AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Skrevet 18. oktober 2021 Min 5 uker gamle baby er så og si alltid i dårlig humør. Blir fort sint ved mating og om han blir løftet opp. Vil helst være i fred virker det som. Misliker sterkt hud-til-hud kontakt og rister hodet fra side til side..Er dette normalt? Eller noe jeg bør ta opp med helsesøster? Anonymkode: fe759...fca
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #2 Skrevet 18. oktober 2021 Du burde i alle fall ta opp begrepsbruken "sint" med helsesøster. Utover det virker det som han har noen låsninger. Anonymkode: 129ae...8b0 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #3 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du burde i alle fall ta opp begrepsbruken "sint" med helsesøster. Utover det virker det som han har noen låsninger. Anonymkode: 129ae...8b0 Beklager ordbruken, men det var den mest nærliggende beskrivelsen jeg kunne komme opp med, for å illustrere oppførselen. Irritabel/gretten eller lignende er kanskje bedre… Vi har vært hos barnekiropraktor mtp mulige låsninger, men det ble ikke funnet noen. Anonymkode: fe759...fca
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #4 Skrevet 18. oktober 2021 Dette hadde jeg tatt opp med helsesøster Anonymkode: 30db1...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #5 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Min 5 uker gamle baby er så og si alltid i dårlig humør. Blir fort sint ved mating og om han blir løftet opp. Vil helst være i fred virker det som. Misliker sterkt hud-til-hud kontakt og rister hodet fra side til side..Er dette normalt? Eller noe jeg bør ta opp med helsesøster? Anonymkode: fe759...fca Det er absolutt ikke normalt. Du burde bestille en time til fastlegen og ikke helsesøster. Det kan være tegn på smerter og ubehag. Babyen din kan være syk. Spedbarn som ikke vil ha hudkontakt og som viser mistrivsel skal alltid undersøkes av lege ganske raskt. Anonymkode: db0a0...8e4 2
Unika Skrevet 19. oktober 2021 #6 Skrevet 19. oktober 2021 Høres ikke normalt ut, kan være at han plages med noe kroppslig - sjekk med lege. I mellomtiden kan du sjekke ut: - Når han ønsker å være i fred og ikke vil ha hudkontakt, kan det være at han er overstimulert. Han trenger hvile. Mange babyer i den alderen sover ca 20 timer i døgnet - hvor mye sover han? - Er han for varm? Mange kler på babyer altfor mye. Babyen trenger ikke så mye mer enn det du har på deg - Har du for kraftig utdrivning? Kommer melka for fort inn i munnen? Dette gjør at de blir irriterte! 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #7 Skrevet 19. oktober 2021 Unika skrev (1 time siden): Høres ikke normalt ut, kan være at han plages med noe kroppslig - sjekk med lege. I mellomtiden kan du sjekke ut: - Når han ønsker å være i fred og ikke vil ha hudkontakt, kan det være at han er overstimulert. Han trenger hvile. Mange babyer i den alderen sover ca 20 timer i døgnet - hvor mye sover han? - Er han for varm? Mange kler på babyer altfor mye. Babyen trenger ikke så mye mer enn det du har på deg - Har du for kraftig utdrivning? Kommer melka for fort inn i munnen? Dette gjør at de blir irriterte! Han sover ganske mye, rundt 18 timer vil jeg tro. Jeg er nøye med å ikke kle på for mye. Ligger vanligvis i sparkedress med kun bleie under og evt.lett teppe oppå når vi er inne. Har det lunt og passe varmt i stua. Har ikke hatt så mange turer ut enda da det er surt og kaldt her vi bor. Det med kraftig utdriving og irritabelhet var jeg ikke klar over. Skal sjekke det nærmere Anonymkode: fe759...fca
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #8 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er absolutt ikke normalt. Du burde bestille en time til fastlegen og ikke helsesøster. Det kan være tegn på smerter og ubehag. Babyen din kan være syk. Spedbarn som ikke vil ha hudkontakt og som viser mistrivsel skal alltid undersøkes av lege ganske raskt. Anonymkode: db0a0...8e4 Føler fastlegen gjør veldig lite for å komme til bunns i dette, men har nå fått henvisning til en barnelege på sykehuset. Så håper på bedre hjelp der. Anonymkode: fe759...fca
Unika Skrevet 19. oktober 2021 #9 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han sover ganske mye, rundt 18 timer vil jeg tro. Jeg er nøye med å ikke kle på for mye. Ligger vanligvis i sparkedress med kun bleie under og evt.lett teppe oppå når vi er inne. Har det lunt og passe varmt i stua. Har ikke hatt så mange turer ut enda da det er surt og kaldt her vi bor. Det med kraftig utdriving og irritabelhet var jeg ikke klar over. Skal sjekke det nærmere Anonymkode: fe759...fca Ok, da høres det jo greit ut med tanke på temperatur. Ta ut puppen etter en liten stund, sjekk om "spruten står" hvis den gjør det, sprut ut en del melk i et håndkle før du gir han puppen igjen. Kanskje hjelper det. Noen babyer kan føle at de "drukner" visstnok, og vil naturligvis derfor kvie seg for å bli løftet/matet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #10 Skrevet 19. oktober 2021 Unika skrev (1 time siden): Ok, da høres det jo greit ut med tanke på temperatur. Ta ut puppen etter en liten stund, sjekk om "spruten står" hvis den gjør det, sprut ut en del melk i et håndkle før du gir han puppen igjen. Kanskje hjelper det. Noen babyer kan føle at de "drukner" visstnok, og vil naturligvis derfor kvie seg for å bli løftet/matet. Tusen takk for tips! Det skal prøves. Anonymkode: fe759...fca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå