Gjest Trøst Skrevet 18. oktober 2021 #21 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis p-piller gjør at en mister sexlysten så beskytter de jo, indirekte, mot kjønnssykdommer. Du kan ikke bli smittet med en SOS hvis du aldri har sex. Det er også redusert risiko jo mindre sex du har (redusert sexlyst). Anonymkode: 94e86...4d7 De kan bruke kondomer, da beskytter de mot kjønnssykdommer.
Polyester Skrevet 18. oktober 2021 #22 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skjønner ikke hva disse to kommentarene har med p-stav og hormonspiral å gjøre? Utdyp. Du svarer deg selv? Jeg kan ikke utdype din kommentar men jeg kan hjelpe deg å forstå hva jeg sier til TS og hva som sies i HI. I hovedinnlegg deler TS en sak om at kvinner velger p-stav og spiral istedenfor p-piller og spør om det kan være en korrelasjon mellom flere tilfeller av klamydia og færre brukere av p-piller. Da virker det som at TS tror at p-piller har vært det som har vært årsaken til mindre spredning av klamydia, og dermed at p-piller beskytter mot kjønnssykdommer. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #23 Skrevet 18. oktober 2021 Trøst skrev (15 minutter siden): Håper at jentene da velger kobberspiral fremfor hormonspiral. Hvis du liker å bade i blod en gang i måneden er Kobberspiral valget å ta 😏 Anonymkode: b67fb...edc 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #24 Skrevet 18. oktober 2021 Polyester skrev (Akkurat nå): Du svarer deg selv? Jeg kan ikke utdype din kommentar men jeg kan hjelpe deg å forstå hva jeg sier til TS og hva som sies i HI. I hovedinnlegg deler TS en sak om at kvinner velger p-stav og spiral istedenfor p-piller og spør om det kan være en korrelasjon mellom flere tilfeller av klamydia og færre brukere av p-piller. Da virker det som at TS tror at p-piller har vært det som har vært årsaken til mindre spredning av klamydia, og dermed at p-piller beskytter mot kjønnssykdommer. Nei, jeg svarer: AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det kan man få av p-stav og hormonspiral også. De inneholder også hormoner (gestagen). Der lærte du sannelig enda mer! Anonymkode: 5d2f7...99f ...som mente at dette var et godt svar til: AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis den gjør at en får mindre sexlyst så gjør den jo indirekte det. Anonymkode: 94e86...4d7 Problemet er at jeg svarte på bruken av p-piller, som har en bivirkning som gjør at mange (ikke alle, som du helt riktig presiserte) får redusert sexlyst. Da er p-stav og hormonspiral irrelevant, siden debatten deg og meg imellom dreiet seg om p-piller. Men 99f kan sikkert utdype hvorfor p-stav og hormonspiral er relevant i en debatt om hvorvidt redusert sexlyst som følge av p-pille-bruk gir redusert fare for SOS eller ei. Anonymkode: 94e86...4d7
SlemUlv Skrevet 18. oktober 2021 #25 Skrevet 18. oktober 2021 Trøst skrev (17 minutter siden): Håper at jentene da velger kobberspiral fremfor hormonspiral. Polyester skrev (15 minutter siden): Ja, det er vanligst 😊 Bare husk at ikke alle kan velge kobber, pågrunn av sterke menssmerter og sterkere blødninger. Selv måtte jeg velge hormon, akkurat av disse grunnene
ValarMorghulis Skrevet 18. oktober 2021 #26 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis p-piller gjør at en mister sexlysten så beskytter de jo, indirekte, mot kjønnssykdommer. Du kan ikke bli smittet med en SOS hvis du aldri har sex. Det er også redusert risiko jo mindre sex du har (redusert sexlyst). Anonymkode: 94e86...4d7 Redusert sexlyst er en bivirkning av spiral og p-stav også, så det du spør om i HI har ingen sammenheng overhodet.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #27 Skrevet 18. oktober 2021 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Bare husk at ikke alle kan velge kobber, pågrunn av sterke menssmerter og sterkere blødninger. Selv måtte jeg velge hormon, akkurat av disse grunnene Og har du nikkelallergi skal du heller ikke sette inn Kobberspiral, blir bare infeksjon. Anonymkode: b67fb...edc 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #28 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Derfor dropper de p-piller til fordel for p-stav og spiral. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QEaMA/unge-dropper-p-pillen Hva synes dere? Derfor det et så mye klamydia i Norge? https://forskning.no/ntb-sex-sykdommer/flest-registrerte-tilfeller-av-klamydia-i-norge-pa-13-ar/1349679 Anonymkode: ea647...a1d Damer! Unge damer!!! Unge jenter er noe helt annet! Anonymkode: 44901...120 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #29 Skrevet 18. oktober 2021 ValarMorghulis skrev (1 minutt siden): Redusert sexlyst er en bivirkning av spiral og p-stav også, så det du spør om i HI har ingen sammenheng overhodet. 🤔 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Derfor dropper de p-piller til fordel for p-stav og spiral. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8QEaMA/unge-dropper-p-pillen Hva synes dere? Derfor det et så mye klamydia i Norge? https://forskning.no/ntb-sex-sykdommer/flest-registrerte-tilfeller-av-klamydia-i-norge-pa-13-ar/1349679 Anonymkode: ea647...a1d Anonymkode: 94e86...4d7
ValarMorghulis Skrevet 18. oktober 2021 #30 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 🤔 Anonymkode: 94e86...4d7 Hva var det du ikke forsto? I HI spør du om det er mye klamydia i Norge fordi flere unge nå bruker p-stav/spiral enn p-piller. I innlegg nr. 2 svarer du at p-pillen indirekte beskytter mot kjønnssykdommer hvis det gjør at man får mindre sexlyst. Mitt svar til dette er at både p-piller, spiral og p-stav gir redusert sexlyst, altså er det ingen sammenheng mellom artiklene du linket til i HI. Den eneste årsaken til at forekomsten av kjønnssykdommer er høy i Norge er at det brukes mindre kondom her enn i andre land, da det er det eneste prevensjonsmidlet som har noen effekt mot kjønnssykdommer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #31 Skrevet 18. oktober 2021 ValarMorghulis skrev (10 minutter siden): Hva var det du ikke forsto? I HI spør du om det er mye klamydia i Norge fordi flere unge nå bruker p-stav/spiral enn p-piller. I innlegg nr. 2 svarer du at p-pillen indirekte beskytter mot kjønnssykdommer hvis det gjør at man får mindre sexlyst. Mitt svar til dette er at både p-piller, spiral og p-stav gir redusert sexlyst, altså er det ingen sammenheng mellom artiklene du linket til i HI. Den eneste årsaken til at forekomsten av kjønnssykdommer er høy i Norge er at det brukes mindre kondom her enn i andre land, da det er det eneste prevensjonsmidlet som har noen effekt mot kjønnssykdommer. Jeg svarer ikke HI. Nå forstår jeg ikke hva ditt siste svar har å gjøre med mitt svar til ditt forrige svar der du skrev: ValarMorghulis skrev (23 minutter siden): Redusert sexlyst er en bivirkning av spiral og p-stav også, så det du spør om i HI har ingen sammenheng overhodet. Jeg har ikke skrevet HI. Det redelige av deg hadde vært å svare, "beklager, jeg trodde du var HI". I stedet later du som om du ikke overså anonymkoden og forvekslet meg med HI. Du er her for å krangle, kverulere, ikke for å diskutere noe. Du tar mitt svar til en påstand om p-piller helt ut av kontekst og så lager en helt annen debatt om et argument jeg ikke har kommet med. Da er der ikke noen vits i å diskutere. Der er intet poeng i å diskutere med noen som ikke klarer å oppføre seg voksent. Anonymkode: 94e86...4d7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #32 Skrevet 18. oktober 2021 Det er nok ikke nødvendigvis at de liker det så mye, men det er et utrolig mas og press om at de bør knulle så ofte som mulig fra pågående unggutter som ikke kan vente. Anonymkode: 7fa68...74c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #33 Skrevet 18. oktober 2021 ValarMorghulis skrev (20 minutter siden): Hva var det du ikke forsto? I HI spør du om det er mye klamydia i Norge fordi flere unge nå bruker p-stav/spiral enn p-piller. I innlegg nr. 2 svarer du at p-pillen indirekte beskytter mot kjønnssykdommer hvis det gjør at man får mindre sexlyst. Mitt svar til dette er at både p-piller, spiral og p-stav gir redusert sexlyst, altså er det ingen sammenheng mellom artiklene du linket til i HI. Den eneste årsaken til at forekomsten av kjønnssykdommer er høy i Norge er at det brukes mindre kondom her enn i andre land, da det er det eneste prevensjonsmidlet som har noen effekt mot kjønnssykdommer. Beklager, ser at du fortsatt mistok meg for HI. Jeg er ikke HI. Jeg er bare ei som skrev at "hvis p-piller fører til redusert sexlyst så reduserer det jo, indirekte, faren for SOS". Det er alt jeg skrev. Anonymkode: 94e86...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #34 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok ikke nødvendigvis at de liker det så mye, men det er et utrolig mas og press om at de bør knulle så ofte som mulig fra pågående unggutter som ikke kan vente. Anonymkode: 7fa68...74c Jeg svarte på hvorfor vi har så høyt antall registrerte tilfeller med klamydia her i landet, nederst på forrige side. AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Bare sånn for å korrigere TS sin påstand. https://sykepleien.no/2019/06/flest-klamydiatilfeller-registrert-pa-13-ar-veldig-mange-tester-seg Det vil si at grunnen til at så mange diagnostiseres med klamydia, her i Norge, er fordi det også er mange, rent av for mange, som tester seg for klamydia. Nordmenn har altså ikke mer sex enn andre mennesker. Nordmenn er ikke en egen menneskeart som har mer sex enn andre mennesker. Vi har akkurat like mye/lite sex som alle andre. Anonymkode: 94e86...4d7 Anonymkode: 94e86...4d7
ValarMorghulis Skrevet 18. oktober 2021 #35 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg svarer ikke HI. Nå forstår jeg ikke hva ditt siste svar har å gjøre med mitt svar til ditt forrige svar der du skrev: Jeg har ikke skrevet HI. Det redelige av deg hadde vært å svare, "beklager, jeg trodde du var HI". I stedet later du som om du ikke overså anonymkoden og forvekslet meg med HI. Du er her for å krangle, kverulere, ikke for å diskutere noe. Du tar mitt svar til en påstand om p-piller helt ut av kontekst og så lager en helt annen debatt om et argument jeg ikke har kommet med. Da er der ikke noen vits i å diskutere. Der er intet poeng i å diskutere med noen som ikke klarer å oppføre seg voksent. Anonymkode: 94e86...4d7 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager, ser at du fortsatt mistok meg for HI. Jeg er ikke HI. Jeg er bare ei som skrev at "hvis p-piller fører til redusert sexlyst så reduserer det jo, indirekte, faren for SOS". Det er alt jeg skrev. Anonymkode: 94e86...4d7 Haha beklager, legger meg flat her. Du har helt rett i innlegg nr. 2, jeg trodde fremdeles det var du som opprettet tråden. Sjekket aldri anonymkoden i HI, gikk bare ut fra at det var deg ut fra innleggene dine. Ser nå at trådstarter ikke har svart her selv, så regner med vedkommende var ute etter å skape debatt. Noe h*n klarte. 😉 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #36 Skrevet 18. oktober 2021 Faktisk så er det eldre damer som elsker å knulle mye. De nyter det mer mens unge gjør det fordi tanken er god. Anonymkode: 3504b...76f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #37 Skrevet 20. oktober 2021 Polyester skrev (På 18.10.2021 den 17.37): Oi, trodde du p-pillen beskyttet mot kjønnssykdommer? Det gjør vel det? Hun jeg var med sist så hun brukte p-piller så vi var fullbeskyttet. Stemmer ikke det? Er jeg blitt lurt? Anonymkode: 54fe7...896
Polyester Skrevet 20. oktober 2021 #38 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det gjør vel det? Hun jeg var med sist så hun brukte p-piller så vi var fullbeskyttet. Stemmer ikke det? Er jeg blitt lurt? Anonymkode: 54fe7...896 Det eneste p-piller beskytter mot er graviditet, men heller ikke det er man 100% beskyttet mot da det ofte skjer brukerfeil ved p-piller. Så nei, det beskytter ikke mot kjønnssykdommer. Du har nok ikke blitt lurt, det er jo opp til deg å vite hvordan du beskytter deg.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #39 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 17.53): Hvis p-piller gjør at en mister sexlysten så beskytter de jo, indirekte, mot kjønnssykdommer. Du kan ikke bli smittet med en SOS hvis du aldri har sex. Det er også redusert risiko jo mindre sex du har (redusert sexlyst). Anonymkode: 94e86...4d7 Med den logikken der, burde man jo ikke bruke p-piller i det hele tatt, men det ble visst en vanskelig øvelse for deg å komme fram til. Og ingen av prevensjonsmetodene du beskriver, beskytter mot klamydia eller andre kjønnssykdommer. Les deg opp. Anonymkode: fe20d...43a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #40 Skrevet 20. oktober 2021 Polyester skrev (49 minutter siden): Det eneste p-piller beskytter mot er graviditet, men heller ikke det er man 100% beskyttet mot da det ofte skjer brukerfeil ved p-piller. Så nei, det beskytter ikke mot kjønnssykdommer. Du har nok ikke blitt lurt, det er jo opp til deg å vite hvordan du beskytter deg. Men hun så at P-piller beskyttet ved sex. Vi skal møtes i ettermiddag jeg skal spørre henne da. Hv hun egentlig mente. Anonymkode: 54fe7...896
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå