AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg våkner om nettene med kramper i leggene, det gjør helt vilt vondt og må omtrent hyle ut. Leggene er også vonde lenge etterpå, konstant «støl» og det føles som om det er noe av grunnen til at det kramper opp igjen neste natt. Noen tips? Tar magnesium fra før pga kynnere, så det hjelper ikke. Merker ingen forskjell på å slappe av mye/gå mye i grunn. Prøver å tøye ut leggene, men blir nesten verre av det. Skulle gjerne smurt med Voltarol men ser at man ikke skal bruke det i tredje trimester 😕 Anonymkode: 30acc...34e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Har ingen gode råd desverre, har hatt slike kramper i begge svangerskap. Eneste trøst er at det gikk over etter fødsel. Men det gjør skikkelig vondt når det står på. Jeg synes det går raskere over om jeg holdet foten rett frem framfor å bøye den. Pleier ikke å vare mer en 10-15 sekunder her heldigvis. Anonymkode: 0a7e5...a07
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 Hadde samme problem, men jeg ble mye bedre av tilskudd med kalsium! Prøvde først bare magnesium, men hadde ikke noe særlig effekt, så tipset JM om kalsium, det gjorde susen så nå sover jeg mye bedre uten krampe Anonymkode: 2223d...c0f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Skrevet 19. oktober 2021 Prøv og tøye beina for du legger deg, ikke bare etter krampene. Drikk godt med vann, og ligg på venstre side når du sover slik at det ikke blir noe klem på blodårer som skal forsyne underekstremitetene. Anonymkode: bc1f5...ebe
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 Takk for tips! Jeg prøver å ta kalsium og å tøye før legging. Ligger allerede på Venstre side ☺️drikke vann kan jeg sikkert gjøre mer av. Anonymkode: 30acc...34e
Lilje blomst Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Med en gang du kjenner krampen kommer, så strekk benet! Altså at hælen blir stikkende ut, og foten opp mot legg. Det reddet meg gjennom svangerskapet, og angrer på at jeg ikke testet det med førstemann. Da slipper du disse forferdelige krampene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå