Gå til innhold

Mørke, sjeleknusende familiedrama som gjør vondt å se på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil være flue på veggen i familier som rives opp fra innsiden over de forferdeligste ting. Som f.eks. i "Festen",

Spoiler

hvor vi får overvære familiens overhode, far og bestefar bli outet som barnemisbruker, og de umiddelbare reaksjonene.

Eller som i "Before The Devil Knows You're Dead",

Spoiler

hvor to brødre med uhell dreper sin egen mor under et ran.

Velspilte filmer som gir deg vondt i magen, og du får kjenne godt på hvor ubehagelig noe sånt ville være for alle involverte. Tristesse altså, men ikke gråte-gråte, mer sinne og vondt.

Har dere noen sånne å dele?

Anonymkode: 096d8...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hamlet er jo en klassiker selvfølgelig...;)

Og originalene, Oedipus og Orestes...;) 

Skrevet

Vil ikke kuppe tråden men kom på en kul film om noen som bor med en som dør men har har masse penger, de gjemmer pengene på loftet og det blir masse trøbbel??  Noen som husker??  

Serien Bloodline på Netflix handler om familie og MYE drama.  Anbefales. 

• Liker 1
Skrevet

Jagten, også av Thomas Winterberg.
Incendies, av Denis Villeneuve, tror det er den som knuste min sjel mest i alle fall.

Anonymkode: 84df7...1f4

Skrevet

Little fires everywhere tror jeg passer på en prikk. This is us til en viss grad, og A million little things (men de to siste er ikke bare triste). Ellers Ville jeg også sett Too close på NRK. Egentlig krim, men veldig bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 11.00):

Incendies, av Denis Villeneuve, tror det er den som knuste min sjel mest i alle fall.

Ja, var jo helt grusom.

Ellers; The Killing (Disney +),  Sharp Objects (HBO) og Familien, August: Osage County er de jeg kommer på.

• Liker 1
Skrevet

Jakten, dansk film. 

Skrevet

Kanskje også Maid som nylig ble lagt til på Netflix

Skrevet
Peonjenta skrev (På 18.10.2021 den 17.46):

Vil ikke kuppe tråden men kom på en kul film om noen som bor med en som dør men har har masse penger, de gjemmer pengene på loftet og det blir masse trøbbel??  Noen som husker??  

Det høres ut som Shallow Grave, kanskje?

Anonymkode: 5b945...e56

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å komme på noen filmer som er akkurat som du etterspør, men kanskje disse passer litt likevel:

Magnolia

Fanny og Alexander

We need to talk about Kevin

Kapernaum

Crimes and misdemeanors

The killing of a sacred deer

Min yndlingsserie Maniac kan også anbefales litt i periferien av denne tematikken.

Anonymkode: 5b945...e56

Skrevet

«Under overflata» på NRK. Om to familier som går i oppløsning. Det er litt forvirrende at NRK også har serien «under overflaten» som er et naturprogram.

• Liker 1
Skrevet

Ja, Bloodline tenkte jeg på da jeg leste trådtittelen. Fikk helt vondt i sjela av å se på den.

• Liker 1
Skrevet

Ulven kommer, ligger på NRK

Anonymkode: b9faf...811

Skrevet
Peonjenta skrev (På 18.10.2021 den 17.46):

Serien Bloodline på Netflix handler om familie og MYE drama.  Anbefales. 

Arkansas.

Anonymkode: 3ee2a...1c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...