Paprikamannen Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg skal flytte sammen med en dame. Jeg tenker at så lenge jeg rydder etter meg så har jeg gjort mitt. Dette er fordi hun ville ha gjort husarbeid om jeg ikke var hjemme i alle fall. Hva er det jeg burde gjøre av husarbeid når det er jeg som flytter til hennes hjem?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Du skal selvfølgelig gjøre halvparten av husarbeidet dersom du ønsker å forbli i forholdet. Anonymkode: ec76d...7d9 31
Paprikamannen Skrevet 18. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal selvfølgelig gjøre halvparten av husarbeidet dersom du ønsker å forbli i forholdet. Anonymkode: ec76d...7d9 Jeg kan jo ikke lage en halv middag eller ta halvparten av klærene. Det er lett og si halvparten, men hva er egentlig halvparten.
Fireflies Skrevet 18. oktober 2021 #5 Skrevet 18. oktober 2021 Paprikamannen skrev (Akkurat nå): Jeg kan jo ikke lage en halv middag eller ta halvparten av klærene. Det er lett og si halvparten, men hva er egentlig halvparten. Nei, men dere kan bytte på oppgavene. En dag lager du middag, en dag vasker klærne. Det er vel relativt normalt å forvente. 14
Paprikamannen Skrevet 18. oktober 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2021 Fireflies skrev (Akkurat nå): Nei, men dere kan bytte på oppgavene. En dag lager du middag, en dag vasker klærne. Det er vel relativt normalt å forvente. Lager man et excell ark med liste over oppgaver? Det blir veldig slitsomt og lure hele tiden på om man burde ha gjort mer.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg er mann og gjør 80% av alt husarbeid. Vi jobber begge fulltid og like lange dager. Anonymkode: 6a42d...4f8
Tiuren Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 omtrent 2/3 deler, men ikke forvent noe takk....
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 hva med å prate sammen om hvem som skal gjøre hva? Det kan jo hende dere har forskjellige oppfatninger av hva som bør gjøres, så det er greit å avklare forventninger før det blir krangel av det Anonymkode: 87be3...56a 5
Fireflies Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Paprikamannen skrev (1 minutt siden): Lager man et excell ark med liste over oppgaver? Det blir veldig slitsomt og lure hele tiden på om man burde ha gjort mer. Nei, men det viktigste er at dere blir enige og at en ikke føler på at man gjør mer hele tiden. Snakk med kjæresten før du flytter inn så dere finner ut hvordan det kan fungere for dere. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Paprikamannen skrev (2 minutter siden): Lager man et excell ark med liste over oppgaver? Det blir veldig slitsomt og lure hele tiden på om man burde ha gjort mer. Dere kan ha et excelark, eller dere kan snakke sammen jevnlig. Anonymkode: 1775b...9ed 4
Paprikamannen Skrevet 18. oktober 2021 Forfatter #12 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er mann og gjør 80% av alt husarbeid. Vi jobber begge fulltid og like lange dager. Anonymkode: 6a42d...4f8 Hvordan vet du at du gjør 80% av husarbeidet. Kanskje det er noe du tror? Eller har du lister? 2
Paprikamannen Skrevet 18. oktober 2021 Forfatter #13 Skrevet 18. oktober 2021 Tiuren skrev (1 minutt siden): omtrent 2/3 deler, men ikke forvent noe takk.... Jeg er for likestilling så her blir det en slags 50 / 50 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Just now, Paprikamannen said: Hvordan vet du at du gjør 80% av husarbeidet. Kanskje det er noe du tror? Eller har du lister? Middag, støvsuger, tørke støv, oppvask, vaske vinduer, bytte sengetøy. Hun tar klesvask. Vil si det er 80%, generøst, men vi har den fordelingen fordi jeg liker oppgavene og hun hater dem. Anonymkode: 6a42d...4f8 1
Gjest Optimo Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 Høres ut som en god ide å sette av en halvtime til å prate med dama om det her. Husarbeid er en så utrolig unødvendig og kjip ting å krangle om. Prat med henne, finn ut hva hun forventer, hva du forventer, bli enige om hvordan dere skal dele på det. Det er ikke noen fasit på det her, alle par må finne noe som funker for dem.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #16 Skrevet 18. oktober 2021 Paprikamannen skrev (3 minutter siden): Jeg er for likestilling så her blir det en slags 50 / 50 Glemte du å trykke på anonymknappen eller? Anonymkode: f5dd4...890 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #17 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg trodde høstferien var over nå 🤔 Anonymkode: 92af9...3a8 1
Paprikamannen Skrevet 18. oktober 2021 Forfatter #18 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde høstferien var over nå 🤔 Anonymkode: 92af9...3a8 Du mener at denne tråden må være trolling fordi jeg tenker at 50/50 er rettferdig fordeling?
Måneklokke Skrevet 18. oktober 2021 #19 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg forventer at den jeg bor med gjør jevnt over like mye som meg. Holder ikke et nøyaktig regnskap, noen dager gjør han mer og jeg mindre, og så veies det opp en annen dag. Siden du spør, så tenker jeg helt konkret at dette er hverdagsting som begge burde dele likt på: -Støvsuge og vaske gulv -Vaske og henge opp klær + legge i skap -Ta oppvasken og sette på plass -Vaske kjøkkenbenken -Vaske over badet -Bytte sengetøy -Lage middag + rydde opp Jeg forventer at den jeg deler hus med gjør disse tingene uten å bli spurt/mast på. Men det må likevel snakkes om og organiseres, slik at man er på bølgelengde. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #20 Skrevet 18. oktober 2021 Paprikamannen skrev (2 minutter siden): Du mener at denne tråden må være trolling fordi jeg tenker at 50/50 er rettferdig fordeling? Det var ikke det du skrev i HI. Anonymkode: 92af9...3a8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå