Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager kan Kjell Inge Ropstad få lov å sitte i finanskomiteen på stortinget?  Han forsøkte å svindle på skatten med å unndra informasjon vedrørende gratis bolig til seg og sin familie.

Dette er helt vanvittig.  Han burde forsvinne ut av politikken stille og rolig.  I stedet blir han premiert med et slikt verv. 

Jeg har null tillit til politikere for tiden.  Noen andre som føler det samme? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Det er ikke mulig å trekke seg fra Stortinget. Dersom han ikke sitter i en komité, vil det bli 50% mer arbeid på de to andre representantene.

Trond Giske satt også på Stortinget ut perioden. Mange reagerer -helt forståelig- på det.

Skrevet

Per Willy leder justiskomiteen. Slå den. 

Gjest Tohjørning
Skrevet (endret)

Jeg ville nok hatt mer tillit til våre politikere dersom det var lovfestet at det å ha sittet på Stortinget også medførte livslangt forbud mot en videre karriere i internasjonal politikk. Mitt inntrykk er at norske stortingspolitikere først og fremst ser på en karriere i norsk politikk som et springbrett til å komme seg videre inn i FN, NATO, WHO og diverse NGOer.

Resultatet blir da at hva som gagner Norge og norske interesser havner langt nede på prioriteringslista, og at våre politikere rett og slett ikke jobber for oss. Tror også dette ville hjulpet på for å luke ut noen av de mest egeninteresserte karrierepolitikerne, da det ville kostet litt mer å være folkevalgt. Så kunne heller de med større personlige ambisjoner tatt andre veier inn i internasjonal politikk og NGOer. F.eks. via privat næringsliv.

Endret av Tohjørning
Skrevet
Tohjørning skrev (3 minutter siden):

Jeg ville nok hatt mer tillit til våre politikere dersom det var lovfestet at det å ha sittet på Stortinget også medførte livslangt forbud mot en videre karriere i internasjonal politikk. Mitt inntrykk er at norske stortingspolitikere først og fremst ser på en karriere i norsk politikk som et springbrett til å komme seg videre inn i FN, NATO, WHO og diverse NGOer. Resultatet blir da at hva som gagner Norge og norske interesser dermed havner langt nede på prioriteringslista, at våre politikere rett og slett ikke jobber for oss.

Enda verre er når de tar jobb som lobbyist. Ops, mente PR-Rådgiver. Få betalt for å korrumpere andre politikere. Hurra.

Eller når de går til en toppjobb i næringslivet. Så går de gjerne tilbake til politikken. Ingen interessekonflikt der, nei... Noen måneder karantene og så har de nok fullsteeendig glemt sin forrige jobb.

Utrolig at det er lovlig.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
Tohjørning skrev (39 minutter siden):

Jeg ville nok hatt mer tillit til våre politikere dersom det var lovfestet at det å ha sittet på Stortinget også medførte livslangt forbud mot en videre karriere i internasjonal politikk.

Hvem skal da styre internasjonal politikk? Tobben som er ansvarlig for pant på Samvirkelaget?

Skrevet
Stina234 skrev (På 18.10.2021 den 17.31):

Hvordan i alle dager kan Kjell Inge Ropstad få lov å sitte i finanskomiteen på stortinget?  Han forsøkte å svindle på skatten med å unndra informasjon vedrørende gratis bolig til seg og sin familie.

Dette er helt vanvittig.  Han burde forsvinne ut av politikken stille og rolig.  I stedet blir han premiert med et slikt verv. 

Jeg har null tillit til politikere for tiden.  Noen andre som føler det samme? 

Jeg har heller ikke tillit til politikerne lenger etter alle skandaler. At Ropstad ikke mistet stortingsplassen sin og forsvant stille og rolig ut av politikken, som du sier, er en skandale. At han ikke selv har integritet nok å si fra seg denne plassen til noen som fortjener den, sier mer om han enn noe annet. Det som kommer til å skje stille og rolig er at disse sakene blir dysset ned og får ingen konsekvenser for stortingsrepresentantene det gjelder - de beskytter hverandre og sine egne. Vi betaler regningen. U-land. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...