Gå til innhold

Jeg opplever ikke sex som utelukkende godt? Ofte gir det meg ingenting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fast sexpartner over 8 år. Fikk barn for 3 år siden. Sexlysten er svært dalende. Synes det er tiltak å «sette i gang.» Noen ganger opplever jeg det som svært godt, bare vi får satt i gang. Andre ganger gir det meg nesten ingenting, og jeg nyter det ikke engang. Synes ikke det å bli penetrert engang alltid er digg - selv om jeg er «klar» etter slikking, noen ganger synes jeg til og med det nesten er ubehagelig. Venter bare på at han skal bli ferdig. 

Jeg har også svært lave tanker om meg selv i senga. Opplever meg selv som kjedelig. Jeg er villig til å prøve litt forskjellig, men jeg har liksom ingen sexdriv. Jeg føler det ikke. Har ingenting med at jeg ikke finner mannen min attraktiv e.l, har alltid vært sånn. Jeg har mye bedre sex med meg selv enn med andre, om jeg kan si det sånn. Og jeg onanerer jevnlig, så det er ikke det at jeg ikke opplever nytelse i det hele tatt, eller har behov. 

Er jeg fullstendig unormal som opplever det sånn? Man skulle tro at sex 10/10 ganger var digg, men 60-70% av tiden, gir det meg svært lite. 

Anonymkode: 9ceac...262

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du med feil mann og følelsene er døde. Enten velger du 0 sex og godtar det, eller flytter for deg selv. Ingen må ha sex i 2021. 

Anonymkode: d4294...967

Skrevet

Du snakker om hvordan du føler penetrasjon osv., men lite om helhetsopplevelsen. Nærheten, hud mot hud, stemningen, opphisselsen. Får inntrykk av at det siste er helt fraværende hos deg? I såfall er dårlig selvbilde ofte problemet. Begynn der.

Anonymkode: c64e0...a10

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du snakker om hvordan du føler penetrasjon osv., men lite om helhetsopplevelsen. Nærheten, hud mot hud, stemningen, opphisselsen. Får inntrykk av at det siste er helt fraværende hos deg? I såfall er dårlig selvbilde ofte problemet. Begynn der.

Anonymkode: c64e0...a10

Nei da, helt fraværende er det ikke. Jeg kan bli både opphisset og ville ha mannen så nær meg som mulig. Men dette er mer unntaket enn regelen. Noen ganger er sexen sykt god (uten at jeg klarer å forklare hvorfor), andre gang gir det meg ingenting.. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da er du med feil mann og følelsene er døde. Enten velger du 0 sex og godtar det, eller flytter for deg selv. Ingen må ha sex i 2021. 

Anonymkode: d4294...967

Det har vært sånn siden start. Både med han jeg er sammen med, og andre - og følelsene var hvertfall ikke døde i starten, for å si det sånn. Jeg opplever likevel sexen som veldig variabel. 

Ts

Skrevet

Å stå i det for å "holde ut" er oppskriften på å ødelegge lysten.

Anonymkode: 6968d...7c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fast sexpartner over 8 år. Fikk barn for 3 år siden. Sexlysten er svært dalende. Synes det er tiltak å «sette i gang.» Noen ganger opplever jeg det som svært godt, bare vi får satt i gang. Andre ganger gir det meg nesten ingenting, og jeg nyter det ikke engang. Synes ikke det å bli penetrert engang alltid er digg - selv om jeg er «klar» etter slikking, noen ganger synes jeg til og med det nesten er ubehagelig. Venter bare på at han skal bli ferdig. 

Jeg har også svært lave tanker om meg selv i senga. Opplever meg selv som kjedelig. Jeg er villig til å prøve litt forskjellig, men jeg har liksom ingen sexdriv. Jeg føler det ikke. Har ingenting med at jeg ikke finner mannen min attraktiv e.l, har alltid vært sånn. Jeg har mye bedre sex med meg selv enn med andre, om jeg kan si det sånn. Og jeg onanerer jevnlig, så det er ikke det at jeg ikke opplever nytelse i det hele tatt, eller har behov. 

Er jeg fullstendig unormal som opplever det sånn? Man skulle tro at sex 10/10 ganger var digg, men 60-70% av tiden, gir det meg svært lite. 

Du er ikke unormal, men tvertimot veldig normal.

Anonymkode: e63d6...440

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er ikke unormal, men tvertimot veldig normal.

Kan du utdype..?

Skrevet

Har ingen glede av sex jeg heller. Har heller ikke behov… Har sagt det en «milliard» ganger ar jeg trenger mer oppmerksomhet og kos i hverdagen, og når man ikke har kysset på ukesvis, så blir man ikke gira av å plutselig bli strøket på rompa når man legger seg… 

Anonymkode: 1bceb...226

• Liker 3
Skrevet

Hormonprevansjon kan redusere sexlyst

Hormon-sykdom/ problemer kan redusere sexlyst

Kan være tidlig tegn på sykdom

Anonymkode: 42fe9...851

• Liker 1
Skrevet

Penetrering gir meg lite også. Skjeden er tross alt (heldigvis) nærmest følelsesløs. Hjelper å stimulere klitoris, men foretrekker å gjøre dette uten noe inni meg. Oralsex og slik elsker jeg derimot. Tenker at det er naturlig å ønske å bruke tid på det som faktisk er digg og fører til orgasme.. 

Anonymkode: 7d7d5...177

• Liker 1
Skrevet

De medieskapte forventningene til hva sex er, eller bør være, ligger skyhøyt over det virkeligheten, for de fleste, kan innfri. Helt normal sex blir derfor - for mange - en skuffelse, som igjen skaper usikkerhet og frustrasjon. Det som burde være en kilde til livsmening og -glede, gjør isteden mange ulykkelige.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 6.33):

Penetrering gir meg lite også. Skjeden er tross alt (heldigvis) nærmest følelsesløs. Hjelper å stimulere klitoris, men foretrekker å gjøre dette uten noe inni meg. Oralsex og slik elsker jeg derimot. Tenker at det er naturlig å ønske å bruke tid på det som faktisk er digg og fører til orgasme.. 

Anonymkode: 7d7d5...177

Helt enig. Oralsex elsker jeg. Ikke like mye å gi som å få, men man må gi og ta.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De medieskapte forventningene til hva sex er, eller bør være, ligger skyhøyt over det virkeligheten, for de fleste, kan innfri. Helt normal sex blir derfor - for mange - en skuffelse, som igjen skaper usikkerhet og frustrasjon. Det som burde være en kilde til livsmening og -glede, gjør isteden mange ulykkelige.

Hmm ja, kanskje.. jeg føler hvertfall sex «burde» være mye diggere enn jeg opplever det. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 5.11):

Har ingen glede av sex jeg heller. Har heller ikke behov… Har sagt det en «milliard» ganger ar jeg trenger mer oppmerksomhet og kos i hverdagen, og når man ikke har kysset på ukesvis, så blir man ikke gira av å plutselig bli strøket på rompa når man legger seg… 

Anonymkode: 1bceb...226

Samme her. Vi ble også med en gang mye mindre kosete etter barn kom inni bildet. Nå får jeg dekt behovet mitt for nærhet hos barnet mitt istedenfor samboer, og det er jo heller ikke bra?! 

Ts

Skrevet

Har dere prøvd å kjøre staken i fisern? Det kan jo kanskje piffe det opp litt.

Anonymkode: f5279...16e

Skrevet

Jeg er lik deg minus selvbildet. Aldri hatt glede av sex, selv med den jeg elsker. Det er bortkastet tid, og må vaskes og styres etterpå. Liker best å snakke, ligge ved hverandre og bare ha det fint. Sex er oppskrytt. 

Anonymkode: 812c9...823

Skrevet

Jeg føler at bildet vi har på sex er så svart/hvitt. Man skal være kåt hele tiden, forholdet er dårlig om man ikke knuller som kaniner så fort barna har lagt seg. Det skal være en eksplosjon og ristende ben hver gang.

Realiteten er nok mer som din, selv synes jeg det er helt greit.

noen ganger vill jeg, andre ganger halvhjertet. Noen ganger kommer jeg og det føltes ikke bedre ut enn å slippe en fis, andre ganger er det en eksplosjon.

så lenge man er åpen og ærlig  med partneren sin tenker jeg det er greit jeg

Anonymkode: 0e59a...279

• Liker 3
Skrevet

Selvbildet kan jo fort være en del av problemet, men hvordan føler du deg ellers? Er du opplagt eller sliten? Er man feks sliten så påvirker det ofte mye ifht kvinners sexlyst, hvordan vi føler oss, og dermed også hvor mottakelig vi er for tilnærmelser. Om man er sliten og i tillegg kanskje kjenner på at partner kunne gjort mer av alt som skal gjøres så blir det gjerne bare enda verre. Det menn kanskje er mer opptatt av kyss og kos osv for tilknytning tror jeg kvinner styres mer av alle de små, hverdagslige tingene som gjør at vi føler oss sett, hørt og satt pris på. Føler vi oss bra og føler vi har en god og omtenksom partner som støtter og hjelper oss der vi trenger det så fører det gjerne til mer lyst og tilknytning/tiltrekning🙂

Siden du har lyst og det er godt i blant så tenker jeg at det antageligvis handler om deg (eller forholdet)på noe vis mer enn at du er a seksuell feks. Men akkurat hva er jo vanskelig for oss å sette fingeren på. Det kan jo være alt fra dårlig selvbilde som gjør deg ukomfortabel rett og slett, som da naturlig nok påvirker nytelse, est du rett og slett bare er for sliten til å nyte det skikkelig, at tilknytningen mellom deg og mannen kunne vært bedre eller kanskje også rett og slett at det er "feil" sex for deg. Det siste kan jo isåfall løses enkelt med kommunikasjon. 🙂 kanskje liker du rett og slett bare andre ting enn penetrering?😊 eller kanskje du tenner mer på at han stimulerer noen erogene soner mens det er penetrering. Andre stillinger, annen rytme? Dype støt og grinding istedet for "maskingevær sex", kanskje blir det litt for upersonlig? Kjedelig?

Skrevet

Det gir meg nesten sterkt gode følelser. En sjelden gang, kanskje en gang i året, gir med meg ingenting. Da stopper vi. Om jeg fortsetter da sitter jeg bare med en ekkel følelse etterpå. Jeg er veldig overfølsom. Noen ganger er det litt nja. Altså, kanskje det varer litt for kort, eller jeg er litt distrahert i starten, eller at vi kommer litt ut av det. Dette skjer kanskje en gang i måneden. I en dårlig periode skjedde det veldig ofte, kanskje halvparten av gangene. 

Når jeg studerte sexologi så lærte jeg faktisk at omtrent 50% av sexopplevelsene vi har er litt nja. Og at det er ufarlig og helt vanlig. 

Er det sånn at sexen ikke gir deg noe? Eller at det bare ikke er toppen av kransekaka? Dette er stor forskjell. 

Jeg synes selv ikke spennende sex er det samme som god sex. Det er gøy å gjøre noe annet innimellom. Men den beste sexen har jeg med mannen i misjonærstilling eller doggy. Det som gjør den ekstra bra er om vi begge er ekstra kåte og har intens kjemi.

Anonymkode: a553c...3f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...