Gå til innhold

Strikkehjelp


Kittykat123

Anbefalte innlegg

Hei dere dyktige strikkere! 

Jeg skal strikke den klassiske skappelgenseren, men klarer ikke forstå hvordan man feller av til hals. 

Det står følgende: "...x antall cm fra oppgitt eller ønsket lengde felles det 16 masker midt på til hals. Fortsett å strikke rillestrikk frem og tilbake på den ene siden, mens du feller 1 maske ved halsen hver runde i 4 runder. Når det gjenstår 28 masker, fortsetter du med rillestrikk uten felling til ønsket halsdybde. Når arbeidet er ønsket lengde feller du av. Gjenta på andre siden av halsen".

Jeg klarer bare ikke forstå når og hvor jeg skal felle 🤔 En annen genser jeg har strikket sto det f.eks "fell 1 maske etter å ha strikket x antall masker". Det var noe tydeligere. 

Og hva da "på andre siden av halsen". De som kjenner til denne genseren strikkes den "flat" og må monteres.

Dette er sikkert megaenkelt, men klarer ikke forstå 😅 

Hjelp ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du feller først 16 masker midt på til hals. Så strikker du fram og tilbake, og feller 1 maske i begynnelsen av hver pinne  4 ganger ( i hver side altså). Det felles til sammen 2 masker per omgang.

Anonymkode: 1b21e...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke denne genseren, hva mener du med at den strikkes flat? Er det bare forstykket du strikker nå? 

Anonymkode: 1b21e...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var kun fortykket. Så strikket bakstykke, så ermene "flate", ikke som en tube liksom.

 

Takk for forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du bare felle en gang per pinne, mot halsen. Fire ganger på den ene siden, så fire ganger mot halsen på den andre siden.

Anonymkode: 1b21e...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat123 skrev (37 minutter siden):

Hei dere dyktige strikkere! 

Jeg skal strikke den klassiske skappelgenseren, men klarer ikke forstå hvordan man feller av til hals. 

Det står følgende: "...x antall cm fra oppgitt eller ønsket lengde felles det 16 masker midt på til hals. Fortsett å strikke rillestrikk frem og tilbake på den ene siden, mens du feller 1 maske ved halsen hver runde i 4 runder. Når det gjenstår 28 masker, fortsetter du med rillestrikk uten felling til ønsket halsdybde. Når arbeidet er ønsket lengde feller du av. Gjenta på andre siden av halsen".

Jeg klarer bare ikke forstå når og hvor jeg skal felle 🤔 En annen genser jeg har strikket sto det f.eks "fell 1 maske etter å ha strikket x antall masker". Det var noe tydeligere. 

Og hva da "på andre siden av halsen". De som kjenner til denne genseren strikkes den "flat" og må monteres.

Dette er sikkert megaenkelt, men klarer ikke forstå 😅 

Hjelp ❤

Ikke svar på spm ditt da...men vurderer strikke den sjøl. Hvilket garn bruker du og hvilken farge skal du ha?

Anonymkode: 095b5...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke svar på spm ditt da...men vurderer strikke den sjøl. Hvilket garn bruker du og hvilken farge skal du ha?

Anonymkode: 095b5...3c9

Det er dobbel tråd jeg har valgt en rosa mini alpakka og rosa børstet alpakka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...