Gå til innhold

Bonuspappa føler seg "ubetydelig" etter kommentar fra stesønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min sa her om dagen ved middagsbordet "her i huset er det du som bestemmer, mamma", dette ble min samboer fornærmet og litt lei seg på grunn av. Og - det er jo jeg som "bestemmer", hva vi skal ha til middag, jeg lager den,vasker klær, rydder og vasker huset, skifter på senger osv, og den sønnen min spør om han trenger penger, skyss, vil ha overnatting. Jeg er hjemme i permisjon medminste, og har jo da hovedansvaret for baby også. Far hjelper til, men det er kun søndager han står opp med baby. 

Sønnen er min fra tidligere forhold, og vi har en baby sammen. Tror samboer har en sånn machogreie med at mannen skal være den som bestemmer. Men vi har jo ikke felles økonomi heller, så jeg bruker mine penger som jeg ønsker, og samme gjør jo han. Han flyttet inn i mitt hus, og har enda ikke kjøpt seg inn fordi han vil spare opp penger. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor han blir sur/fornærmet.

Anonymkode: 71ac1...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sønnen min sa her om dagen ved middagsbordet "her i huset er det du som bestemmer, mamma", dette ble min samboer fornærmet og litt lei seg på grunn av. Og - det er jo jeg som "bestemmer", hva vi skal ha til middag, jeg lager den,vasker klær, rydder og vasker huset, skifter på senger osv, og den sønnen min spør om han trenger penger, skyss, vil ha overnatting. Jeg er hjemme i permisjon medminste, og har jo da hovedansvaret for baby også. Far hjelper til, men det er kun søndager han står opp med baby. 

Sønnen er min fra tidligere forhold, og vi har en baby sammen. Tror samboer har en sånn machogreie med at mannen skal være den som bestemmer. Men vi har jo ikke felles økonomi heller, så jeg bruker mine penger som jeg ønsker, og samme gjør jo han. Han flyttet inn i mitt hus, og har enda ikke kjøpt seg inn fordi han vil spare opp penger. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor han blir sur/fornærmet.

Han får ta større del i hverdagen da. Slik jeg ser dette så ordner du jo alt. Skal han ha sin macho plass så får han ta mer av hverdagen. 

Anonymkode: d4dc7...dfa

• Liker 12
Skrevet

Det høres jo ut som du allerede nedgraderer han i husholdningen og kanskje sønnen din har plukket dette opp fra deg. Forstår jo at han føler seg fornærmet da.

• Liker 3
Skrevet

Du nedgraderer han ved å si deg enig med sønnen din. Her burde du sakt begge voksne bestemmer.

Jeg er bonusmor. Jeg bestemmer på lik linje som far. Dette veit barna veldig godt. De kommer til meg hvis de trenger hjelp, penger osv. Jeg setter reglene siden jeg er den som er mest hjemme. Nå har jeg hvert i livet til barna siden de var 1 og 4 ca. Vi har et tett bånd. 

Er sønnen din eldre er det vanskelig å få til en god relasjon. At din mann blir sur skjønner jeg godt. Du snakker han ned og sønnen din er enig. Din man er ikke inkludert og dette kan være sårende.

Anonymkode: 7dc70...321

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du nedgraderer han ved å si deg enig med sønnen din. Her burde du sakt begge voksne bestemmer.

Jeg er bonusmor. Jeg bestemmer på lik linje som far. Dette veit barna veldig godt. De kommer til meg hvis de trenger hjelp, penger osv. Jeg setter reglene siden jeg er den som er mest hjemme. Nå har jeg hvert i livet til barna siden de var 1 og 4 ca. Vi har et tett bånd. 

Er sønnen din eldre er det vanskelig å få til en god relasjon. At din mann blir sur skjønner jeg godt. Du snakker han ned og sønnen din er enig. Din man er ikke inkludert og dette kan være sårende.

Anonymkode: 7dc70...321

Vi sa selvfølgelig til sønnen at vi begge bestemmer like mye. 

Jeg bare reflekterer over hvorfor mannen ble sur, og hvorfor sønnen tenker som han gjør. De har en god relasjon, men litt annerledes siden sønnen var 10 da mannen kom inn i livene våre kontra din situasjon.

Og det er jo ikke sånn at jeg nødvendigvis har valgt å gjøre alt dette selv, vi har en fordeling der jeg gjør mest inne og han mest utendørs og skru opp ting og sånt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han får ta større del i hverdagen da. Slik jeg ser dette så ordner du jo alt. Skal han ha sin macho plass så får han ta mer av hverdagen. 

Anonymkode: d4dc7...dfa

Det er litt det jeg også tenker, da får han involvere seg mer i det sønn ser på som å bestemme.

• Liker 2
Skrevet

Rofl. Hvis mannen din vil være macho og bestemme så får han, vel, være macho og bestemme da 🤣

Men kidden din liker det nok som det er.

Anonymkode: 71e75...adf

Skrevet

Hva er galt med det? Her i huset sier vi at mamma bestemmer, så pappa, så ungen. Enkelt og greit. Ikke til å legge skjul på at jeg tar flere av sjefsbeslutningene.

Anonymkode: 5201f...df2

• Liker 3
Skrevet

Dette kunne mine barn sagt om sin far (biologisk far) - jeg si til om foreldre, mine venners barn si om mine venner osv osv. Kvinner er ofte prosjektleder på hjemmebane, vi tar som regel det tredje skiftet. Det mest forstyrrende er ikke at ungen din identifiserer noe som er ganske vanlig men at din samboer er så utrygg på seg selv at han tar det personlig. Min mann ville ha flirt, det samme gjelder min far, onkel, bror osv. 

Anonymkode: b8fa5...d20

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor han blir sur/fornærmet.

Han virker som et lettkrenka fjols.

Anonymkode: cf81a...8f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor har du valgt denne løsningen? En likeverdig partner skal ikke «hjelpe til» med hus og barn og hjem. Han eller hun skal delta. Et barn kan «hjelpe til».

Det din partner føler på handler neppe om at han er mann. Det handler om at barnet har rett. Om du i morgen forsvant ville ikke hjemmet gått rundt. Om din partner forsvant ville det gått dagevis før noen merket at han var borte, og trolig månedsvis før det viste seg at han etterlot uløste oppgaver. Og det er en trist skjebne. La han være en likeverdig partner, ts. La han delta. 

Anonymkode: c0144...aa3

Skrevet

Hmm, her i huset vet alle at mamma bestemmer. Men vi later som om pappa gjør det, av og til.  🤭😂

Når det er sagt, så vet også alle at vi har en husholdningen der alle har sitt å si, og alle lyttes til. Men jeg, er den som holder tråden og oversikten på det meste. 

Anonymkode: 27cf6...be8

Skrevet

Han får ta del i hjemmelivet da. Du bestemmer jo alt som er synlig for gutten. Skjørt ego på mannen din, sånne puslinger har jeg liten sans for.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...