Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

noen her som har blitt bedre av å gå til fysio med bekkensmerter? Nå snakker jeg om smerter som innvirker på gangfunksjonen og som gjør så vondt at man sliter på jobb/hjemme.

Var hos fysio nå nylig og fikk kjempe vondt etter å ha gjort noen øvelser.

Anonymkode: 279c2...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler stabiliseringsøvelser i vann, ikke vektbærende trening da dette fort blir for kraftig belastning på bekkenet. Ellers er liggende øvelser i slynge effektivt. 

Skrevet

Var hos fysioterapeut som hadde spesialisert seg innenfor bekkensmerter. Hjalp ikke, ble bare verre. Nå vet jeg ikke om det var behandlingen som gjorde det verre eller om det hadde blitt sånn uansett da.

Anonymkode: e69ad...9ba

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei,

noen her som har blitt bedre av å gå til fysio med bekkensmerter? Nå snakker jeg om smerter som innvirker på gangfunksjonen og som gjør så vondt at man sliter på jobb/hjemme.

Var hos fysio nå nylig og fikk kjempe vondt etter å ha gjort noen øvelser.

Anonymkode: 279c2...b2a

Jeg gikk til fysioterapeut som også var utdannet kiropraktor og som var veldig god på bekken spesielt. Hun var helt ærlig på at det var ikke noe håp for meg om å bli noe særlig bedre før etter fødselen, at jeg burde forbli sykemeldt ut svangerskapet og hun kun kunne bidra til vedlikehold og å ikke gjøre det verre. 

Jeg gikk også en fysioterapeut til som jeg ble anbefalt og hun satt opp et helt enkelt opplegg med øvelser jeg kunne gjøre. Dette var veldig enkle ting jeg kunne gjøre liggende i senga og poenget var først og fremst å hjelpe med opprettholde litt bevegelse og hjelpe meg slappe av i musklene rundt. Hun var også klar på at jeg bare måtte belage meg på å ha smerter og måtte ta det med ro frem til fødselen. Det samme sa forøvrig jordmor og lege også, og alle hadde rett i det. Det var utrolig frustrerende når det pågikk, utrolig kjedelig å plutselig være så hemmet av smerter og bare ligge i sofaen og ha vondt i flere måneder. Heldigvis gikk det over etter fødselen! 

Eneste jeg klarte å gjøre var svømming, det hjalp ikke på smertene etterpå, men der og da i vannet var det deilig. 

Anonymkode: ffdfe...e2f

Skrevet

Jeg hadde kanskje ikke like store plager, men en sånn irriterende låsning i bekkenet som var slitsomt. Jeg var hos kiropraktor, som løsnet låsningen, og ga meg øvelser med strikk jeg skulle gjøre. Den første tiden skulle jeg gjøre disse øvelsene daglig, og jeg følte at dette hjalp for meg. Startet å gå rundt uke 20 og holdt det stabilt til litt bedre til slutten av graviditeten.

Men som sagt, ikke like hemmende smerte som hos deg kanskje.

Anonymkode: decea...858

Skrevet

Veldig dårlig erfaring med fysioterepeut for dette. Osteopat derimot har gjort underverker for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...